Obchvat Lanškrouna na I/43 musí do podrobného zkoumání vlivů na okolí

Stavba silnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSDStavba silnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Význam silnice I/43 se ještě zvýší po zprovoznění dálnice D35, na kterou se I/43 od severu napojí.

Obchvatu Lanškrouna, který má vzniknout přeložením silnice I/43 mimo město, bude muset podstoupit proces podrobného zkoumání vlivů na okolí (tzv. velká EIA). Krajský úřad Pardubického kraje dospěl ve zjišťovacím řízení k závěru, že stavba „může mít významný vliv na životní prostředí a veřejné zdraví, a proto podléhá posouzení vlivů záměru na životní prostředí podle zákona“.

Ředitelství silnic a dálnic poslalo záměr k posouzení koncem května, čímž fakticky učinilo první zásadní krok v přípravě dlouho očekávané přeložky.

Podle předložené dokumentace by se šestikilometrový dvoupruhový obchvat měl stavět v letech 2030 až 2033. Na trase mimo jiné vzniknou tři okružní křižovatky a nadjezd nad železniční tratí Rudoltice – Lanškroun. Náklady se dnes odhadují na 557 milionů korun.

I/43, Lanškroun obchvat. Pramen: ŘSD

I/43, Lanškroun obchvat. Pramen: ŘSD

„Potřebnost a naléhavost stavby vyplývá z výhledové dopravní funkce silnice I/43, která se ještě zvýší po zprovoznění dálnice D35, na kterou se I/43 od severu napojí. Realizací záměru dojde k zásadnímu snížení dopravní zátěže na průjezdu Lanškrounem,“ stojí v dokumentech ŘSD.

Dopravní zatížení v centru města dosahuje dle sčítání dopravy z roku 2020 až 12 tisíc vozidel za 24 hodin. Podíl tranzitní dopravy je zhruba 40%.

Město ve spolupráci s Pardubickým krajem připravuje rovněž novou spojku silnic I/43 a II/311. Zhruba 1,5 kilometru dlouhý úsek by umožnil autům jedoucím z Orlických hor vyhnout se městu.

Tagy I/43 I/43 Lanškroun obchvat ŘSD
5 komentářů