Nymburk postaví u nádraží věž pro bicykly za 24 milionů

Cyklověž v Čelákovicích, ilustrační foto. Autor: GoogolManiac – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=106542900Cyklověž v Čelákovicích, ilustrační foto. Autor: GoogolManiac – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=106542900

Cyklověže mají i další města v Polabí, například Čelákovice, Lysá nad Labem, Kolín nebo Poděbrady.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JiP

Me to prijde jako totalni ekonomicky ulet. Kdyby se udelalo klasicke zastresene stani, kam se vejdou stovky kol a platil se zrizenec s 50 000 tis. platek co to bude hlidat a za kolo se platila 5-10 Kc den. Tak se ta vez nezaplati ani za 100 let a to nepocitam drahy servis, energie…..te veze.

Jiří Kocurek

Týden má 160 hodin celkově a 40 pracovních, takže ty zřízence potřebuejte ve větším počtu. Mají-li být k dispozici 24/7, tak je potřeba 5 lidí na jednu pozici. Ale dalo by se uspořit tím, že budou hlídat cyklověže v okolí, kam by dojeli do 20 minut z velína.

Zbynek

Doufam, ze maji misto na minimalne jednu dalsi CV. Nymburk nejsou Milovice.

Trumway

Dotace. Kdyby jich nebylo……

A nejen města v článku uvedená!
Jaroměř
https://mapy.cz/zakladni?pid=91935096&newest=1&yaw=1.899&fov=0.530&pitch=-0.102&x=15.9091701&y=50.3429635&z=18&ovl=8

Bert

V Poděbradech se stává i to, že je kapacita 100 „velkých kol“, jak to věž označuje, zcela zaplněna.

Vlastik

Půjde si místo ve věži rezervovat elektronický před tím, než vyjedu na kole na nádraží?

Škrpál

Přestože je tahle věc poměrně nenáročná na zastavěnou plochu, ve vztahu k objemu té stavby je 118 kol neuvěřitelné plýtvání místem. Jsem přesvědčen, že Nizozemci by tam těch kol dostali nejméně dvojnásobek. Dodavatel by měl tvrdě zapracovat na zoufalé efektivitě své konstrukce.

Jakub P

Nizozemci by si nekomplikovali situaci tak zbytečně složitou technologií. A necrcali by se v takovém městě se z jejich pohledu směšnou kapacitou stovky kol.

Ti by ve srovnatelném městě měli kapacitu spíš v tisících, pravděpodobně přímo pod peróny, pod dohledem, s obvyklými dvoupatrovými stojany pro běžná kola a plochou pro cargokola a další kola, která se nevejdou do těch stojanů ani do cyklověže.

Jakub

Než se sesypou negativní komentáře, tak musím jako Lysák říct, že se tu věže celkem využívají. A to jsme se zpočátku smáli, že to je předražená hloupost.
Tím neříkám, že není, ale lidé tuto službu využívají, a to hlavně kvůli bezpečnosti, kdy mohou přijet třeba i na elektrokole za 50 tisíc a mít jistotu, že jim ho nikdo neukradne.

***** Petr

Hlavně aby obsluha bydlela blízko. Vytahování je problém, věčně nejde. Plus pořádnou střechu na vodu a sníh

p.n.

Jakožto občan Milovic říkám, že to u nás byla hloupost předchozího vedení.

Jakub P

Nedivím se, že to lidi používaj. Z pohledu uživatele je to celkem fajn. Nějaký omezení tam jsou, ale pro většinu lidí v pohodě použitelný.

Divím se investorům, že se jim to chce platit. Protože stejnou nebo lepší službu občanům/cestujícím by mohli pořídit daleko, daleko levněji…

Pražec

Když už jsme u těch kupeckých počtů cena/místo:
Parkovací dům pro auta obvykle stojí cca milion za místo. Jestli místo pro kolo stojí pětinu, tak to baj voko sedí – na plochu jednoho místa pro auto akorát pět kol umístíte.

