ÖBB brzdí s nákupy nových nočních vlaků, objednaly další railjety

Railjet nové generace v Innsbrucku. Foto: ÖBBRailjet nové generace v Innsbrucku. Foto: ÖBB

Dopravce změnu objednávky vysvětluje nárůstem poptávky po cestování přes den.

Rakouské spolkové dráhy ÖBB se rozhodly výrazně navýšit objednávku na nové soupravy Railjet NG pro dálkovou dopravu. V rámci nové dohody s jejich výrobcem, společností Siemens Mobility, ale dopravce také přehodnotil své plány v oblasti pořizování nových souprav NightJet.

Změny v objednávkách oznámily ÖBB v tiskové zprávě. Namísto plánovaných 27 souprav RailJet NG pořídí dopravce do roku 2030 celkem 40 těchto vlaků. Z toho bude 12 v delší devítivozové konfiguraci, zbývajících 28 v sedmivozové.

Novým railjetem na vlastní kůži. Humpolácká 1. třída, chybějící koše aneb design opět zvítězil nad praktičností

„V nadcházejících letech očekáváme silný růst mezinárodní denní dálkové dopravy na trasách do sousedních zemí. Proto dále rozšíříme kapacitu naší flotily vlaků Railjet,“ vysvětluje generální ředitel ÖBB Andreas Matthä. Dopravce poslední dva roky za sebou hlásí rekordní počty cestujících, loni jich bylo 511 milionů.

První třída v novém railjetu. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBPrvní třída v novém railjetu. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBPrvní třída v novém railjetu. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBToaleta v novém railjetu. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBSklopné stolky v novém railjetu. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBDruhá třída v railjetu nové generace. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBDruhá třída v railjetu nové generace. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBPřeprava kol v railjetu nové generace. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBDruhá třída v railjetu nové generace. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBDruhá třída v railjetu nové generace. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBRailjet nové generace, business třída. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBRailjet nové generace, business třída. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBRailjet nové generace, business třída. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBRailjet nové generace, business třída. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBRailjet nové generace, jídelní vůz. Foto: Harald Eisenberger / ÖBBPrvní nový Nightjet do Amsterdamu. Foto: ÖBBNightJet, lůžkový vůz Comfort. Pramen: ÖBBNightJet, lůžkový vůz Comfort. Pramen: ÖBBNightJet, lůžkový vůz Comfort Plus. WC a sprcha. Pramen: ÖBBNightJet, lůžkový vůz Comfort Plus. Pramen: ÖBBNightJet, lůžkový vůz Comfort Plus. Pramen: ÖBBNightJet, mini kabina. Pramen: ÖBBNightJet, mini kabina. Pramen: ÖBBNightJet, lehátkový vůz. Pramen: ÖBBNightJet, mini kabina. Pramen: ÖBBNightJet, mini kabina. Pramen: ÖBBNightJet, lehátkový vůz. Pramen: ÖBBNightJet. Pramen: ÖBBNightJet, lehátkový vůz. Pramen: ÖBBNightJet. Pramen: ÖBBNightJet, informační systém. Pramen: ÖBBNightJet, detail interiéru. Pramen: ÖBBNightJet, detail interiéru. Pramen: ÖBBNightJet, lůžkový vůz Comfort, chodbička. Pramen: ÖBBNightJet, lůžkový vůz Comfort, sprcha. Pramen: ÖBBNightjet nové generace. Foto: ÖBB

Součástí změn ve smlouvě se Siemensem je ale i redukce počtu objednaných souprav nočních vlaků Nightjet. Z původně plánovaných 33 souprav bude nyní do poloviny roku 2026 dodáno 24. Důvody firma nezveřejnila, pouze oznámila, že si tímto krokem udrží pozici lídra evropského trhu nočních vlaků.

Třináct hodin v kapsli na kolejích. Jak se stane s 210 cm z nočního vlaku noční můra

Tagy nightjet ÖBB railjet NG Siemens Mobility
15 komentářů