Obce na Pardubicku protestují proti plánované vysokorychlostní trati
Vysokorychlostní jednotka TGV ve Francii. Foto: SNCF / Správa železnic![Vysokorychlostní jednotka TGV ve Francii. Foto: SNCF / Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/06/ougo.jpg)
![Vysokorychlostní jednotka TGV ve Francii. Foto: SNCF / Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/06/ougo.jpg)
Jsme přesvědčeni o tom, že trať pro lidi nemá velký význam, říká starosta.
Jsme přesvědčeni o tom, že trať pro lidi nemá velký význam, říká starosta.
Fragmentace krajiny, nepřekročitelná zeď, hlučnost, prašnost, půda jezeďákům z místního agrofertu se zabere, slepice chcípnou, ptáci odletí, hmyz se přemnoží, pro lidi to není, taková rychlost trhá střeva, do Varšavy nejezdím každý den a do Prahy pěkně naftáčkem dál budu smrdět. Zas a znova…
Vlak jednou za cca 15 minut jim vadí, ale nepřetržitý proud aut jim nevadí ……..
a dalnice nevadi 🙁
Toto je velmi odlisny pripad nez když si někdo koupi parcelu par metru od dalnice, co je tam planovana desitky let a pak vresti. Ja tem lidem castecne rozumim a mělo by se velmi bohate kompenzovat. Ale argumentovat, ze z toho mistni lidi nic mit nebudou. A co ma z toho někdo, kdo bydli u tepelne elektrarny, která dodava proud do Rohovladovy Bele, Tak se stejnou logikou Belou zrušíme, ne?
„Toto je velmi odlisny pripad nez když si někdo koupi parcelu par metru od dalnice, co je tam planovana desitky let a pak vresti.
Podobné asi jako když armáda opustí s velkou slávou vojenský prostor který otevře veřejnosti , někdo si tam postaví barák a armáda se rozhodne, že se vrátí.
Starosta říká, že trať rychlovlaku nemá pro lidi velký vyznam, … kdyby to nebylo pláči, bylo by to aspoň k smichu. Tož tak u nás s tím VRT no… 😀
Je to pochopitelne. Ja bych to za barakem taky mit nechtel. Kdyz uz jim to snizi pohodli, melo by se to tem lidem nejak vykompenzovat. Samozrejme financne.
300 m rozhodně není za barákem. A na nadstandardních kompenzačních opatřeních se lze vždy rozumně dohodnout.A kde jsou ti političtí trafikanti = krajští zmocněnci pro výstavbu dálnic?Ti by nyní mohli dělat intenzivně tu politickou agitaci v prospěch VRT.
Ha ha ha. To je asi jako ten příběh kdy se na Vašem zemědělském pozemku někdo rozhodne vymezit ochranné pásmo vodního zdroje bez toho, aby když už Vás omezil na vlastnických právech (je dáno co na takovém pozemku můžete a nemůžete) aby takového vlastníka upozornil, že mu náleží kompenzace natož aby mu omezení kompenzoval. Tady žijete v ČR.
A to me prave vadi. Radsi tem lidem zakonem zavrem huby, misto abychom je spravedlive odskodnili. Jeden z duvodu, proc vsechny strategicke stavby trvaji tak dlouho. Krome povestne ceske byrokracie a neschopnosti cokoliv zorganizovat.
Ano, mě to vadí také. Ten případ který uvádím je pravdivý a dodnes žádná kompenzace. A to třeba abi v podobě slevy na dani z nemovistosti nebo její odpuštění. A teď si představte, že onen vodní zdroj je pro velké město a Vy jako vlastník z toho máte naprosté kulové. Ještě kdyby ten člověk tu vodu z toho zdroje využívajl řekne si OK, ale pokud nese břímě za které mu nikdo náhradu nedá…….Nas…
Fajn, tak to přetrasujte přes Liberecko. Tam naopak moderní železnici chtějí, protože vědí, že z toho plynou výhody. 🙂
Jinak tyhle odpírače čehokoliv moderního, aby jeden pohledal. Kdyby bylo na jejich názoru, tak mají dodnes v obcích prašné a kamenité cesty.
Jenže on si to přeje vždy každý, tedy pokud se negativa nedotýkají zrovna toho dotyčného. Každý chce čerpat výhody a ty nevýhody aby odnesl soused. To je naprosto přirozené a dělá to každý. I neupřímně povznesení místní diskutéři 🙂
Tak jim prostě zaplatit, to je snad normální, hele chci si tady něco postavit, tak co za to. To fakt není o tom, tady to povede a držte pusu a krok. Něco za něco.
„tyhle odpírače čehokoliv moderního, aby jeden pohledal“
Víte co jste napsal? Že jich je tak málo, že jejich hledání dá práci.
aby pohledal- takových se najde málo, jsou vzácní
To ano, ale obce „po cestě“ by moderní železnici stejně odmítli, stejně jako tady 😉
Zkrácení přepravní doby z Prahy do Pardubic o 20 minut ?? Ha ha.
P.S. když pojede VR vlak z Prahy do Polska tak odbočí na odbočce do Pardubic pak se zase zpátky vrátí ?? Na webu vrtky.cz jsem to nenašel…
Tady na tomto odkaze najdete dole něco jako vyhledávač plánovaných spojů s VRT. Najdete tam časy i kde by měly spoje zastavovat.
https://www.spravazeleznic.cz/vrt/priprava-a-technologie/vozidla-a-provoz
🙂
„Vyhledávač spojení VRT
Vyhledávač vyhledává jako by byl rok 2050 po dokončení systému VRT.“
A jsme zase u toho objednávání vody do bazénu který ještě nemáme. V tomto případě nemáme trať, ale už víme co po ní bude za 26 let jezdit a dokonce máme i jízdní řád 🙂
Jako vždy. Záleží, s čím porovnáme. VR vlak to zvládne cca za 40 minut. Nutné je však říci správně i to B. Současná jízdní doba Pha – Pce cca 50 minut.
