Obchvat Dolní Lhoty na I/34: Šest nabídek a propad ceny o více než třetinu

Silnice I/34, obchvat Ondřejova, ilustrační foto. Pramen: MDČRSilnice I/34, obchvat Ondřejova, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic obdrželo šest nabídek, z nichž nejvýhodnější podala společnost Swietelsky

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) znovu potvrdilo, že ceny silničních staveb oproti předpokladům v tendrech výrazně klesají. Posledním příkladem je soutěž na stavbu silnice I/34 Stráž nad Nežárkou – Lásenice, což je fakticky obchvat Dolní Lhoty.

ŘSD obdrželo šest nabídek, z nichž nejvýhodnější podala společnost Swietelsky: 246,77 milionu korun. To je zhruba 64 procent předpokládané ceny, která činila 387 milionů. Na twitteru to uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. V podobném rozsahu klesají i ceny dalších silničních staveb. Naopak na železnici ceny v poslední době výrazně překračují očekávání.

Stavba obchvatu Dolní Lhoty o délce 2,65 kilometru má pravomocné stavební povolení, její zahájení se předpokládá ve druhé polovině roku. Hotovo pak má být v roce 2023. Stavba naváže na obchvat Stráže nad Nežárkou, který byl dokončen v roce 2007.

Účelem stavby je především zlepšení parametrů silnice a odstranění nebezpečných úseků, které jsou označeny výstražnými značkami. Podle ŘSD jde především o prostor stávající křižovatky se silnicí II/153. Silničáři nakonec upustili od budování protihlukových stěn mezi silnicí a Lhotou.

Z dopravního hlediska bude mít nicméně větší význam další chystaná stavba na I/34: léta připravovaný obchvat Lišova a Štěpánovic. Desetikilometrová stavba za odhadovaných 1,2 miliardy korun se má začít stavět v roce 2022, tendr chce ŘSD vypsat letos. Podobný význam měla čtyřpruhová přeložka silnice I/34 u Českých Budějovic, díky které přestal tranzit v roce 1999 zatěžovat město Rudolfov. V roce 2025 pak má přijít na řadu úprava tří kilometrů u Třeboně.

Tagy ŘSD silnice I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice
8 komentářů