Obchvat obce Krupá na dálnici D6 má pravomocné stavební povolení
Stavba obchvatu Lubence na D6. Pramen: ŘSD
ŘSD by stavbu rádo zahájilo v prvním pololetí a dokončilo v roce 2024.
ŘSD by stavbu rádo zahájilo v prvním pololetí a dokončilo v roce 2024.
Obchvat ano, čtyřpruh zbytečný. Šestka za Strašecím nepotřebuje víc než případný 2+1.
D6 se staví skvěle, jen tak dál…. Konkrétně ve Varech trvale klesají ceny bytů, až na proti Praze směšné hodnoty – tak třeba s dálnicí už to bude varianta bydlení pro denní dojíždění do práce do Prahy… I autobusem to bude za 1:15, autem asi hodinu….
+ hodina po Praze. Konkurencí budiž Most, Louny nebo Žatec.
Záleží kam chcete, a co je za provoz. Včera jsem jel autem do Prahy až na Újezd – a hladký průjezd všude , z Plzně hodina a pět minut možná, zpět taky. Ale je corona, no…
Pokud by ten člověk dělal někde na Stodůlkách, Ruzyni nebo na Evropské, může to být + pár minut a rychlejší, než jezdit tam z východního okraje Prahy. Tohle přesně ukazuje, jak Praze chybí rychlý spoje přes celý město s krátkými intervaly typu S-Bahn, RER a podobně. Už se dostává na velikost, kdy je i metro pomalý. Pokud se člověku přestěhuje zaměstnavatel nebo se on přestěhuje někam na opačnou stranu města a práci měnit nechce, má dojíždění časově nastejno s těma, co jezděj z poměrně velký dálky…
Z pohledu silniční dopravy je to stavba nesporně užitečná a potřebná, navíc pomůže i železnici, protože přejezd v Krupé je horor – takže jen železniční fotošotouši tím přijdou o poslední zbytky fotofleků na lužensko-kolešovickém výjezdu z Krupé s už tak dost zprzněným pozadím (solární elektrárnou ve stráni) …
Nedavno jsem jel tim novym usekem. 9:30 pondeli a 10 km jsem nepotkal auto. Ale tam budme radi ze se aspon nekde stavi.
To máte štěstî, já tam jel několikrát a aut dost.
Akorát se mi moc nelíbila zimní údržba (neúdržba)
V roce 2018 bylo zahájení v roce 2019, pak 2020, v roce 2019 bylo 2020, pak 2021 a vypadá to vypadá, že se začne na jaře 2021. Jen nechápu, proč se nemůže postavit 30 km v kuse?
Kapacity stavebních firem a peníze. Není jen D6.
Spíš ty peníze, kdyby byla soutěž na 60 km D6, tak i kdyby se mělo spojit pět firem, tak zájem bude. Jen najít těch třeba 40 miliard v rozpočtu už by problém byl
Namísto rozdávání peněz důchodcům by byla dálnice. A z těch přínosů z funkční dálniční sítě bychom rozdávali peníze důchodcům. To co tu činíme je spíše socioekonomická sebevražda.
Nechápu, co tam zase v té mapové aplikaci udělali za změny. Najednou posunuli následující dva úseky až na příští rok. Ale naopak úsek Trutnov – státní hranice posunuli tuším z 2025 na 2022 – tak to teda chci vidět.
Pořád lepší než aplikace Správy železnic, to je slušný guláš 🙂
Souhlas. Výkupy začaly na podzim a úsek má skoro 20 km, jak to chtějí za dva roky (čekám zahájení stavby ke konci roku) stihnout.
Super a palec nahoru za kazdy zahajeny kilometr v nasi derave dalnicni infrastrukture. Nicmene se slusi dodat, ze budeme-li v tomto tempu pokracovat, nebude cela D6 hotova ani do roku 2030.
To se uvidí podle toho jaké budou průtahy na plánovaných problematických dálnicích. Pokud budou průtahy, tak zbydou kapacity na D6. Od Bošova po KV by současná silnice stačila. Intenzity jsou tam nízké, není tam žádná obec a žádný přechod pro chodce.