Dá se očekávat vzdálenost cca 110 km a pokud pojede bez zastavení, tak jízdní doba 0:35 by mohla být reálná, vychází to na průměrnou rychlost cca 190. Takže nějaká vysokorychlostní jednotka schopná jet myslím si alespoň 250.
Měl by už někdo tyhle prudiče jednou provždy umlčet, zpatečníci kteří se neumí podřídit potřebám většiny
Vysokorychlostni tratě nejsou pro Čechy. Fakt nejezdím do Berlína každý den, fakt nejezdím do Vídně každý den atd. Chci jezdit pohodlným vlakem v dobrém čase třeba na trati Praha Liberec, Praha Karlovy Vary Mimochodem.miliardy peněz se už nyní dávají do trati Praha Hradec Králové. A vedle toho tam bude jezdit rychlodráha za další miliardy? Víte co? …….
Ale z Pardubic se do prahy každý den za prací dojíždí.
Jak chcete jezdit v dobrém čase do liberce, když tam nevede pořádná trať? Tam se taky musí postavit něco rychlejšího, a aby to bylo využitelné i pro nákladní dopravu tak to bude trať na 200.
Do Hradce se zdvojkolejňuje trať, aby fungovala záloha za koridor a byla kapacitní i pro nákladní dopravu. VRT je další rozšíření a zrychlení.
Starosto z Bělé jdi do pr…..ty skupino.
A je to tady zase. Vyjádření starosty mi přijde stejné, jako když se debatovalo o trolejbusech ve středních Čechách skrz obec Veleň a další. Prašnost a hluk? S čím to asi srovnávali, když u nás zatím VRT není? Železnice totiž není dálnice, která hlučí pořád. A ten 40m železniční pás je v jejich pojetí kardinální volovina. Lesy a parcely dělí i dálnice. To jim problém nedělá? Použili ten pověstný selský rozum nebo je to jen typicky vidlácké myšlení? Samé dojmy a lži. Debatují a chtějí rozhodovat o něčem, o čem vůbec nemají ponětí. Na co pak máme ty odborníky? Já… Číst vice »
A Vy se jim divíte? Vy byste nadšeně tlaskal, kdyby vám kousek za barákem vyrostla VRT, nicméně samozřejmě žádný vlak by u vás nezastavil? Já nerozporuji to, že někdo to musí v… ale vůbec se nedivím, že se lidé snaží, aby to nebyli zrovna oni….
A vzhledem k tomu, že očekávám tisíce mínusů, tak jsem zvědavý, jestli se tady najde nějaký odvážlivec, který tady upřímně napíše „pro dobro ostatních bych se klidně vzdal části svého komfortu a ještě tomu zatleskám“
Mám 500m od baráku obchvat města. Myslíte, že jsem byl demonstrovat, nebo že jsem sepisoval petice?
Stát má samozřejmě vše naležitě vykonpenzovat, ale je nemyslitelne aby starousedlík tady brzdil rozvoj celé společnosti
Takže kdyby se to týkalo Vás, tak řeknete OK, klidně mi za barákem postavte VRT, mě to nevadí. Pro budoucnost lidstva se podřídím, ano? Souhlasíte s tím? …. A jak jsem napsal, nerozporuji, že na někoho ten černý Petr musí spadnout. Rozporuji názory místních, že „lidé musí v zájmu blaha společnosti držet pusu a krok“
Já bych s tím souhlasil, klidně. Už jsem bydlel i u dálnice. VRT by byla lepší. Klidně. A ani bych nepožadoval „výhled do zdi“, ať tam klidně jenom postaví plot.
Tak každý nemá rád vláčky.
Necely pul kilometru od baraku mi letos zacnou stavet dalnici. Jsem rad, konecne tam bude.
VRT se tu ma taky stavet. asi pul kilometru. Nevadi mi.
Mistnaci se tu uz houfujou o stosest.
„Stát má samozřejmě vše naležitě vykonpenzovat“
OK. Tak to by se v případě některých starousedlíků nedopaltil pokud by jim měl vykompenzovat i citovou hodnotu dané nemovitosti kterou má v držení jejich rod po mnoho generací.
Právě jsem vám to napsal. Potlesk nečekám, ale jsem schopen se určitého komfortu vzdát. Přizpůsobil jsem se i rušné ulici, takže v noci mám klidný spánek.
„Přizpůsobil jsem se i rušné ulici, takže v noci mám klidný spánek“
To si jenom myslíte. Ono možná jste si zvykl, že to nevnímáte, ale ten hluk na Vás působí aniž byste si to uvědomoval.
Co je to kousek? 300+ metrů, naprostá pohoda, blíž? Ok, chtěl bych abychom se dohodli na nějakém valu, zeleni, atd. Jinak bych neměl problém. A určitě bych k tomu nepřistupoval s tím, že to musím blokovat, protože u mě to nestaví.
Takže klidně o svůj komfort, na který jste zvyklý, klidně přijdete a neřeknete slovo. Dobré vědět – udělal bych registr uvědomělých občanů, kteří jsou ochotni v zájmu blaha společnosti se dobrovolně a bez keců o svoje privilegia připravit 🙂
*vzdát se
Pardon, chybička, to tady nepatří 🙂
Jak komfort? Co se pro mě změní? Jo aha nic, ale to nevadí. Někdo něco postaví, tak musím protestovat. I kdyby to byla psí bouda ve vedlejším okrese.
Pro ty odpady tam se nic nezmění, ale oni musí vyskakovat, protože máňo, oni chcou něco stavět.
Ta VRT vám 180 metrů od domu vážně komfort tolik nesníží. Pokud se okolo tratě vysadí zeleň (vysazovat se bude) tak vám těch 12 vlaků za hodinu co projedou velice rychle udělají takový hluk, jakokdybste bydlel u tratě šalinové (pocitově). Nedělejme z toho velkou věc.
