Obchvat Chlumčan na D7 se začne stavět v únoru
D7, stavba obchvatu Loun. Pramen: ŘSD
Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě.
Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě.
Prioritu by.měl mít okruh Prahy.
To jistě má, ale nejspíš tam budou nějaké důvody, kvůli kterým se nezačalo stavět. Třeba ten úsek na severu, který vadí blízkým městským částem.
Chlumčany mají obchvat přibližně od roku 1978.
Od fanwebu bych očekával víc, než jen přejímání zpráv z ČTK. Tím spíš, že se už o tomto obchvatu obchvatu zde píše poněkolikráté.
Toto není fanweb, ale zpravodajský z dopravy.
Tím hůř.
,, si říkám že ta železniční trať by možná bylo lepší přeložit než tam dělat složité mosty,, na té mapě to bije do očí , ale samozřejmě geologicky to území neznám a třeba tam má pozemky Agrofert 🙂
Zkuste pro začátek mapu s vrstevnicemi, dozvíte se, proč je tam železniční serpentýna. Po spádnici by to vlak nevyjel.
Na té trati spíš hrozí zastavení provozu, takže v nějaké větší investice bych nedoufal.
Největší most je tam stejně přes Smolnický potok. Ta trať tam stoupá směrem na Slaný s vrcholovou stanicí Peruc – kdysi tam tahaly páry vlaky s uhlím, dnes pusto, prázdno.
To by musela být zubačka.
No vidíte, ještě Krupou a Bzenec a do konce února bude rest z Loňska hotový. A to nemluvím o D1, jiných úsecích D55, Hořesedly+Hořovičky na D6 a prý i úpravě Chuchelské radiály.
A upřímně bych začal zvážit D7 na státní hranici jelikož Němci nedávno hlásili že do 2030 že krom obchvatu Chemnitz bude komplet čtyřpruh na hranice, vím že je to drahá záležitost a nízký provoz by z té stavby udělal zbytečnou.
V Plánu je i obchvat Hory Sv. Šebestiána, takže to určitě bude v horizontu cca deseti let.. Má tam být i parkoviště pro kamiony.
Hora Svatého Šebestiána má obchvat asi patnáct let.
Je to vůbec technicky realizovatelné? Přes hory to jde nad 850mnm a Chomutov ani ne 400mnm.
To hlavní stoupání je hned od Chomutova a značný výškový rozdíl (zářezy, estakády, mosty) překonává nový dělený parádní čtyřpruh, který končí až na hřebeni Krušných hor – na planině, kde pak na Horu Sv. Šeb. už je stoupání rel. malé (částečně dokonce po rovině).
V letáku se píší jenom 2 roky
Zpráva určitě potěšující – jen doufám, že to není poslední úsek D7 se zahájením stavby, protože v programovém prohlášení nové vlády pokračování výstavby D7 chybí (snad je to jen překlep).
Programové prohlášení uvádí priority a D7 mezi prioritami není. Nicméně to nic nemění na tom, že se bude stavět podle plánu tak, jak to bude připravené. Ty zbývající úseky D7 navíc skoro nic nestojí.
Vyjmenovává ty stavby, které by měly dát těch 200km do 2025, takže tam je třeba D6, která také není „priorita“. Takže ta D7 tam fakt nějak divně chybí.
Žádné pokračování výstavby D7 není. Chybí už pouze dokončení – Středočeský trojúsek, který se má začít realizovat příští rok. Pokud se na tom nic nezmění, v což všichni doufáme, je dálnice hotová. Ten složitý kousíček u Postoloprt už není podstatný.
Skvělá zpráva. Teď ještě napište, kdy se bude stavět úsek od Slaného 🙂
Dobrý den, už to bude brzo. Protože, když moje matka jezdila jako malá holka z Chomutova do Prahy autobusem za babičkou, tak jí říkali, že až bude velká tak bude do Chomutova nová silnice. P.S. Matka je ročník 1946. 🙂
No ale nová silnice tam opravdu je. Někdy do 80. let se totiž jezdilo do Prahy “přes vesnice”. Poté byly vybudovány obchvaty, které tvoří dnešní I/7.
Přesně tak, pokud se nepletu, tak z původní císařské silnice do Chomutova jsou součástí dnešní I/7 dva poslední úseky. Jeden je průjezd obcí Lotouš za Slaným a druhý je právě od napojení obchvatu Sulce po odpočívku před klesáním k Chlumčanům. Za Chomutovem by pak ve stopě původní silnice měl být jen úsek od Hory Sv.Šebestiána ke státní hranici.
Ještě mezi Trianglem (I/27) a Postoloprtama ale tam už je naštěstí D7
To je hezký nápad, zamýšlet se nad původním vedením silnice. Ona dřív ta silnice vedla až do Lipska, ne jenom do Chomutova, takže se jí říkalo Lipská. V Praze to ještě dnes odráží název „ulice“ Lipská před začátkem D7 kolem letiště. Ale vede v jiné stopě, ta původní šla přes dnešní letiště poblíž Terminálu 1. Myslím, že původní vedení je na D7 zachováno ještě v asi dvoukilometrovém úseku přes kopec kolem vysílače Na Vypichu u Buštěhradu. Tam dálnice dokonce nelogicky vede přes most přes místní komunikaci, místo aby vedla zářezem a místní komunikace nad ní. Vysvětluju si to tak, že… Číst vice »
Když si kliknu na 50. léta, tak máte pravdu.
https://geoportal.gov.cz/web/guest/map