dkv_obrazok

Obchvat Českého Krumlova s tunelem za 3,1 miliardy nemá pro stát opodstatnění

Silnice I/39 na Českokrumlovsku. Pramen: ŘSDSilnice I/39 na Českokrumlovsku. Pramen: ŘSD

Kraj navrhuje alternativu bez tunelu, u níž jsou odhadované náklady poloviční.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Jestli to tolik chtějí, tak třeba kraj rozjede PPP, cca 4mld vstup a roční splátka vyjde po 20 let jako zbytečné letiště…

Jaroslav Novotný

To jsou v Praze pěkný blbci ať si skusí třeba vyjet od zimního stadionu do centra.

Martin B

Lipenská přehrada ovšem není jen samotné Lipno. Myslet si, nebo dokonce říkat nahlas, že někdo pojede z oblasti Nová Pec – Horní Planá – Černá v Pošumaví do Budějovic po klikaté okresce přes Vyšší Brod, jen aby se svezl po D3, to je naprostý úlet. Po D3 možná většina lidí pojede, ale sjede na exitu 151, kam bude I/39 za rok připojena a šup přes Krumlov.

Libor

Ano, je to tak. Na druhou stranu, problém ucpaného Krumlova obchvat nevyřeší. Podívejte, udělal se obchvat Klatov a ve městě to moc znát není. A v Krumlově bude víc aut z a do než transit. Tím nechci napsat, že nějaká úprava silnic v Krumlově není třeba. PS. Pro příznivce železnice: sebelepší modernizace dráhy to stejně nezachrání! 😉

DavidS

Krumlovu by pomohlo propojení Tovární, Míru a Nádraží. To by odvedlo část dopravy a plány na to jsou. Samozřejmě jsme na hraně CHKO

DavidS

Já přemýšlím, kteří obyvatelé uvedli, že je obchvat zbytečný. Největší problém je, že Tovární ústí do hlavní silnice mezi ČB a jihem a zbytečně se tak oba ve špičkách blokují.

Je otázkou, jak moc dálnice ulehčí. Jasně bude to rychlejší, ale spousta lidí se možná i tak bude chtít v Krumlově zastavit cestou.

dizgrafy

Jestli se projíždějící zastaví cestou v Krumlově, tak je obchvat skutečně zbytečný.

DavidS

Mně nejvíce dávalo smysl řešit vnitřní spojky: Tovární – Mír – Nádraží a Trojice – Autobusové nádraží.

Václav

A mají nějakou konkrétnější představu, kudy tu novou silnici vést?

Tomáš Záruba

Docela překvapeni, že regionální politik vidí věc střízlivě namísto obvyklého “je to u nás, tak je to priorita” (pozdravy do KV).

Karl vB.

Myslím, že u jihočeského hejtmana Kuby je pragmatický přístup k věcem a jejich financování zejména, vcelku známým pravidlem.
Podrobněji se k možnému vedení trasy obchvatu Českého Krumlova vyjádřil zde:
https://www.facebook.com/100063497509308/videos/779737018289918/?__so__=permalink
Čas: prvních 12 minut

Karl vB.

Ohledně vašeho pozdravu do KV jsem narazil na docela veselý článek, který ukazuje naprosto odlišný přístupu k věci.
„Karlovy Vary plánují dopravní revoluci, městem povede tříkilometrový tunel“.
https://dopravacek.eu/2025/10/09/karlovy-vary-planuji-dopravni-revoluci-mestem-povede-trikilometrovy-tunel/
KV kraj si do ZÚR samozřejmě může dát, co uzná za vhodné, pak už mu jen zbývá pouhá drobnost, aby přesvědčil investora, aby peníze na velkorysé sny tohoto typu někde našel a pokud je najde, aby je do takové akce vložil.
Poněkud reálněji se o zmíněném tunelu v KV psalo zde 12.09. 2025 v článku: „Ekonomicky neefektivní. Řešení obchvatu Karlových Varů tunelem je na mrtvém bodě“.