Jaký komfort? Jako že mi přestane na zahradě růst tráva? Nebo jablka na stromě? Nebo že si nebudu moct na zahradě vyvalit pupek a opalovat se? Nebo co? Jaký komfort? Nechápu
To si klidně udělejte, ale k ničemu vám to nebude. 😀
Ano, divím se jim.
Ne, nevadilo by mi to. A to neříkám jen proto, že bydlíme v širším centru města, kde je hustá zástavba, ale proto, že v mém rodišti takový vesnický dům máme. Na rozdíl od ostatních jsem schopen snášet i negativa a přizpůsobit se.
Ale pokud se jich tak zastáváte, tak určitě přijdete na způsob, jak tuto infrastrukturu rozvíjet, aniž by se to někoho dotklo. 🙂
Hlavně tím směrem vedou či mají vést dostatečně rychlé standardní dvoukolejky, takže fragmentaci jako argument beru. Prach leda ocelový a hluk počítám odstíněný. Dálnice samozřejmě nevadila, „kazdymaauto“… Jo, kdyby se zlepšoval sever do Liberce či jihovýchod do Jihlavy přes Benešov, tam by to zásadní zlepšení přineslo. Do Trutnova a Náchoda je třeba především zlepšit a na Polsko řádně napojit stávající tratě.
Jaké tratě? Třeba ty, po kterých se z Pardubic na hranice (66 km) nedostanete vlakem pod hodinu? To budou poláci zírat!
SŽ mi připomíná školáka, co má ve svém pokojíčku strašný nepořádek, ale místo uklízení a nesplněných domácích úkolů, si hraje v obýváku na plejstejšnu a tváří se velice vytíženě.
19.století se holt opakuje.
Třeba i navrhováním stanic v polích daleko od sídel? 🙂
Vzít hejtmana i s těma vidlákama na výlet do Itálie. Stačí trat Terst – Venezia aby viděli koridor tratě, kde v podstatě kde končí zahrada od baráku, začíná koridor.
Tohle proste s temito lidmi nema smysl. Je treba upravit/zmenit legislativu do nove podoby, kdy jednotlivec zastavajici pouze sva fakta a svuj pohled na svet nema pravo mluvit do narodnich strategickych projektu.
Bohuzel, ale zaridili jste si to jakokouliv nemoznosti konstruktivniho dialogu sami.
… obce nejsou jednotlivci
Špatně. A navíc tady to nevypadá, že jde o jednotlivce. Pokud obec vyhlásí referendum a výsledkem bude, že všichni občané jsou proti pak to nemůže být přehlíženo a holt se bude muset hledat jiná trasa.
Tak to je blbost, novou trasu najit tezko muzete, polomet oblouku je cca 3-5km. jak hnete s trati jinde, ovlivnite trasu uplne nekde jinde… napr. vam vyjde v jine obci jeste hure – treba pres obec… trasa je volena tak aby vzdy zasahovala co nejmene, nelze s ni hybat jen v jednom miste.
Proto jsou stare trate hodne pomale a klikate, protoze se neuvazovalo v 19stol., ze buou vlaky jezdit i rychleji nez 50km/h…
V trasovani hraje roli teren a zastavba, zde je to cca 200-300m daleko od obci…
No tak poloměr nebude hot tak velkorysý a nebude se po ní jezdit tak rychle, no. Ježiš co je na tom? Pořád jenom rychlost , rychlost. Rychle se ani pejsek nevyčůrá. Když Vám dnes odejde napíječka na mobil těžko budete shánět takovou která bude dost pomalá na to aby vyhovovala Vašemu zařízení které vyžaduje pomalé nabíjení.
Tak o elektřině taky nic nevíte…
Pokud výrobce řekne, že máte použít nabíječku DO 15W můžete klidně použít 30W ale když si zařízení zničíte nikdo se s vámi bavit nebude.
Pane, já nejsem dnešní. Už to konečně pochopte.
Jenže pokud dodržíte předepsané napětí a polarizaci, zařízení si nezničíte. Fakt tomu nerozumíte, tak proč se do toho pouštíte?
Jasně. Pustím do gelovky místo předepsané 1A třeba 10A protože přeci rychlost. Pak se ale nesmím divit, že zakuká nebo v horším případě mi hermeticky uzavřený akumulátor udělá z baráku kůlničku na dříví. Pokud vím tak hodnota udaná ve W (dnes se často neudávají mA) odpovídá určité hodnotě v mA a čím je hodnota v mA (nebo A) větší tím je zákonitě větší hodnota ve W a nabíjení je rychlejší. Ne opravdu o tom nic nevím.
Né, zařízení nezničíte. Zařízení si řekne o (max) 15W i kdyby uměla nabíječka 130W
Pokud je doporučený nabíjecí prou 0,1 C pak když do něj pustíte 1 C ……..
Bože to je argument jak prase. Každé zařízení „si řekne“ o to, kolik chce. Máte 20V/6,5A (130W) nabíječku k notebooku? Klidně k ní připojíte mobil a ten si řekne co já vím o 5V/3A (15W). A nabíječka mu to dá.
Pak by nebylo možné žádný akumulátor přebít a tím zničit, nebylo by možné aby se akumulátor při nabíjení vysokým proudem nadměrně zahříval atd.. A když hovořím o zařízení….dnes si pod pojmem zařízení představí každý mobil, notebook nebo bůhví co jiného, ale o tom, že samotný akumulátor je rovněž zařízením to už mnohým uniká.
To je teda slušný blábol. Uvědomujete si, že celé území ČR je rozděleno do obcí/katastrálních území, tedy že každý metr území je v nějaké obci? když budou obyvatelé všech obcí proti stavbě čehokoli (dálnice, železnice, elektrárna…), tak by se to nepostavilo NIKDY NIKDE NIC?
