O 300 metrů dál. Francouzi prodloužili svoji nejvýše položenou zubačku pod Mont Blancem
Nová konečná pro Tramway du Mont-Blanc. Foto: Compagnie du Mont-Blanc

Nově zubačka dojede až do 2405 metrů nad mořem.

Nově zubačka dojede až do 2405 metrů nad mořem.
U nás máme taky zubačku, ale není ve 2000+ metrech, no a stejně po ní ty „nové“ vlaky jezdí aniž by měli ozubnicové vybavení, takže jezdí a nepoužívají ji.
Ono to není 300m délkových, ale výškových. Takže nová stanice je o 300m výše nikoli dále.
asi ne 🙂
Refuge du Nid d’Aigle 2405 mnm
Nid d’Aigle 2370 mnm
Rozdíl tedy asi 35m výškových.
vzdálenostně 300m
https://mapy.com/s/hotofutegu
Francie má státní dluh vyšší než 100% jejich HDP a neustále raketově roste. Ale na nesmysly prachy jsou…
3kč na obyvatele…
Navíc určitě vybírají tak 40euro za osobu a při 100 lidech na cestu je to zaplacené za necelých 2000 jízd – samozřejmě čísla vycucaná z prstu a bez započtení nákladů – ale i tak je to zlatý důl
To je právě ten problém: „čísla vycucaná z prstu“.
A všichni ty obyvatelé Francie platí daně? Jo a i kdyby to byly jen 3 Kč, tak jsou na dluh…
Nějakých 35 000 € na obyvatele.
To opravdu ne, to by bylo téměř celé HDP Francie. 190mil korun / 68mil obyvatel = 3.
Však dluh Francie je kolem 100% HDP. Nebo vy řešíte jen tu tramway? To ale není státní akce..
Jen ten vlak, jsem myslel, že to je státní firma
Majitel a provozovatel tratě (Compagnie du Mont-Blanc) vydělal vloni 10 mio EUR, takže investici 7,3 mio do prodloužení tratě snad dá bez zátěže na státní rozpočet.
No já bych řekl, že na nesmysly jsou prachy u nás, kde ten dluh na obyvatele v přepočtu na % HDP je nižší. Pořád jsou nám tady předhazovány „alarmující“ případy jako Španělsko, Francie, Itálie. Všechny tyhle země za ty dluhy již postavili dálniční síť a mají největší města propojená největší města sítí VRT. Co máme u nás?
Rozbitou místní síť a i přes drobné snahy zdola rozšiřující se vnitřní periferie, které ty dálnice ani VRT (i se svou budoucí údržbou) neřeší. 🙂 Otázkou je, zda musíme opakovat po ostatních i chyby – možná ano, jinak se nepoučíme zevnitř, ale…
Máme 6254 obcí, které žijou výhradně z RUD a nemají naprosto žádnou touhu se jakkoliv rozvíjet. NIMBY všude. Fakt nevím, proč tam cokoliv investovat…
https://www.stream.cz/blanik/motol-konecna-stanice-231967
Provozování drah (především lanových) v rámci Mont-Blanc Resort si na investice vydělá a naopak do regionu naláká zahraniční turisty v nemalém počtu, kteří tam utratí nemalé peníze vzhledem k vysokým cenovým hladinám na francouzské poměry. Tohle je naopak krůček, který napomáhá ke snižování dluhu.
185 miliónů Kč za 300 metrů? Není to šílené?
Věřím, že jim to turisti zaplatí.
Tomu prave neverim…
Verite spatne. Je tam celkem provoz a radi se svezou i unaveni horolezci jdouci smerem dolu
Tak tam určitě hrála roli i eko opatření apod., co se u „běžné“ stavby nedělá, ale i tak je to pálka.
Kolik tam vlastně stojí svezení? Třeba se to v dohledné době zaplatí…
Na webu je zatím zkrácená trasa do Bellevue za „22,50€ až 34,00€“ zpáteční. Jinak celý ten podnik je ziskový.
Ten úsek ve výluce byl delší, tak jestli v tom není ještě další údržba?
Aby se dobrá správa neinspirovala…ještě že zubačka je už po opravě.
Tohle je ovšem úplná novostavba.
No dobře, ale uznejte, že Harrachov a nejvyšší hora v Alpách je trochu rozdíl. A nahrazovat lanovku na Sněžku zubačkou je nesmysl.
Mně to nepřijde nějak šílené. Je to 300 metrů nové elektrifikované trati v nepřístupné oblasti vysoko v horách.
To vychází nějakých 600 mil. za kilometr? To je pořád levnější než za kolik SŽ vysoutěžila novostavbu do Přerova 😀