ÖBB nasadily nové soupravy s kapslemi na další noční vlaky, začaly jezdit do Amsterdamu

Je to skutečná alternativa k letecké dopravě, říká šéf ÖBB.
Rakouské spolkové dráhy ÖBB tento týden zahájily provoz s novými soupravami Nightjet na další trase. Nově vozí cestující na lince z Vídně do Amsterdamu a z Innsbrucku do Amsterdamu. Cestujícím umožňují Nightjety kromě lehátkových a lůžkových vozů také možnost jízdy v takzvaných kapslích, kde mohou v miniaturním prostoru strávit přes 14 hodin jízdy.
Po vnitrostátní lince Vídeň – Bregenz a linkách do Hamburku a Říma je nizozemské hlavní město další destinací, kam ÖBB nasazují nové soupravy. Ceny jízdenek začínají na 34,90 eurech, u lehátka a kapsle na 54,90 eurech, lůžkový vůz vyjde na sto eur.
Třináct hodin v kapsli na kolejích. Jak se stane s 210 cm z nočního vlaku noční můra
Spojení je v provozu denně. ÖBB nešetřily při zahájení provozu superlativy nejen o samotné soupravě, ale i spojení. „Jako ÖBB jsme nejen průkopníky v oblasti klimaticky šetrného cestování, ale také dopravujeme cestovatele přímo do nejkrásnějších evropských měst přes noc. Aktivně utváříme transformaci mobility a nabízíme skutečnou alternativu k letecké dopravě,“ řekl Andreas Matthä, generální ředitel holdingu ÖBB.
Nové soupravy jsou sedmivozové, kapacita je 254 cestujících. Celkem mají ÖBB objednáno 33 souprav. Jsou složeny ze dvou vozů k sezení (řídicí vůz a multifunkční vůz), tří lehátkových a dvou lůžkových vozů.