„když budou obyvatelé všech obcí proti stavbě čehokoli Ale oni obyvatelé všech obcí přeci nebudou proti čemukoliv. Vždyť je to vidět tady v diskuzi. Tady je lidí co by s tím nemělo problém. No tak jo, tak to postavíme přes jejich vesnici. Tedy pokud to nejsou lidé co bydlí ve velkých městech a nejsou vlastníky nemovitostí , polí, sadů, luk nebo lesů a proto je netrápí, že přes takové pozemky povede železnice. Z jiného soudku. Obyvatelé velkých měst jsou často proti IAD dopravě která jim údajně otravuje život. Jednotlivci volající po čistém vzduchu také křičí že auta jsou zlo nebo… Číst vice »
A pak tady máme spoustu lidí co volají po tržním systému (třeba v oblasti parkování) který by měl podle nich měl vyřešit problémy s parkováním. Fajn. Mám barák se zahradou, polem a lesem a tyto stojí v cestě železnici. Bratru 100 mega Kč. Ber nebo nechej být.
NIMBY bylo, je a bude.
Nicméně stavění takových krátkých odboček VRT je nesmysl, VRT má význam stavět na dlouhé vzdálenosti.
Samozřejmě, že má VRT význam primárně na dlouhé vzdálenosti. Nicméně tohle bude asi souviset s financováním – pokud lze získat peníze na stavbu odboček, proč je nepostavit?
Železnic máme přece dost tak proč stavět nějaké nové? Co třeba modernizovat ty současné?
Pardubice – Hradec nejsou skoro celé zmodernizované? Hmmm….
Pak nechápu proč musíme stavět tím směrem VRT
Berte to spíše jako By-pas k přetížené současné trati.
Takže místo systémového doplnění sítě (nová dálková trať přímo, ostatním hlavním tratím doplnění druhých kolejí, všem pak přísun zastávek s nákladišti blíže sídlům a zrychlení) jen látání jednotlivých nedostatků, navíc opět s nevýhodami stanic v polích…
Jo jasné no. Jak chcete zrychlit stávající klikaté tratě? Aha, musely by se přetrasovat, takže cenově skoro stejně jako VRT a ještě by majitelé dotčených pozemků stejně protestovali. Přidat druhou kolej? Kam? Budete bourat lidem domy? Ti by vážně neprotestovali. V obou případech je lepší postavit VRT s odbočkami.
Kdy už konečně u VRT se začne dávat prostor i někomu jinému, než těmhle nimby obcím? Veřejný prostor ovládají jen tihleti, ale zájmy potenciálních cestujících, kterých je násobně víc jak obyvatel těhle obcí, nikdo tolik neprezentuje.
Však to není nic nového pod sluncem. Tohle tady již bylo, že obce dráhu nechtěly a proto se muselo měnit její trasování. Podle mě na to mají obce a lidé v nich žijících právo.
Kdo dává jednotlivci právo odmítnout něco, z čeho má přínos celá společnost?
Pokud z toho nebude mít přínos byť jen jediný člověk a nějakým způsobem ho to omezí/ohrozí není ten přínos pro celou společnost. Pokud celá obec bude odmítat není to jednotlivec. A co dává člověku právo něco odmítat? Ha ha. Ptal jste se takhle za covidu lidí co odmítali protiepidemická opatření nebo jste byl protestovat na Václaváku?
Neodpověděl jste. Je to totiž pořád to samé – ať jde o stavbu silnice, železnice, nebo třeba jaderného úložiště.
Elektřinu z Temelína máme všichni. Ale jaderné úložiště nechceme nikdo.
Vy jste také neodpověděl.
A přitom je to tak jednoduché. Tak žádné uložiště nebudovat. Uhelná elektrárna žádné uložiště nepotřebuje.
Chápu, že vás to překvapí, ale ta uhelná zase potřebuje úložiště popílku.
Pořád lepší než uložiště vyhořelého jaderného paliva.
To jistě mají. Ale když je postaveno, potom nadávají, že mají nádraží daleko od vsi.
Trasovani se meni pokud neni mozne splnit objektivni podminky. A to neni, ze obec proste nechce. Pokud je to treba hluk, planuje se protihlukova stena, zahloubeni, pripadne posun dale. Kdyby se melo hledet na to, ze nekdo nechce, nepostavi se nic.
Opačně. To takhle obec kdysi chtěla železnici, ale protože bylo přednější napojit ji na místo s vojenskou posádkou obec měla smůlu. Nebo taková Kutná Hora. Ta železnici odmítala, ale když přijel první vlak do Kolína byli představitelé Kutné hory tento vlak s nadšením vítat. Ono bodejď by pro železnici byli když se k nim dostávaly zprávy o tom jak při stavbě trati v Kolíně padají lidem domy atd. Moc hezky tyhle „boje“ o železnici popsal ve své knize Vilém Velet.
Jaký význam má rychlodráha do Vratislavi? Jak často jezdí lidé z Prahy a Hradce do Vratislavi? Proč není priorita VRT Praha – Mnichov s výhledem pokračování do Švýcarska, Itálie, Francie a jih a jiho západ Evropy? Proč se nebyla VRT do jihozáoadního Německa vůbec navržena? Dle mého laického názoru by po taklvé trati cestovalo až 20x více cestujících než do nějakého zapadlého města v Polsku…. Anebo proč stát neinvestuje prioritně do zrychlení a zkapacitnění trasy Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava??? V celé její délce by měla být zavedena cestovní rychlost min. 160 km/hod.
Nejlepší udělat překladiště z VRT v Chlumci a zrušit zákaz vjezdu kamionů přes Rohovládovou Bělou a další vesnice … rychle by si rozmysleli protestovat …
To by zavánělo vydíráním a účelovostí.
Když to čtu tak si říkám zdali by nebylo levnější ten jeden nešťastný baráček přesunout (nebo zbourat a postavit znova) na druhou stranu obce. Oproti tomu kolik bude stát ta pracovní skupina.
