Obchvat Českého Krumlova s tunelem za 3,1 miliardy nemá pro stát opodstatnění
Silnice I/39 na Českokrumlovsku. Pramen: ŘSD

Kraj navrhuje alternativu bez tunelu, u níž jsou odhadované náklady poloviční.
Kraj navrhuje alternativu bez tunelu, u níž jsou odhadované náklady poloviční.
Jestli to tolik chtějí, tak třeba kraj rozjede PPP, cca 4mld vstup a roční splátka vyjde po 20 let jako zbytečné letiště…
To jsou v Praze pěkný blbci ať si skusí třeba vyjet od zimního stadionu do centra.
Lipenská přehrada ovšem není jen samotné Lipno. Myslet si, nebo dokonce říkat nahlas, že někdo pojede z oblasti Nová Pec – Horní Planá – Černá v Pošumaví do Budějovic po klikaté okresce přes Vyšší Brod, jen aby se svezl po D3, to je naprostý úlet. Po D3 možná většina lidí pojede, ale sjede na exitu 151, kam bude I/39 za rok připojena a šup přes Krumlov.
Ano, je to tak. Na druhou stranu, problém ucpaného Krumlova obchvat nevyřeší. Podívejte, udělal se obchvat Klatov a ve městě to moc znát není. A v Krumlově bude víc aut z a do než transit. Tím nechci napsat, že nějaká úprava silnic v Krumlově není třeba. PS. Pro příznivce železnice: sebelepší modernizace dráhy to stejně nezachrání! 😉
Krumlovu by pomohlo propojení Tovární, Míru a Nádraží. To by odvedlo část dopravy a plány na to jsou. Samozřejmě jsme na hraně CHKO
Já přemýšlím, kteří obyvatelé uvedli, že je obchvat zbytečný. Největší problém je, že Tovární ústí do hlavní silnice mezi ČB a jihem a zbytečně se tak oba ve špičkách blokují.
Je otázkou, jak moc dálnice ulehčí. Jasně bude to rychlejší, ale spousta lidí se možná i tak bude chtít v Krumlově zastavit cestou.
Jestli se projíždějící zastaví cestou v Krumlově, tak je obchvat skutečně zbytečný.
Mně nejvíce dávalo smysl řešit vnitřní spojky: Tovární – Mír – Nádraží a Trojice – Autobusové nádraží.
A mají nějakou konkrétnější představu, kudy tu novou silnici vést?
Docela překvapeni, že regionální politik vidí věc střízlivě namísto obvyklého “je to u nás, tak je to priorita” (pozdravy do KV).
Myslím, že u jihočeského hejtmana Kuby je pragmatický přístup k věcem a jejich financování zejména, vcelku známým pravidlem.
Podrobněji se k možnému vedení trasy obchvatu Českého Krumlova vyjádřil zde:
https://www.facebook.com/100063497509308/videos/779737018289918/?__so__=permalink
Čas: prvních 12 minut
Ohledně vašeho pozdravu do KV jsem narazil na docela veselý článek, který ukazuje naprosto odlišný přístupu k věci.
„Karlovy Vary plánují dopravní revoluci, městem povede tříkilometrový tunel“.
https://dopravacek.eu/2025/10/09/karlovy-vary-planuji-dopravni-revoluci-mestem-povede-trikilometrovy-tunel/
KV kraj si do ZÚR samozřejmě může dát, co uzná za vhodné, pak už mu jen zbývá pouhá drobnost, aby přesvědčil investora, aby peníze na velkorysé sny tohoto typu někde našel a pokud je najde, aby je do takové akce vložil.
Poněkud reálněji se o zmíněném tunelu v KV psalo zde 12.09. 2025 v článku: „Ekonomicky neefektivní. Řešení obchvatu Karlových Varů tunelem je na mrtvém bodě“.