O sedm tun těžší náklaďák. Speciální policejní tým hlásí další odchyt
Přetížená a příliš dlouhá nákladní souprava se dřevem. Foto: PČR

Policisté řešili přetíženou a současně nadrozměrnou nákladní soupravu se dřevem.
Policisté řešili přetíženou a současně nadrozměrnou nákladní soupravu se dřevem.
Víte jaký je rozdíl mezi nadměrným nákladem a přetíženým? Jeden zaplatil a druhý ne. Víte jak legálně odvezete přetížený kamion? Zažádate a zaplatíte si za nadměr. Víte jaký je vliv nadměru a přetíženého auta na silnici? Úplně stejný.
Jde jen o výběr peněz, buď platíte předem na poplatcích nebo zpětně na pokutách.
A dostane to povolení každý? Jde mi to, že přepravovat jeden kus nadměru jako třeba most jinak nelze a nejezdí to pravidelně. Ale dřevo jde rozložit na menší části.
Hlavně kvůli dřevu by tohle nikdo nepodstupoval, právě protože to jde rozdělit na víc nákladů. Pravděpodobně by to ani povolení nedostalo.
O nadměrné přepravě si nejdříve něco nastudujte, než vypustíte takové bludy. Není to stejné, ano zaplatíte za překročení povolené hmotnosti, ale nápravové tlaky se nesmí překročit, tzn. 11t na hnací nápravu a 9t na hnanou. Zjednodušeně řečeno. Závisí to i na dílčím rozvoru náprav a typu odpružení. Navíc nepřekročite nejvyšší technicky přípustnou hmotnost vozidla. Nadměr lze použít pouze u přepravě zboží, které nelze jednoduše rozdělit a převést samostatně. To dřevo rozhodně není.
Pardon za OT.
Když už je v článku napsáno, že přetížené kamiony ničí silnice, měla by se podobná osvěta udělat i ve městech, kde řidiči ilegálně parkují na chodníku. Moc lidí si neuvědomuje, že se tím ničí nejen chodníky, ale i inženýrské sítě pod ním. A ta auta jsou čím dál těžší.
Osvěta žádná parkovací místa nevyrobí.
To ať si řidiči vyřeší sami.
noo ono se to nezdá, ale ve většině měst to mají řidiči tak trochu vyřešeno. Prostě měšťáci některé přestupky, zejména na sídlištích neřeší, jsou na rozdíl od státních o dost ovlivnitelnější „politicky“, místní politik má místní voliče a tam demokracie funguje o něco přímočařeji. A stáťáci zase běžně neřeší parkování ve městě…
U těchto typů přepravě řidič naprosto přesně ví, kolik kg má naloženo. Takže bez milosti opravdu vysokou pokutu pro řidiče i provozovatele a vše zveřejnit, aby se ostatní chovali v mezích zákona. U takto vysokého přetížení by se určitě dalo hovořit i o obecném ohrožení.
Pokuta za každou další tunu přes limit by měla být dvounásobek té předchozí
Exponenciálně rostoucí pokuty by se mi hodně líbily
V cizině jezdí kamiony se dřevem naložené do výšky dvou třetin, právě kvůli přetížení, u nás na plnou výšku. Bez vážení je vidět , že každý kamion se dřevem je přetížený a policie to neřeší, hlavně že vás buzeruje, že máte na okně nalepenou starou dálniční známku.
Každé dřevo váží jinak, čerstvou dubovou kulatinu vezmete tak metr do výšky, na kurovcový smrk vám nestačí vlek na délku ani výšku.
Jsem laik, ale třeba mi nějaký odborník odpoví. V lese váhu nemají, takže to můžou spočítat jen odhadem podle druhu dřeva a množství. Pak ale lehce může dojít k omylu. Nechci tím hájit přetížené kamiony.
Nejsem odborník, nicméně předpokládám že nejde jen o traktory z prostřed lesa na překladiště.
K omylu dojít nemůže, objem i hustotu dřeva řidič zná. Navíc souprava se vzduchovým odpružením disponuje integrovaným systémem vážením. Jde to jednoznačně za řidičem.
Ne každá souprava s tím disponuje a taky o to kde to nakládá. Ve svahu to docela kecá.
Všechna nákladní vozidla, která kupuji od roku 2010 na vzduchu, systém vážení mají (MAN i MB). Na svahu je nepřesnost do 8%, ale je na to jednoduchý graf. Navíc máte i toleranci hmotnosti kvůli nečistotám (velkorysou). Jde pouze o alibismus.
Hustota jednoho druhu dřeva má docela rozptyl, záleží hodně na vlhkosti. Záleží i kde v hromadě to dřevo bylo.
Některé kamiony mají i váhu a to nejen celkovou, ale na každé nápravě (teda ono jak jinak zvážit kamion, než zvážit jednotlivé nápravy a sečíst to). Ale asi ne všechny, takže je tu nějaký ten prostor pro omyl. Druhou věcí jsou ale překročené rozměry a to jednoznačně má řidič ve své moci. Ví, jak dlouhé má auto a kolik případně může přečuhovat (z fotky to na dva metry nevypadá, přijde mi to tak na metr, metr a půl nejvejš, takže asi je příliš dlouhá celá jízdní souprava (i prázdná)). Přetížení se ještě dá pochopit (pokud neni možnost to zvážit a… Číst vice »
Ti kluci s tím jezdí denně, moc dobře ví, kolik má naloženo. Do Rakouska by takto nikdy nevyjel a nehrál si na hlupáka.
Nevím, proč se po přetížených kamionech nejde odjakživa. Jestli něco ničí silnice, tak jsou to právě přetížené kamiony.
Automatické váhy to snad zachrání.
Protože ČESMAD Bohemia? Kamioňáci mají v politice obrovskou moc.
A to ani netušíte, jaké debaty se rozpoutaly na fb v Polsku mezi profesionalnimi řídiči, po odchytu toho borce co obědval za jizdy Kupkovými jednotkami. Očividně dobře investované peníze ze strany státu.
To byla policie, ne Insid, co ho natocila.
Zato ta pokuta byla směšná…
Krom těch věcí vyjmenovaných v článku tam patří ještě poškozování vozovky. Výsledek činnosti podobných vykutálenců lze zažít třeba v Hranicích/Drahotuších na I/35 okolo posádky anebo u Olomouce na silnici Droždín – Samotišky. Obojí zánovní silnice a přesto na odpis a totální reko s nutností uzavírky se všemi „radostmi“ z toho plynoucí pro dopravu i okolní obyvatele.
chyba: je to Droždín – Bystrovany
Dnes to prostě nevyšlo.
Copak ten řidič nevidí, že neveze smrk ale tvrdé dřevo, které je výrazně těžší? Vypadá to na habr.
Měl by dostat pokutu a zabavit vůz.
Smesny pokuty..
Když jsme byli na školení řidičů, tak nám školitel říkal, že klatovky bývají přetížené všechny. Pokud je naložená až po „strop“, tak prakticky vždy překročí limit 48 tun. Museli by vozit perfektně vysušené dřevo, což je samozřejmě nesmysl. Když jsem občas v Rakousku, Německu, tak potkávám taky klatovky, ale oni je naložené doplna nemívají, což u nás nevídám.
Ze strany kontrolorů jsou převozy dřeva vždycky jistota.