Tohle fakt nesnáším, kdy se místo hledání řešení celá věc jde rovnou zablokovat.
A s takovýmto přístupem pak chce někdo se vší slušností jít vyjednávat?
„Když to čtu tak si říkám zdali by nebylo levnější ten jeden nešťastný baráček přesunout (nebo zbourat a postavit znova) na druhou stranu obce.
Jen kdyby to byl Váš baráček. Je?
Kdyby to byl můj baráček a SŽ by mi na jiném obdobném místě v obci postavila nový, neprotestoval bych ani chvíli. Na to se můžete spolehnout.
Pak je to v pořádku. Ale pořád je to kdyby.
Při těchto rychlostech vlak projede naši republiku za jak dlouho? Jaká by byla vzdálenost stanic? Tento způsob dopravy by se snad mohl použít pro mezistátní dopravu a výhodu by měly větší státy, nakonec bychom na tyto tratě dostat dotace od ostatních, protože jim by to přinášelo větší užitek.
https://vrtky.cz/
Odhaduji Cheb – Ostrava za 4 hodiny.
Bude použit i pro mezistátní dopravu.
Užitek bude i v další kapacitě železniční sítě.
Možná už to tady někde je, ale budiž. VRT není jen pro nejrychlejší vlaky, ale i pro regionální R, které z ní budou sjíždět a pokračovat po konvenční trati. Tak se dosáhne atraktivních dojezdových časů z regionálních metropolí (HK, JI, ZR…) i dalších míst.
Kapišto?
Mezistátní doprava ano. Akorát u nás nebude stavět na letišti, ale někde v polích na druhé straně Prahy. Lepší cesty do Mnichova se taky jen tak nedočkáte. Mezi Hradcem a Prahou to moc letadel neušetří.
V Praze budou vlaky zastavovat na hlavním. A z hlavního by na Havliště mohla jezdit nějaká linka příměstské dopravy.
Obce protestují a obyvatelé ohrnují nos nad úrovní české železnice, která je pomalejší, než za císaře pána. Vítejte v Čechystánu.
Za císaře pána se z Pardubic do Prahy jezdilo za méně než hodinu?
Asi tak všichni chtějí nejmodernějši infrastrukturu na světě, ale hlavně co nejdál od mého domu
Za císaře pána byla rychlost 160 km/h kde v českých zemích?
Ne, byla rychlost 100 (120?), ale nejel každé 3 minuty vlak, takže tam nemuselo být tolik vaty (jinými slovy rychlík neposkakoval za osobákem nebo nákladem)
Nemusí mít obavy – viz i přerušovaná čára v mapě. VRT od Prahy k Pardubicím/HK je bohužel až „výhledová“, přitom její přínos by pro převedení vlaků ze stávajících tratí byl asi nejvyšší ze všech.
Praha – Brno se převede přes Vysočinu, druhá kolej přes Hradec k Chocni a další dvě koleje k Ústí nad Orlicí a České Třebové se chystají. Proč mají pořád někteří pocit, že veškerou dopravu je třeba svázat do jednoho koridoru, ať míří odkudkoli kamkoli? Viz pražské metro D od Pankráce na sever a Ö pak duplicitně s tramvajovým okruhem, žádný rozptyl směrů se nepřipouští. Podobně cpaní směru do Mostu a Karlových Varů přes Ústí nad Labem…
Kolik tam bude kolejí, že to má mít 40 metrů? A jak vlak hodně práší?
Taky od těch jisker může kde co zapálit!
A krávy přestanou dojít…😁
Nějaký násep nebo zářez a hned vám ty metry narůstají. K tomu předpokládám že VRT bude elektrifikovaná a pak ještě oplocená. I na VRT se určitě bude vztahovat ochranné pásmo dráhy široké desítky metrů…
Ochranné pásmo neznamená, že zabere těch 40 m. Obecně VRT je trochu hubenější než dálnice.
Hlavně takové ochrané pásmo nemá v dnešní době již příliš význam. Pryč jsou doby kdy stavení byla dřevěná a díky tomu hrozil požár a proto se nemovitosti vykupovaly nebo měli jejich vlastníci povinnost opatřit je nehořlavými materiály (třeba střešní krytinu)
Vždyť tu třeba po každém větším větru volají šotouši po nemilosrdném vykácení všeho v ochranném pásmu dráhy…
Vite co je ochranne pasmo?
Ochranné pásmo silnice 1. třídy 50m, dálnice 100m. Kdo nechce hledá důvody, kdo chce hledá způsoby.
Krávy přestanou dojit. A jelikož my s tím jezdit nebudeme, tak ji přece nepotřebuje nikdo. A na to ještě ustanoví „pracovní skupinu“ s cílem škodit. Myslel jsem, že v 21. století jsou lidi fakt chytřejší. 🙄
Chytřejší možná jo, ono se jen nesmí předpokládat, že lidé říkají to samé, co si myslí. Samozřejmě platí, že tržní hodnota nemovitosti, kolem které vede (nebo i jen je plánována!) liniová stavba, je nižší, než když nevede. A nikdo pochopitelně nechce, aby klesla hodnota jeho majetku. To platí v Dolních Chabrech stejně jako v nějaké ještě obskurněji pojmenované piheli.
No, někteří lidé chytří jsou jenže ti ostatní í si o nich myslí, že chytří nejsou.
Jak to zpíval Škvor?
„Blbosti chytráci jen sázej myslí, že všechno vědí líp. A blbý se jenom tak tvářej, vědí a nechtěj s tim nic mít“ ?
Jo, to sedí.
To se dalo čekat… Mělo by se to prohlásit za strategickou stavbu (pokud to ještě není) a následně by se mělo pověřit zastupitelstvo kraje, ať do 6 měsíců vybere pro svůj kraj nejvhodnější variantu. Nejdřív samozřejmě snahou o domluvu s obcemi (vysvětlovat, že to bude plnit hlukové limity, že prašnost je nesmysl, že tam budou mosty). A když to nevyjde, dát jim ultimátum a hotovo. Kašlat na ty pitomce, jestli s nima nebude domluva.
