O linku z Bratislavy do Košic je mezi dopravci zájem, v březnu však létat nezačne
Letiště Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Žádná aerolinka takto blízký termín zahájení nestíhá.
Žádná aerolinka takto blízký termín zahájení nestíhá.
Někomu se nechce do práce v parlamentu vlakem (není se čemu divit), tak si vymyslel dotovanú leteckou MHD. O nic jiného tady nejde.
Problém je že tie súťažné podklady sú vypracované extrémne nekompetentným spôsobom úplne ignorujúc realitu leteckého biznisu. Naznačuje to už tá naivná predstava že v čase kedy v letectve masívne chýbajú kapacity niekto vo februári získa zakázku a začne rušiť iné lety aby tú kapacitu nasadil na BTS-KSC. Tak určite… Do toho je to pomerne malá zakázka (4 spiatočky týždenne) vyžadujúca pomerne veľké prevádzkové kompromisy. Lietadlo musí nocovať v KSC, zároveň tam má „dieru“ počas dňa, takže akékoľvek ďalšie vyťaženie lietadla by zas muselo byť z KSC. Ergo, na splnenie zakázky musí dopravca zároveň nájsť uplatnenie lietadla z KSC ktoré bude… Číst vice »
Výborné shrnutí. Není co dodat.
Kdyby se povedlo dostat z Kyjeva tu An-140, tak má Motor-Sich práci a letadlo v bezpečí
To by bola veru zábava (a to lietadlo by sa dostať preč asi dalo), ale nie som si celkom istý že by to bolo veľmi ziskové 🙂
Koho trapi ziskovost? Fajkou to preci zacaluje
Problém je že podľa mňa tá ziskovosť nevychádza ani s Fajkovou dotáciou. Neviem ako presne je to tu, ale pri GOT v zásade štát ponúkal že utiahne poplatky za použitie letiska a zvyšok sa už nejako zarobí (čo je očividne blbosť).
Teoreticka sance, ze by tam zvladl Ryan otocil nejakou linku z Kosic?
zatial to logiku dava, ze to moze byt Ryanair, kedze ma v BTS zakladnu.
Bude tam mít 3 letadla od LLŘ 2025
Nemyslím… Ryan se normálně těchto tendrů neúčastní, protože jednou z podmínek je otevření účetnictví a tomu se vždy bránil. Ale teoreticky to pochopitelně možné je. Jen se obávám, že kapacita 738 je příliš velká.
Je otázka, jestli to bude bude třeba Ryanair s velkým boeingem 737-800 pro 196 osob v rámci doplnění stávajících linek nebo nějaký dopravce s ATR nebo Embrearem, který letadlo bude využívat pro byznysové skupiny.
Pouze úvaha vzhledem k minimální kapacitě letadla – Co takový LOT, který by zase mohl otočit linku z WAW.
Pokud platí požadavek na 2 rotace denně PO, ST, PÁ a jednu v NE, navíc v časech, které požadují (i když o tom se prý může jednat), tak to LO na svoje lety do KSC nemůže navázat.
Lot by smysl dával nebo Austrian – když linka přistane v noci, ráno otočí blavu a pak může zpět do WAW.
Prostě varianty, které jim i vydělají zde jsou a mohlo by to být někdo z těchto dvou spol. nebo to opět bude nějaka malá společnost jako třeba Sprint Air apod a bude to pro ně jen jak využít letadlo.
Obávám se, že to není tak jednoduché, není možné se na to dívat jen z toho pohledu, že je k dispozici letadlo, které by mohlo takovou linku obsloužit. LO i OS linky především slouží jako feedry a proto létají ráno do svého hubu kvůli přestupům. Vložená linka do BTS, pokud by nelétala v naprosto nesmyslný čas, by znamenala, že mnoho z těchto návazných letů by nešlo použít. Dále do toho vstupují další faktory, např. plánování posádek. Tyto dva úseky navíc znamenají cca +4 hod a tím pádem na další lety, kam dnes pokračuje posádka po příletu z KSC, by musela… Číst vice »
To nemůže být nějaká linka, požadavek je na 2 rotace po/st/pá a jednu v neděli. Ale pochopitelně by to od zimního letového řádu šlo naplánovat. Problém je, že požadavek, zadání PSO je nastavené na to, aby lety ve všední den začínaly a končily v KSC, tj. musela by být základna v KSC. A nejsem si jist, že by Ryan o této variantě uvažoval.
Pri poslednej návšteve vedenia Ryanairu v BA bolo povedané, že na linku do KSC sa pozrú a zvážia, ale čo sa týka základne v KSC, tak to nemajú v pláne.
Mne to vychadza na Skyalps. Ktore na to ma lietadla a lieta vela liniek aj v rezime PSO.
Pozrú sa a zvážia je veľmi ďaleko od podania ponuky. Ako bolo povedané vyššie, MD to nastavilo tak že lietadlo musí nocovať v Košiciach a zároveň tam skončí „v strede dňa“, t.j. nedá sa ani využiť na iné lety z BTS. Neviem si predstaviť že by výsledkom pozrenia sa a zváženia bolo čokoľvek iné ako rozhodnutie do toho neísť.
Ano, nastavení požadavku na to, aby linka začínala příletem do BTS a končila v KSC je zásadní problém, stejně jako požadavek na pouze 7 frekvencí za týden. Dva dny zcela plonkové, tj. využití letadla malé, možnost nových linek z KSČ pro jeho další využití diskutabilní, zejména pokud by se jednalo o stroj o kapacitě mezi 50-70 sedačkami. Náklady na bázovaní letadla a posádek jsou v tomto případě enormní a když připočítám fakt, že si vláda vyhradila právo tendr zrušit, pokud bude doplatek vyšší než předpokládají, jsou takové riziko, že budu zvědav, kdo do toho ve finále půjde…
To říkají minimálně od roku 2008, ale nikdy jim to nevycházelo. A navíc, jak uvádím v jiném komentáři, PSO podmínky, vyžadující zveřejnění nákladové báze a další detaily z účetnictví dané linky jsou natolik pro RYR problematické, že se těchto tendrů neúčastní.