Frantisek X

Otázkou je, zda zrovna třeba v těch Čelákovicích nešlo využít tu hluchou plochu vedle, když už tam je a neslouží ani jako parčík.

mgr.pavel

Komu ta plocha patří a jaký s ním má (majitel či obec či ÚP) záměr? Jaká je cena toho pozemku a o kolik by bylo levnější postavit podobně bezpečné „horizontální“ úložiště kol? O kolik víc (nebo míň?) by stál provoz (zabíráte větší plochu, asi by tam musel být hlídač? ale nepokazí se zakládací zařízení)? Musíte nejdřív najít odpovědi na tyto otázky, abyste zopověděl na svou otázku. (já ty odpovědi neznám, fakt nevím co by bylo výhodnější. Jen ukazuji jak by se správně měli politici rozhodovat – na základě věcné argumentace, pragmatickým porovnáním přínosů a nevýhod jednotlivých variant. Vy byste to… Číst vice »

Jakub P

Zamykatelné cykloboxy jsou levnější o řád (desítky tisíc za místo místo stovek) dají se udělat tak, že pojmou i cargo kola, tříkolky a podobné méně běžné konstrukce, které jsou ale pro některé lidi klíčové k tomu, aby mohli kolo používat. Navíc případná porucha jednoho dvou boxů nevyřadí ty ostatní, atd. Jsou tak jednoduchý, že v případě krachu výrobce nebude problém, aby je servisoval někdo jinej (maximálně bude muset vyměnit zámky za svoje). Správa Železnic má taky velmi často problém, že neví co s prostory na nádražích – potřebná technologie zabírá čím dál míň místa, lidí přímo na místě je pořeba… Číst vice »

Jakub P

V těch Čelákovicích je hlavně naprosto na hlavu, že cyklověž je od nádraží až za parkovacím domem pro auta. To je naprosto zvrácená logika umístění těch věcí. Tam by daleko lepší, logičtější a levnější řešení bylo udělat kolárnu jako součást toho parkovacího domu.

Já vím, ta cyklověž tam byla o něco dřív, ale většinu životnosti to tam bude v tomto naprosto nesmyslném uspořádání.

Spidour
Kryštof

200 000 Kč za 1 místo + další náklady na běžný provoz.

Frantík

Tak náklady za bětný provoz by se měly vyplatit vstupným?

Y.K.

To není zase tak špatná cena. 597 kč den/rok/místo, za 10 let 59 kč den/místo. Počítám, že to tam bude stát déle než 10 let. Samozřejmě k tomu nějaké ty provozní náklady a ne úplná obsazenost, ale pořád je to v rámci celkem realistických nabsurdních čísel.

Jakub P

Je to brutální cena, bezpečné parkování kol jde zařídit o řád levněji a ještě s výhodou použitelnosti i pro ne úplně standardní konstrukce kol.

none

Tak se na prislusnem miste ozvi, budou radi.

mgr.pavel

118 míst za 24M, to je něco nad 200k za místo. Pořád mi to přijde celkem drahé, ale zabraný pozemek minimální, a je to násobně menší částka než parkování IAD. Takže v kombinaci s parkovištěm pro auta mi to přijde super nápad (jak ušetřit peníze a prostor za parkoviště IAD).

Martas

Mně to teda přijde šílený za jednu věžičku. Momentálně se třeba zahajuje stavba parkovacího domu v Táboře na sídlišti a ten má být pro 250 aut za 80 milionů, takže to násobně menší částka rozhodně není. Neberte mě špatně, i když na kole nejezdím, tak jsem pro stavět oddělené cyklostezky a místo, kde kolo odložit, ale v poměru cena auta vs cena kola k poměru ceny parkování za 1 místo je tohle opravdu mimo.

M82

Celkem drahé? Naprosto předražené… V Českých Budějovicích stavěli parkovací dům za 240000 místo v Mladé Boleslavi jsou někde kolem 350000. To si ještě můžeme porovnat náročnost výstavby a množství materiálu, které je potřeba.

none

Do pristi souteze se prihlas a udelej to levneji, ne?

Jiří Kocurek

Záleží, kolik rozpočtujete na parkovací místo pro auto. Parkovací místo pro auto je max 15 m2, tedy při ceně zámkové dlažby 13.000 Kč/m2 se dostanete na cenu stání kola v cyklověži.

Zámková dlažba bude asi řádově dražší, aby wishfull thinking „je to násobně menší částka než parkování IAD“ platilo

Jiří Kocurek

A teď to shcytám od extermistů, kteří žijí v přesvědčení že parkovací místo pro automobil je za 10 mega, tedy dražší než rodinný dům s garáží.