ÖBB posilují kapacitu na hlavní trase v Rakousku. Poprvé nasadí do dálkové dopravy dvoupodlažní jednotky

V jízdním řádu budou dvoupodlažní jednotky označené jako IC.
Rakouské spolkové dráhy nasadí poprvé do provozu na dálkové spoje dvoupodlažní jednotky. Od 6. října budou jezdit mezi Vídní a Salcburkem jednotky Stadler KISS první generace, které ÖBB koupily letos od Deutsche Bahn.
O nasazení jednotek informovaly ÖBB na svých stránkách. Jednotky budou jezdit na vybraných spojích, které častěji zastavují. Kapacita je o zhruba o pětinu vyšší než u stávajících souprav railjet. Spoje kategorie RJX zůstanou nadále obsluhovány netrakčními jednotkami railjet.
Díky nasazení nových jednotek dojde i k rozšíření spojení na vídeňské letiště. V jízdním řádu jsou nové jednotky poznat podle označení IC namísto RJ. Jednotky mají 486 míst k sezení, z toho 66 v první třídě. Mají kapacitu 8 míst na přepravu jízdních kol. Jde o první nasazení dvoupodlažních jednotek pro dálkovou dopravu u ÖBB.
ÖBB koupily celkem 16 jednotek Stadler KISS. Úplně stejná vozidla už v Rakousku jezdila, původně pro Westbahn. Dráhy mají současně objednané nové jednotky Stadler KISS pro spoje Railjet.
Obrazem: První dvoupodlažní railjet. Stadler ukázal poprvé interiér nových vlaků pro ÖBB
ÖBB nejprve nasazuje osm šestivozových jednotek, zbývající čtyřozové příští rok. Trasa Vídeň – Salcburk je nejvytíženější na rakouské železniční síti.
Jednotky jezdily v Německu na spojít IC17 mezi Drážďany (někdy až z Chemnitz) přes Berlín do Warnemünde. Nasazovány byly také na spojích IC ze Stuttgartu do Curychu. DB je v roce 2019 pořídila v reakci na nedostatek vozidel. Dodávka nových souprav Twindexx (označovaných nyní jako IC2) měla zpoždění několik let. Nyní má ale DB již k dispozici všech 70 objednaných souprav a KISSy tak nepotřebuje. IC2 mají také výrazně vyšší kapacitu.