Prašnost je asi myšlena v průběhu stavby(?)
Osobně si nemyslím, že Hradubice potřebují VRT, ale kdybych tam bydlel, z mnoha důvodů bych výstavbu podporoval. A to platí pro každý region v zemi. Stát tam chce nalít stovky miliard s hromadou vedlejších investic. To se nebude opakovat.
Hradubice – cca 350tis.obyvatel,dostatečný argument., stejně jako urychlit napojení VRT na žel.sit a přesměrovat valnou část rychlíku z vychodu do Prahy.Trat Pha-Pce uz nestačí.
Já to vidím přesně naopak – myslím si, že VRT od Prahy k HK/Pardubicím výrazně odlehčí konvenční trati zejména mezi Prahou a Pardubicemi, takže VRT každopádně potřebují.
Zároveň i chápu, že obce mezi Chlumcem a HK o tom uvádějí, že to pro ně nebude mít přínos, což v jejich případě je vcelku i pravda.
To ano, nějaké zlepšení se směru na HK je určitě třeba. Jenom by to nemuselo nutně být VRT. Ale v tom případě stejně nedává smysl žádný z argumentů proti výstavbě, protože vliv na okolí konvenční/zlepšené trati není zas tak rozdílný, naopak má svá vlastní negativa. A k něčemu tam jednou dojde, tak proč ne VRT.
Jen jestli ten beton a další budou samy o sobě takovým ternem, kvůli kterému se má cpát do Polabí i to, co by mělo o dost větší přínos proti stávajícímu stavu jinde.
Rohovládová Bělá má 642 obyvatel a ti chtějí rozhodovat o veřejně prospěšné věci pro desítky až stovky tisíc ostatních Čechů. Chjo.
Tak žijí tam oni a ne desítky tisíc Čechů
NIMBY
Oni jsou tam opravdu blbí sobci. Jedna paní starostka tam prohlásila, že sice jim to kolem obce nepovede, ale povede to kolem rybníka kam ona chodí běhat. Tak se tam nic stavět nebude, bo by jí vlaky při ranním běhu rušily…
To že VRT přes Pardubice má význam nejen pro Pardubický kraj jim uniká…
VRT odkloněná kolem Pardubic má ale význam jen pro Pardubice. Mohla vést potřebnějšími směry.
Tak ono kdyby nejdřív dali do kupy železnice regionálního významu v okolí popř. postavili nové a až pak by stavěli toto tak by neprotestoval nikdo skoro si myslím.
Takže se nalijí stovky miliard do něčeho, co bude mít marginální ekonomický přínos, abychom až poté mohli investovat stovky miliard do toho, co zásadně pozvedne ekonomický i společenský potenciál celé země.
Podle čeho posuzujete ten přínos a pro koho? Má se vše mimo velká města a jejich spojnice nechat zpustnout, to je to kýžené povznesení země???
Ne celé země…jen skupiny lidí z vyšších kruhů z největších měst…ono když jste v situaci ve které vám na mnoha železnicích rostou keře z kolejnic, v silnicích jsou mnohde díry že je o život po tom jet na kole…neexistují chodníky spojující města i kde vedou jen silnice I. třídy, autobusy nejezdí ve většině země mimo školní dny plus mimo špičku…plánujte tu VRT pro ony vyvolené…
Zkuste si někdy jít po silnici I. třídy mezi dvěma obcemi protože žádná jiná cesta je nespojuje…přál bych to všem politikům…
Ono i po silnici II. třídy je to mnohdy o život…a přitom to je vše “komunikace”…
99% občanů VRT nic nepřinese
Zřejmě příliš vlakem nejezdí, protože do Hradce a Pardubic dojíždějí do práce auty. Když se řekne vlak, první co si vybaví hlučné uhelné vlaky, ze kterých se práší a s hlučnou lokomotivou řad 122/123. Je třeba osvěty že tam nebudou jezdit nákladní vlaky ( pánové Šimral a Sládek by asi by raději kdyby ano ) a že nová vozidla jsou mnohem tišší. A bariéra do zemědělské krajiny? možné podjezdy, nadjezdy jsou už na domluvě. Zřejmě se bojí že bude celá trať v tubusu protihlukových zdí. Jedni nechtějí protihlukovou zeď, druzí (mladší) nechtějí aby z vlaku koukali na jejich bazény. Starším… Číst vice »
Za hodinu jsou autem v Praze, bez přestupů a nejspíše i dojedou přesne kam potřebují.
Navíc SZ řeší i modernizaci stávající tratě do Hradce. Sice s minimálními změnami, pořád zastávky v polích u malých obcí, ale i po té trati by se měli tu bez auta dostat za hodinu do Prahy.
Co jim jako ta VRT přinese navíc?
Tím elektrickým autem, na které nemají? Kolik mají v Rohovládové Bělé nabíječek?
Co přinese navíc? Vždyť to starosta říká. Hluk, prach, fragmentaci krajiny… (a to ještě vynechal oblíbenou floskuli o ztrátě hodnoty nemovitostí)
Takže sami jedou po dálnici kolem jiných obcí, ale u sebe stavbu s dokonce mnohem menší zátěží než generuje dálnic nechtějí.
Přesně!
Jsou-li pravdivé oficiální teze k VRT, tak počet spojů po nich jedoucích bude hodně vysoký + zároveň cestovní doby budou tak krátké, že relevantní % lidí přesedne z aut do vlaků = i dálnice by tím pádem byly méně vytížené.
V Praze se na ty jejich auta už těší…
(ironie)
A oni z té vesnice potřebují jezdit zrovna do Prahy (autem)? A budou tam (muset) jezdit dálkovým vlakem, který okolo nich jen projede, a na nějž se podle té vize zbytečnosti návazné dopravy ani nedostanou?
