Obchvat Českého Krumlova s tunelem za 3,1 miliardy nemá pro stát opodstatnění
Silnice I/39 na Českokrumlovsku. Pramen: ŘSD

Kraj navrhuje alternativu bez tunelu, u níž jsou odhadované náklady poloviční.

Kraj navrhuje alternativu bez tunelu, u níž jsou odhadované náklady poloviční.
Ministerstvo ten obchvat z principu nechce. Stačilo v únoru poslouchat jeho zástupkyni na veřejném projednávání změny ZÚR Jihočeského kraje. Žádný 1,8 km dlouhý tunel tam není třeba, to je jen úlet nějakého projektanta, který vůbec nezná místní podmínky. Stačí most cca 150 m přes údolí Nového potoka, cca 100-150 m překrytý zářez před nádražím a 200 m tunel mezi třídou Míru a Vyšenskou. Všechno ostatní může být na terénu nebo v mělkém zářezu do 5 m a malý kus na náspu do 5 m. A všechny klíčové pozemky jsou státu nebo obce. Někdo ale hejtmanovi nakukal, že tzv. beztunelová trasa,… Číst vice »
hlavně, že u líbeznic tunel opodstatnení má 😆
Myslím, že s nějakým přesunem dopravy přes Vyšší Brod se teda Kuba, sic výjimečně, ale opravdu těžce seknul. To pravda určitě nebude.
Holt nastala doba, kdy některé silniční stavby budou muset být z ekonomických důvodů odloženy, či přímo zrušeny.
Cože ?
Tohle nemá s žádnou dobou nic společného. Obchvat ČK s tunelem se prostě jednoduše nevyplatí, jako řada jiných staveb, které se zkoumaly. Naopak vím o stavbách, kde by dávaly daleko větší smysl a také neprošly. V ČK bude tranzitní doprava velmi, velmi nízká. Samozřejmě se musíme bavit o celoroční dopravě ..
Počkat, až se dostaví dálnice, pak udělat analýzu přepravních proudů a pak teprve případně řešit obchvat.
Bože nesmysl, začněte konečně projektovat propojení D5 a D4
A nebylo by lepší napřed vybrat trasu? Jinak se ten projekt dělá dost blbě…
Jestli to tolik chtějí, tak třeba kraj rozjede PPP, cca 4mld vstup a roční splátka vyjde po 20 let jako zbytečné letiště…
pravda je, že 100 obyvatel na smysluplné mezinárodní letiště je zkrátka málo. Co teprve 50 000 Karkové Vary?
Tak dlouho si vymýšli a komplikují až narazí na ekomickou realitu? Jo taky vidím prioritu v tom to dat na 2/3 dostavby d11 než obchvat nějakýho krajského městečka
Děláme obchvaty i podstatně menších městeček než ČK, důležité je jestli je tam podstatný objem provozu který takový tranzit je schopen odvést pokud možno zcela mimo obec, nebo aspoň do méně „obydlených“ částí…
Přecejen je tu krajovka (I/39) která by měla vést co nejvíc mimo obce, a ČK je pěkně „dlouhá“ obec.
Jak to mysleli s tou změnou příjezdové cesty k Lipnu po dostavbě D3, jakože přes Vyšší Brod nebo co?
Asi až narovnají ten přivaděč do Krumlova od D3. Tak jsem to pochopil já. A nebo je to myšleno s dostavbou D3 do Prahy a to by mohlo spolu s dostavbou D0 na Jv Prahy změnit dojezdové časy a bude to na sebe stahovat právě ta D3 místo D4.
To jsou v Praze pěkný blbci ať si skusí třeba vyjet od zimního stadionu do centra.
Máte si tam jezdit jezdit jen konespřežkou a jen v krojích!
Tak to je fakt problém za tři a půl miliardy.
Co s tím má společného Praha?
Lipenská přehrada ovšem není jen samotné Lipno. Myslet si, nebo dokonce říkat nahlas, že někdo pojede z oblasti Nová Pec – Horní Planá – Černá v Pošumaví do Budějovic po klikaté okresce přes Vyšší Brod, jen aby se svezl po D3, to je naprostý úlet. Po D3 možná většina lidí pojede, ale sjede na exitu 151, kam bude I/39 za rok připojena a šup přes Krumlov.
Ano, je to tak. Na druhou stranu, problém ucpaného Krumlova obchvat nevyřeší. Podívejte, udělal se obchvat Klatov a ve městě to moc znát není. A v Krumlově bude víc aut z a do než transit. Tím nechci napsat, že nějaká úprava silnic v Krumlově není třeba. PS. Pro příznivce železnice: sebelepší modernizace dráhy to stejně nezachrání! 😉
Krumlovu by pomohlo propojení Tovární, Míru a Nádraží. To by odvedlo část dopravy a plány na to jsou. Samozřejmě jsme na hraně CHKO
Krumlov je na tom podobně jako jiná okresní města. Vzhlíží k obchvatu a nechtějí si přiznat, že pro záležitosti vnitřní dopravy nemají vybudovanou infrastrukturu, vše zastavěno nahusto atp… Vyvlastňovat, bourat a draze předělávat, aby to bylo tak nějak průjezdné, do toho se nikomu z politiků nechce, tak to hážou na stát ať zařídí „obchvat problému“….
Já přemýšlím, kteří obyvatelé uvedli, že je obchvat zbytečný. Největší problém je, že Tovární ústí do hlavní silnice mezi ČB a jihem a zbytečně se tak oba ve špičkách blokují.
