Cestujících na linkách Praha-Poděbrady a Lysá nad Labem-Milovice-Mladá Boleslav čeká od pondělí svezení s úplně novými autobusy MAN Lion´s City G. Dojde tak k zásadnímu zlepšení pohodlí a komfortu pro cestující. Okresní autobusová doprava (OAD) Kolín do pořízení sedmi nových autobusů investovala více než 60 milionů korun.
Osmnáctimetrové kloubové autobusy jsou plně nízkopodlažní, pojmou 51 sedících a 91 stojících. Kromě toho se v nich nachází plošina a dvě speciální místa pro vozíčkáře nebo pro přepravu kočárků. Vybaveny jsou vnějšími i vnitřními informačními panely pro snazší orientaci všech cestujících. Vnější LED panely jsou vpředu, vzadu a dva boční po stranách. Tři vnitřní LCD panely zobrazují informace o zastávkách, tarifním pásmu a času, do budoucna budou zobrazovat i návazné spoje. Odbavovací systém umožňuje platbu bezkontaktní bankovní kartou nebo čtení jízdenky z mobilní aplikace přes QR kód. Všech sedm nových autobusů je v červeno-modro-bílém barevném provedení, kterým naznačují svou příslušnost k systému Pražské integrované dopravy.
„Nové moderně vybavené kloubové autobusy nasazujeme na vybrané linky, kde se v poslední době výrazně zvýšil počet cestujících. Konkrétně jde o linku 398 Praha-Poděbrady a 432 Lysá nad Labem-Milovice-Mladá Boleslav,“ sdělil výkonný ředitel OAD Kolín Martin Pípal.
Německé autobusy MAN Lion´s City G s dieselovým pohonem jsou vybaveny automatickou převodovkou. Vznětový šestiválcový motor o výkonu 265 kW má velmi klidný chod, je tichý i ve vnitřním prostoru a splňuje přísnou emisní normu EURO 6.
linka 432 Lysá nad Labem – Mladá Boleslav jezdí až na 1 spoj prázdná tak na co kloubák nechápu
Tady se někdo má:-)
Bude tam klimatizace?
Ano, autobusy mají klimatizaci, je to ta modrá krabice na střeše.
Ano,je
Zdravím, proč nepoužíváte v anglických názvech apostrof (když ne znak ’, tak alespoň jeho běžnou náhradu ‚), který tam patří, ale českou čárku nad písmenem? Však to vypadá hrozně 🙂 Krom toho, že se to i na klávesnici hloupě píše.
Mezi menšími dopravci PID se jedná o velmi oblíbené vozy. Arriva, která dobrovolně hledá nejnižší nákupní cenu a DPP kupují vozy SOR. Uvidíme zda na tom něco změní příklon DPP k
metodice nákladů životního cyklu.
Ve svý podstatě se jedná o autobusy.
Doufejme že ano.
Na to by měli odpovědět dílenští formou soupisu zavad u jednotlivých typů a nákladů na jejich opravy na km. To znamená, dát do dílen někoho, kdo dokáže data sesbírat a odprezentovat těm nahoře, kteří by ty LCC měli počítat. Nebo toho, co umí nahoře LCC, poslat dolů na sběr dat. To je tak, když jsme všichni specialisté a univerzálové chybí. Já umím techniku i ekonomiku včetně výpočtu LCC a mnozí manažeři mají z toho strach…