Takže argumentace ad hominem, aby se zneplatnil nositel, nikoliv jeho názor, ano?
Pokud na tom tak trvá, tak ať žádá celostátní referendum, jde za poslanci a podobně, ve skutečnosti to jen jen výmluva.
Je to stavba veřejného významu a těžko ji rozporovat v lokálním řízení v tomto smyslu jako celek .
Starosta musí být ůplnej trouba!
Pracovní skupina, jejíž činností bude sabotovat výstavbu VRT. To jsme dopracovali. Chápu, že obyvatelé vesnic mají pocit, že jim VRT nic nepřinese, ale s tímhle přístupem se nikam neposuneme. Asi by bylo na místě uvažovat o různých kompenzacích pro obce, třeba výsadby pásu zeleně, dotace na výměnu oken, dětské hřiště, chodník, opravy místních komunikací. Pozitivní motivace.
Pozitivní motivace by dávala smysl ale jsme v ČR takže se bude VRT tlačit silou státu a kraje. Následovat bude vyhrožování krácením rozpočtu nesouhlasících obcí a jiné formy zastrašování, možná nějaké soudy…
Hmm no jednu takovou pracovní skupinu už máme, je to státní organizace, dřív měla zkratku na 4 písmena, po rebrandingu už jenom 2. A druhý je Ž.
Většina kompenzací se už dávno takto dělá.
Sedlaci….
u Chlumce 🙂
A pak se má u nás něco postavit, když jsou vesnice na každém kilometru a nikdo to nechce mít blízko. Vysvětlovat bohužel nemá moc cenu, protože většina místních představitelů nechce slyšet žádné argumenty, proč je to třeba a naopak vznese spoustu důvodů, často dost bizarních, proč jsou proti.
Připomíná to boj některých měst proti železnici v 19.stol.. A jak do té doby významná města, která železnici dlouho odmítala, dopadla je všeobecně známo.
Vetsina se zacykli na tom, ze se jich jen stavba dotkne a nic jim neprinese, ale ze treba Hracecan, Pardubicak si klidne muze najit praci v Praze a naopak, je ani nenapadne, protoze je to nezajima, lide prece nejsou zvykli a praci cestovat. To je ale pulka pravdy, oni by za praci cestovali, ale nechteji se stehovat, maji hypoteky, tak hledaji praci jen v okoli, cca do 1h dojezdoveho casu, VRT jim priblizi v dojezdovych casech dalsi regiony a vyber prace se tak rozsiri… Dalsi absolutne nepochopitelny argument maji k tomu, ze firmy sidli hlavne v Praze, pak mozna v… Číst vice »
Tohle je ale nad chápání většiny lidí. Samozřejmě máte pravdu, bohužel.
– Táto, jaks dokázal, že je naše Rohovládová Bělá pořád takovou zadelí jako ve dvacátých letech?
– Bojoval jsem proti bezvýznamnému rozdělení krajiny!
– FRAJER JAK HOVADO…
Tato dekuji ze diky tobe dojizdim za holkou 5 hodin :))))
Na jedné straně zaostalost starostů, na straně druhé, jaký zájem je za tímto negativním stanoviskem?
A až se jednoho dne začne stavět, tak vyleze ze křoví Patrik a dáme si druhé kolo.
Až se začne stavět, tak Patrik už vylézat nebude, protože i on moc nenapadá platné stavební povolení. Ten když bude chtít, tak musí vylézat už teď.
„Jsme přesvědčeni o tom, že trať pro lidi nemá velký význam.“
Zapomněli dodat, že jim navíc ten ďábelský stroj bude plašit dobytek!
2072, Kukleny: „Dědo, to je tak super, že jste tu vrtku tenkrát zablokovali, jsem ti strašně vděčný. Sice teď pojedu do Prahy hodinu a půl místo půlhodiny, ale chci být jednou tak odvážný jako jsi byl tehdy ty!“
Víte co Běláci? Jděte za Sašou.
Kde furt berou ten prach, a navim hluk 200-300m od trati, kde jezdi jen VRT jednotky s rychlosti cca 200-230km/h je temer minimalni…
Rozdrleni krajiny, kde jsou dve trate a dve dalnice?
Co je to za argumenty??
Tech 40m se mi taky zrovna moc nezda, to mi vychazi na 5-6 koleji… bezna sirka trati je cca 14-15m
Tak když se kouknete na to jak moc se státní podnik diamo divil že obce dotčené těžbou haldy na kamenivo u Příbrami chtěj zkrápět odjíždějí kamiony sprchou (aby náklad neprášil) a diamo proto muselo zřídit pracovní skupinu a stejnak trvalo to dobu nez to diamo pochopil (a to tenpodnik nema jako hlavni ukol zisk… tak se prevenci obce vůbec nedivim.. předpokládám že řešení věci jako je odvoz materiálu že stavby SŽ neřeší…
Materiál ze stavby a hlušina z uranového dolu nejsou totéž. Na Pardubicku se uran netěžiil, v těch usazeninách by ho ani nehledali. Není tam. Narozdíl od hlušiny, ke je U238 i U235, jen v netěžitelném množství.
Můžete mi dát odkaz na nějakou studií že tyto typy materiálu při převozu praší jinak?? Já o radioaktivita nikde nic nepsal… naschvál… jde o prach… A obce si stezujou na prašnost…
Pravda, ze kazda stavba s sebou nese urcita negativa, ale ty trvaji po dobu vystavby a jsou v znacne mensim meritku nez u jinych staveb. Neni to kamenolom… Jak takova stavba vypada se mohli vicemene presvedcit obce na trati u IV koridoru… navic stavba probiha i rychleji nez treba silnice…
Klasické NIMBY.
ale s vymysly… kdyz chci proti necemu protestovat, tak si pripravim argumenty, a ne nesmysly…
Takove starosti bych chtel mit. Teto VRTky se ani vasi vnuci nedoziji a je jedno, ze vam dnes muze byt treba 20 let.