Přesně. Z Bošova do K.V. je to krásná silnice, není vůbec nutné. Ale D0 a D35, to je tragédie. Ani priority všech priorit nepomůže. 🙁
Ještě obchvat Rakovníka na který čeká snad 30-40.let
No jo, ale to je problém kraje nikoliv ŘSD, do Rakovníka vedou samé „dvojky“
Mimochodem Rakovník je po Blansku druhé největší město u nás bez silnice I.třídy
Nevím, zda-li je to fér hodnocení, ale myslím si, že druhé nejlidnatější město v ČR bez silnice 1. třídy, jsou Kralupy nad Vltavou.
Děkuji za opravu, tak tedy třetí 🙂
ŘSD mění skoro každý týden dobu realizace vybraných úseků: Hořesedly a Hořovičky mají uvedení do provozu najednou v roce 2025 a poslední úseky „už“ rok 2027.
To je velice jednoduché. Počítá se totiž s tím, že stavby typu Pražský okruh, D3 přes Středočeský kraj, D1 kolem Přerova, D49 na Zlín nebo D35 kolem Litomyšle se zaseknou. Aby byl plněn „plán“ postavených kilometrů dálnic, budou se stavět bezproblémové úseky jako třeba D6.
Mate pravdu. Problemove dalnice ci jejich problemove casti se nedari a v dohledne dobe ani nepodari zahajit, tak se musi vlada a potazmo RSD prokazat aktivitou nekde jinde, kde je sice dalnice take potreba, ale rozhodne v mensi mire.
Ja osobne neverim v zahajeni D1 u Rikovic ani D49 u Zlina do listopadu tohoto roku. Skonci to obrovskym fiaskem a 5-7 letou „dirou“, kde D1 u Prerova bude koukat do poli a D49 se ani stavet nezacne.
V rozhodně menší míře ne, protože se staví v postatě jen za peníze z fondů EU a ty je potřeba prostavět.
Proč pořád D49 a nějaký Zlín, copak nejsou jiné potřebnější úseky a propojení existujících fragmentů?
Hořesedly a Hořovičky mají furt uvedení do provozu 2024 (a mapové aplikaci i infoletáku), jen posunuli zahájení až na rok 2022, ale kvůli menší stavební náročnosti než Krupá se to asi do roku 24 může stihnout společně.
Ale úsek kolem Petrohradu měl donedávna 2022-26 a nyní 2023-25 😀
zde na webu si s termíny pěkně vyhráli 😀
http://www.dalnice-d6.cz/#useky-dalnice
Tak pokud si to spravne pamatuju, tak Havlicek pred asi 3 mesici rekl ze vidi realne urychleni dokonceni D6 jiz do r. 2025. Je samozrejme jasne ze to se nestihne, protoze zejmena Bochov – KV je jeste opravdu v nedohlednu. Nicmene pokud se v r. 2025 svezeme za Lubenec, budu uz celkem spokojen.
Nazývat novou dálniční stavbu obchvatem mi přijde jako nesmysl. Obchvat by to byl, pokud by se ze stávající silnice oddělil nový úsek, který by se za obcí zase ke stávající silnici připojil.
Nový úsek odvede tranzitní dopravu z obce, takže to je obchvat.
Místo slovíčkaření buďme rádi, že se to postaví…
Ono to není slovíčkaření, na obchvatu bude povinná dálniční známka a mýtné, takže se provoz dál povalí obcí.
jasně, oni všichni budou jezdit po staré přes Krupou, Krušovice, Řevničov, Nové Strašecí a budou ztrácet na cestě do Prahy každý den 15 minut, místo toho aby si koupili za pouhých 1500Kč roční známku 😀 to běžte vykládat někomu jinému
90% vozidel obcí jen projíždí, ale podle vás se to povalí obcí. hmmm
Známka nebude, dokud se to nepropojí v kuse až do Prahy a mýtný je i na I/6, takže to platí už teď. Navíc do obce jde dát zákaz nad 3,5t pro tranzit, až se to dostaví a uvede do provozu.
tak Krupá přece bude zpoplatněná hned po zprovoznění dálnice, když bude přímo navazovat na dokončený úsek z Prahy ke Krušovicím… o ničem jiném tu řeč není
Začátek stavby 05/2021 a cenu v tendru tipuju na 1,5 mld 🙂