Je otázkou, jak moc dálnice ulehčí. Jasně bude to rychlejší, ale spousta lidí se možná i tak bude chtít v Krumlově zastavit cestou.
Jestli se projíždějící zastaví cestou v Krumlově, tak je obchvat skutečně zbytečný.
Mně nejvíce dávalo smysl řešit vnitřní spojky: Tovární – Mír – Nádraží a Trojice – Autobusové nádraží.
… Chtít v Krumlově zastavit cestou…
To je stejná pitomost, jako si myslet, že někdo z Prahy do Horní Plané pojede přes Vyšší Brod. Leda by se tam chtěl zastavit…
Tak nějak nemám pocit, že většina tranzitu přes ČK jsou rekreanti. V létě to bude cca 50/50, mimo sezónu těch rekreantů bude minimum a stejně se Krumlov ucpe…
Z Prahy do Plané to ani teď není o tolik delší přes Dvořiště a Vyšák. Jen o cca půlhodinu, tudíž alternativa to je. Zvláště až bude dálnice až k Dvořišti. Tu půlhodinu v koloně skrze Krumlov klidně můžete ztratit. Každopádně Horní Planá je jen jedno z míst (kupodivu jste si vybral to nejvzdálenější). Pak tam máte vše od Černé po Lipno a taktéž druhý břeh a tam se sjet z dálnice u Dvořiště vyloženě nabízí. Z Prahy do HP byste taky mohl jet přes Lhenice a tím se Krumlovu vyhnete a časově je to opět jen o něco horší. Mimochodem… Číst vice »
Horní Planá je hlavně cíl největší! Pro rejpaly, mohl jsem si vybrat jako cíl Novou Pec, která je mimochodem dál, a jako zdroj třeba Lišov, ať tam máme tu dálnici, protože půlka Budějc do Krumlova po dálnici vůbec nepojede! Prostě i Frymburk je na hraně a vše, co je od Frymburka na (severo)západ je přes (i ucpaný) Krumlov lepší. Mimochodem, z Černý je na sjezd v Třeboníně o pouhý kilometr dál, než do Vyššího Brodu! A po výrazně lepší silnici. Opravdu málokdo pojede po dálnici (a zajede si 36km) jen proto, že to řekl hejtman Kuba! P.S.: Do Lipna (vsi)… Číst vice »
Největší cíl? Ve srovnání s Lipnem nad Vltavou? Dobrý pokus.
A děkuji, že jste mi řekl, že NP je dál, to bych bez vás nevěděl…
36 kilometrů, které se dálnicí ještě zkrátí a výrazně zrychlí, je kolik časově? Ta zmíněná půlhodina.
Tak proč jste v předchozím příspěvku psal, že Horní Planá je místo nejvzdálenější, když víte, že Nová Pec je dál?
Horní Planá 1900 obyvatel, Lipno nad Vltavou 686 obyvatel. Lipno je větší?
Z těch 36km bude po dálnici jen 24km, zbytek po výrazně horší silnici, než je současná I/39. Takže nejsme na půlhodince, ale na 40 minutách. A to se opravdu vyplatí si takhle zajet…
A mají nějakou konkrétnější představu, kudy tu novou silnici vést?
Něco navrhují, škoda že ve článku není mapka aspoň s těmi návrhy 🙁
Dal jsem odkaz na vyjádření Kuby, tam jsou obě trasy znázorněné a je tam popsán i způsob ekonomického hodnocení.
Nezlobte se ale na odkazované stránce je především tuna bordelu, ve kterém uváděná informace totálně zaniká 🙁
Já se nezlobím, to byla pouhá možnost.
Třeba najdete vedení trasy bez tunelu jednodušším způsobem a můžete sem dát odkaz.
Kdyby se tak podařilo někde najít tu prezentaci co hejtman promítá v tom videu, aby si ji člověk mohl prohlédnout „vlastním tempem“…
No, a protože jsem nic takového nikde nenašel, dal jsem link alespoň na to, kde nějaká mapa s trasou je.
Ano, víceméně severněji než tu tunelovou a se zatáčkou skrze areál bývalých kasarén a také místo parkoviště autobusů bude vyústění dál směrem na Kájov.
Docela překvapeni, že regionální politik vidí věc střízlivě namísto obvyklého “je to u nás, tak je to priorita” (pozdravy do KV).
Myslím, že u jihočeského hejtmana Kuby je pragmatický přístup k věcem a jejich financování zejména, vcelku známým pravidlem.
Podrobněji se k možnému vedení trasy obchvatu Českého Krumlova vyjádřil zde:
https://www.facebook.com/100063497509308/videos/779737018289918/?__so__=permalink
Čas: prvních 12 minut
Ohledně vašeho pozdravu do KV jsem narazil na docela veselý článek, který ukazuje naprosto odlišný přístupu k věci.
„Karlovy Vary plánují dopravní revoluci, městem povede tříkilometrový tunel“.
https://dopravacek.eu/2025/10/09/karlovy-vary-planuji-dopravni-revoluci-mestem-povede-trikilometrovy-tunel/
KV kraj si do ZÚR samozřejmě může dát, co uzná za vhodné, pak už mu jen zbývá pouhá drobnost, aby přesvědčil investora, aby peníze na velkorysé sny tohoto typu někde našel a pokud je najde, aby je do takové akce vložil.
Poněkud reálněji se o zmíněném tunelu v KV psalo zde 12.09. 2025 v článku: „Ekonomicky neefektivní. Řešení obchvatu Karlových Varů tunelem je na mrtvém bodě“.