NSS definitivně potvrdil správnost tendru z roku 2020 na první úsek metra D
Ražba stanice metra D Pankrác. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Na tendr si stěžovala Eurovia, která označila zadávací podmínky i postup dopravního podniku za nezákonné.
Takže na druhé části vzniklo napřed zpoždění na straně DPP tím, že původní výsledek soutěže zrušil a prováděl nové vyhodnocení, kde nakonec stejně došel ke stejnýmu výsledku, a teď vzniká další na ÚOHS, navíc s úplně nejistým výsledkem?
Nejvýhodnější a o dvě miliardy dražší? Teda takhle vybírat dodavatele v soukromým, tak už jsou nezaměstnaní.
Když mluvíte o dražším, není to ten druhý tendr, který se stále zkoumá?
To je komentář k poslednímu odstavci článku o tendru na druhy úsek, chce to někdy číst víc než jen nadpis.
Jako developer hledáte firmu co vám provede výkop v hloubce 10 metrů. Ozve se vám klasická firma, s bagříkem a tak, a taky Fero Horváth s jedním krumpáčem, o třetinu nižší cenou.
Koho si vyberete?
Porr a Vinci jsou Fero Horváth, tak to se povedlo. Ale teda ten rasistický název bych od progresivního cyklisty fakt nečekal🤣
Zeptám se Fera, jestli má kýbly, žebřík a parťáka, který mu bude na provaze vytahovat plné kýbly nahoru.
Protože podle zadání nemám možnost poptat velký bagr s prodlouženým ramenem a dosahem 12 metrů.
Výběr dodavatele v soukromém jedete především na kvalitu a poměr cena/výkon a nemusí to být nutně to nejlevnější. Takhle jednoduše vyjádřená cena málokdy hraje tu nejpodstatnější roli.
Pro odvolání k uohs, nebo alespoň k předsedovi by se hodily kauce v% že zakázky. Takhle k tomu neúspěšní uchazeči přistupují stylem, tak to zkusíme třeba to vyjde, skoro nic nás to nestojí. Veřejní zadavatelé pak nejsou schopni nic včas vysoutěžit.
Tak to funguje. Kauce na UOHS je v tomto pripade 10 mil Kc.
Ano, více info zde: https://uohs.gov.cz/cs/verejne-zakazky/moznosti-obrany-proti-postupu-zadavatele/kauce-a-spravni-poplatek.html
Tak kampak dál, do Štrasburku?
Možná by se hodilo do článku zřetelně napsat, že jde o úsek Pankrac-Olbrachtova, který už je dávno ve výstavbě.
Čtyři ztracené roky
Naštěstí ne, staví se.