Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Obchvat Budějovic získal i druhé stavební povolení, stavba začne na podzim

D3 u Budějovic. Autor Zdopravy.cz/Jan Šindelář
D3 u Budějovic. Autor Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jedna z největších chystaných dálničních staveb, kterou je obchvat Českých Budějovic, se výrazně přiblížila prvnímu kopnutí do země. Ministerstvo dopravy jako speciální stavební úřad vydalo druhé stavební povolení na úsek Úsilné – Hodějovice.

Úsek dlouhý 7,2 kilometru bude tvořit hlavní část obchvatu jihočeské metropole. Ředitelství silnic a dálnic získalo první stavební povolení na 4,5 kilometru včetně tunelu Pohůrka už koncem dubna, nyní má povolení i na zbylých 2,7 kilometru.

Obchvat Českých Budějovic. Pramen: ŘSD
Obchvat Českých Budějovic.
Pramen: ŘSD

Předpokládaná cena stavby je 6,8 miliardy, tendr na zhotovitele běží už od roku 2016 a je nyní ve druhém kole. ŘSD počítá s tím, že stavbu zahájí v říjnu, provozu by se měla otevřít o čtyři roky později.

Současně chtějí silničáři stavět a otevřít i navazující třináctikilometrový úsek Hodějovice – Třebonín, kde ale zatím nemají všechny potřebné pozemky (vykoupeno či vyvlastněno je 98 procent). Odhadovaná cena je šest miliard.

Dálnice D3, jejíž je okruh součástí, by se měla podle aktuálních plánů ministerstva dopravy propojit na hranicích s rakouskou S10 v roce 2025.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
sladlu
Host

Velkou chybou konceptu D3 u Budejovic resp. dopravy v jihoceskem kraji je, ze neni vubec reseno prime napojeni zapadniho okraje Budejek na D3 (silnice od Pisku)…

Ridici musi do centra… v budoucnu treba bude vybudovana severni tangenta ke krizovatce Usilne. Ale stejne ridici budou muset bloudit pres cca 3 krizovatky… neexistuje zadna varianta studie primeho spijeni

Tunel
Host
Tunel

Dobré zprávy mají narůstající kadenci. Konečně něco, co město narozdíl od železnice opravdu potřebuje.

Michal
Host
Michal

Tak ona to dobrá zpráva je, nicméně „odfajfkovat“ se to dá až po nabytí právní moci… Takže psát, že „stavba začne na podzim“ je tak trochu odvážné.

noerf
Host
noerf

Podstatný bude obchvat s napojením dalšího úseku do Třebonína, kde se rozdělí doprava na Krumlov (turisti, vodáci) a Kaplici, Linec (náklad, alternativa pro turisty)

sladlu
Host

Silnice v centru Budejek jsou pretizene… pres 60 000 aut denne. To je jako na 6pruhe D1 u Prahy 60-80 000 aut. Nevim kdo pocital vyvoj dopravy na 10-50let dopredu. Ale uz nyni cisla rikaji ze kolem Budejovic by se uplatnil 3pruh v jednom smeru.

Chyby vyreseni 4pruhove silnice z Budejek na Hlubokou. Adektvatni severni 4pruhy obchvat. Nebo adekvatni privadec na Letiste a dale na Prachatice

Mezi Prahou a Jilove u Prahy by si projekt zaslouzil i 3pruhy ;)…

Marty-t2
Host
Marty-t2

Držím Budějičákům palce. Tohle plus vlastně celá D3 měla stát už dávno…

mirekk
Host

Na jihu D3 roste jak z vody. Každý týden, kdy jedu k Borku jsou vidět pokroky. Ale co je to všechno platné, když část z Mezna ku Praze budou (možná) stavět mí pravnuci.
I/3 je silně přetížená a to už nejen v pátek a neděli, ale občas je problém ráno po 6. hodině na ni vůbec najet z Bystřice na Prahu.

Michal
Host
Michal

Ano, I/3 je špatnej sen a je škoda, že se v rámci nedávných celkem velkých investic neudělaly všude i slušné připojovací pruhy a MÚK Bystřice + Červené vršky. Místo toho máme vizi tunelu. 🙂