Obchvat Hořic na vytížené silnici I/35 na rok a půl zavřou. Kvůli mostu za čtvrt miliardy
Řidiče na silnici I/35 mezi Jičínem a Hradcem Králové čeká od začátku roku mimořádně dlouhá uzavírka. Ředitelství silnic a dálnic
Řidiče na silnici I/35 mezi Jičínem a Hradcem Králové čeká od začátku roku mimořádně dlouhá uzavírka. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne s kompletní přestavbou mostu přes železniční trať, který slouží současně i jako obchvat Hořic. Omezení potrvá rok a půl.
ŘSD už podepsalo smlouvu se sdružením Eurovia a M-Silnice na stavbu mostu, který vyjde na 269 milionů korun včetně DPH. V hodnocení byly podle profilu zadavatele pouze dvě nabídky.
Necelý půl kilometru dlouhý most vznikl už v roce 1979, zásadní rekonstrukcí prošel v roce 1994. Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové z mimořádné mostní prohlídky vyplynulo, že most je ve špatném stavu. Následný podrobný diagnostický průzkum prokázal zatékání do nosné konstrukce mostu.
„Spolu s neodpovídající kvalitou použitých betonů z doby výstavby bylo na základě diagnostického průzkumu rozhodnuto o kompletní rekonstrukci mostu. Ta bude probíhat za úplné uzavírky mostu,“ řekla Ledvinová.
Nový most má být zhruba o metr výše nad železniční tratí než dosud. Důvodem je možná elektrizace železnice v budoucnu. Současně vzniknou na straně směrem k mostu nové protihlukové stěny do výšky 2,4 metru. „Během rekonstrukce dojde k úplnému snesení nosné konstrukce mostu, k částečnému obourání opěr a podpěr mostu,“ dodala Ledvinová.
Objízdná trasa bude vedena obousměrně po místních komunikacích Hořic, konkrétně ulicemi Husova a Táboritská. Potrvá až do června 2020. Jde přitom o velmi rušnou trasu: podle sčítání dopravy v roce 2016 projede místem denně 14 tisíc aut.
V Hořicích si alespoň na chvíli oddychnou pěší a cyklisté. Ve čtvrtek tu otevřou lávku pro pěší a cyklisty přes silnici I/35.
Přestavba mostu přitom není jedinou komplikací, která řidiče čeká na trase z Hradce Králové do Jičína. V září začala velká rekonstrukce stejné silnice v Ostroměři, kde dochází kompletně k výměně vozovky včetně aktivní zóny v podloží nebo obnově odvodnění. Provoz je zde sveden do jednoho pruhu. „Povolení uzavírky s řízením provozu je pouze po etapách tak, aby nedocházelo ke kolonám. Během dne je provoz řízen pracovníky firmy,“ řekla Ledvinová.
Stavební firma má z Ostroměře zmizet s příchodem zimy, na jaře se ale vrátí a opravy jsou naplánované až na konec příštího roku.