O víkendu Praha otevře další novou tramvajovou trať. Dědina bude ale rozkopaná ještě dlouho
Dopravní podnik láká zájemce o MHD na slavnostní jízdy různými tramvajemi například typu15T, K2, T3, T6 či Ponorka.
Pražský dopravní podnik (DPP) v neděli 22. října slavnostně zprovozní další novou tramvajovou trať. Koleje napojí na tramvajovou síť sídliště Dědina na Praze 6, běžný provoz začne ale až v pondělí.
Tramvajové linky 20 a 26 se ze současné konečné ve smyčce Divoká Šárka odkloní z Evropské třídy. Ulicí Vlastina budou pokračovat až do nového zakončení na Drnovské ulici v těsné blízkosti Pražského okruhu. Dopravní omezení a práce na vozovkách v této části města však zatím nekončí a protáhnou se ještě o několik měsíců.
Nová trať bude otevřena velkolepě. Praha láká zájemce o MHD na slavnostní jízdy různými tramvajemi například typu 15T, K2, T3, T6 či Ponorka. Už během tohoto týdne bylo na nových kolejích možné spatřit měřicí vůz 5521, přezdívaný Pomeranč, který kontroloval stav trolejového vedení.
Rozkopané chodníky i uzavírky
Dokončovací práce budou v městské části Praha 6 dál pokračovat. Dílčí zábory jízdních pruhů v lokalitě Divoké Šárky ve směru do centra budou ale omezeny pouze na dobu mimo ranní přepravní špičku v pracovních dnech. Dokončeno má být do prosince.
Kvůli dokončování prací na kabelových trasách inženýrských sítí budou rozkopány také mnohé chodníky. Konkrétně půjde podle Prahy 6 o pokládání slaboproudých kabelů firem CETIN a T-Mobile.
Do listopadu se také ve Vlastině ulici budou sázet nové stromy. Právě vykácení části aleje ve Vlastině ulici vadilo řadě místních, kteří stavbu nové trati zpočátku blokovali. Upozorňovali, že díky současnému častému spojení autobusy tramvaje na sídlišti nepotřebují.
Město však podotýká, že díky zprovoznění tramvajové tratě se výrazně zlepší pravidelnost autobusové i individuální dopravy na Evropské ulici. Ta je velmi často až k terminálu na Nádraží Veleslavín přeplněná a ucpaná.
Troleje pro trolejbusy
Do konce listopadu se ještě bude opravovat povrch ulice U Silnice. V prostoru mezi ulicemi Ciolkovského, Vlastina a Drnovská pak bude probíhat výstavba parkovacího domu, což si vyžádá další dopravní omezení a uzavírky.
Na samotné Evropské ulici pak budou až do února pokračovat instalace trolejí pro provoz trolejbusů, které na jaře příštího roku propojí Veleslavín s pražským letištěm Václava Havla.
Zábory a omezení by však měly být už jen lokální, velká část elektrifikace linky 119 je již hotova.
Přes dva kilometry dlouhá trasa zahrnuje pět nových tramvajových zastávek – Divoká Šárka (na Evropské třídě), Vlastina, Sídliště Na Dědině, Ciolkovského a Dědina. Trať končí novým dvoukolejným obratištěm poblíž křižovatky s Dědinskou ulicí. V plánu už je ale také prodloužení této trati po mostě přes Pražský okruh na plánovaný Terminál Dlouhá Míle.
Obrazem: SŽ ukázala podobu chystaného terminálu Dlouhá Míle na trati na letiště
Zahájení výstavby je naplánováno na rok 2027 v koordinaci se stavbou železniční odbočky na Letiště Václava Havla. Ta povede přes lokalitu Dlouhá Míle u stávajícího obchodního centra Šestka. Délka prodloužení bude činit zhruba jeden kilometr a nacházet se na ní bude pouze jeden pár zastávek s názvem Nádraží Dlouhá Míle.