S vaším přístupem by to asi tak dopadlo…
Jsem přesvědčen, že pro většinu cestujících mezi Moravou, východními Čechami a Prahou nemá Rohovládova Bělá význam.
Klidně ji můžeme zbourat.
Hlavně, že samostatně stojící bungalovy nevadí…. že jo starosto.
NIMBYsté jak ušití. Bohužel, s tím jak frekventované množství dědin tady máme, se vždy najde osada nebo skupinka, která bude nadávat.
Vsimli jste si, že nikdo od silničních staveb nepožadoval srovnání Dluhonic se zemí?
Tímhle způsobem = arogantní essák = se s námitkami nevypořádáte.
A neříkejte mi, že stačí neposlouchat Landu a pak je zopakování Lidic vpořádku.
„Sepsaly petici a chtějí zabránit tomu, aby železnice rozdělila krajinu a vedla blízko domů.“
Tak ještě že nedaleká D11 a současné železniční tratě krajinu nerozdělují a nevedou blízko domů. Tehdy to uměli, VRT je skok opačným směrem… Ony liniové stavby ze své podstaty krajinu rozdělují, ale ne nutně nepropustně
Stěžovat si na hluk, prach a rozdělení krajiny, budiž, to je asi celkem reálný dopad. Ale bez jakékoliv analýzy nebo třeba jenom zamyšlení se nad celým systémem železnic v Česku tvrdit, že trať nebude mít efekt pro obyvatele, to je prostě lhaní, respektive jak je moderní říkat, dezinformace.
Toho prachu ze železnice moc není, divím se, že jim nevadí silnice uprostřed vesnice…
Hluk se musí vyřešit.
A zajímalo by mě, jestli protestovali proti fragmentaci, když se stavěla dálnice?
Dálnice jim nevadila, protože pro valnou část obyvatel té vesnice má význam, používají jí. Naopak se železnicí nemají vesměs zkušenost (nebo 30 let starou) a proto si význam VRT neuvědomují. Naštěstí záleží zejména na krajských Zásadách územního rozvoje, kterým se obce musí podvolit. Můžou prskat, můžou to různě sabotovat, můžou zkusit toleranci za něco zobchodovat, ale to je tak vše.
To já vím, že lidi rozumí kroucení kolečkem.
Aby měla VRT pro ně význam, tak by měly tlačit (společně s obcema okolo) na SŽ, aby jim u Chlumce postavila na VRT terminál, na který by si mohli zajet.
Takže vesničan z Rohovládove Bělé (okr. Pardubice )bude blokovat trasu pro Hradec Králové i Pardubice. Hustota obci je příliš vysoká a roztříštěnost obcí katastrofální.
Pokud to bude probíhat jak desítky let s dalnicemi , nedožijrme se ničeho
Ne, blokují jen ten ocásek na PCE, na HK už to povede přes les nad D11. Kéž by to bývalo šlo celé podél D11.
bez toho sjezdu na stávající koridor je to k ničemu , VRT na Polsko stejně nebude
Po přestavbě Parfubicd – Olomouc na 200 ta stejně bude nadále vysoký provoz
Taky nechápu, proč trasy nevedou co nejblíže dálnicím, jak je to na západě. Pak to takhle dopadá. Rozdělují se obce a krajina.
No to buďte radi že nežijete na Slovensku, lebo tam niektorí chcú novú Hlavnú Stanicu – kvôli VRT – postaviť v Stupave…..
Eh? Však je to taky od Šestajovic někam za Chlumec podél dálnice namalované. Ale pak je to taky potřeba nějak příčetně zapojit do uzlu.
Tohle má být sjezd do Pardubic na koridor, zajímalo by mě, jak by jste to chtěl vést podle dálnice, aby to mělo nějaké slušné parametry (hlavně rychlost)?
Jinak VRT do Hradce se motá podle D11.
Bohužel ani na HK se to nemotá kolem D11 ale jde lesem a poli k Dobřenicím, kde je plánováno napojení na zdvoukoleněnou 020. VRT pak má být zase až za HK. Chtěli jsme, aby to vedli podle D11, ale nevejde se to bohužel. Pro PCE to má ještě menší význam než pro HK, kde by mělo být pak napojení dál na Polsko, tady to jen obslouží PCE a obyčejné vlaky na tu trať nepustí a pokračování také žádné, tak chápu, že se jim to nelíbí. A minimálně to SŽ donutí najít kompromisní řešení. U nás také budeme bojovat za tunel… Číst vice »
Jak nepustí? Jak žádné napojení? Normálně tam budou jezdit rychlíky. Stačí když dají 200km/h. A současná trať z Pardubic východ se bude modernizovat na 200km/h. Klidně tam budou moci jezdit rychlovlaky a zase se napojit na VRT sjezd na Olomouc.
Co si představujete pod obyčejným vlalem? Railjet, ComfortJet s rychlosí 230 by na VRT mohly. A vypadá to, že se postupně na vybrané linky budou pořizovat vozidla, které budou moci VRT využívat. Sice minimální rychlostí 200 km/h ale budou.
Za Pardubicema se má zvyšovat rychlost na trati na 200, doufám, že to dotáhnout až do Ústí n.O. A doufám, že tuhle rychlost prosadí i někde na úseku Zábřeh – Olomouc.
Do Polska bude zázrak, jestli se vůbec třeba elektrizuje nějaká trať (Královec/Meziměstí). Stavět VRT pro jednu linku moc ekonomické není.
Pokračování žádné? A co třeba veškeré vlaky do Olomouce, případně do Vratislavi, dokud/pokud nepovede VRT i tam? Úspora 20 minut a zvýšení kapacity koridoru z Kolína do Pardubic není bezvýznamná.