Nový život pro Bobinu. Polonizovaný stroj získalo choceňské muzeum, vrátí mu historický lak

Lokomotiva 140.099. Foto: Muzeum technických zajímavostí ChoceňLokomotiva 140.099. Foto: Muzeum technických zajímavostí Choceň

Jde o lokomotivu z roku 1958.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

hvězda tam má být ale hlavně ořezat ty světla!!

Joe

Pokud si má ponechat co největší pole působnosti, tak bych se té polonizace nezbavoval, na to bude vždycky času dost až dojezdí úplně.

MTZ

Polonizace zůstane, tak aby mohla i mimo destinace s ETCS. Řešíme samozřejmě vzhledem a komedii s PL svítivostí. Ale zatím světla zůstanou jak jsou..

Joe

Díky za info. S ohledem na to, jak jste přistoupili k ostatním exponátům ve vaší sbírce, tak opravdu nemám o tuto loko strach. Ba naopak, skončila v těch nejlepších rukou.

borek.soukup

Jo a nechal bych aktuální barvu, nakonec je dost podobná původní, chybí jen rudá hvězda a tu bych oželel.

petr

dost podobná???tak na přezkoušení zraku!!!

borek.soukup

Pokud jde o české značení, tak řada 140 by měla být E499.0, tedy Bobinka s kulatými okny. Konec výroby byl už v roce 1956, v tomto roce se začaly dělat E499.1. s hranatými okny. První kusy jedniček byly umístěné v Praze, v depu Praha – střed. Lišily se uspořádáním podvozků, byly tvrdší, nulky často propružily a dosedly. Tenkrát holt byly koleje o dost hrbatější. Měl jsem rád pořadové číslo 10, neměla žádné omezení na šuntech v paralelu a když se to nasypalo až do konce, měla krásný zvuk!

Kubrt

Poslední série nulek 1958. Prototyp E 499.101 byl vyroben 1957, série 1959.

Kamui

No stejně si do budoucna moc nezajezdí, jednak kvůli ETCS a druhak kvůli přepínání na AC. Laminátky a plecháče jsou jako historické lokomotivy perspektivnější.

Sotous

25 kV po celé ČR bude nejdřív za 50 let

JirkaM

Aby jsme se nedivili a nebylo to dřív.

Vojtech

Pravděpodobně o dost dříve, než si myslíme

Tomáš Záruba

No, když už je polonizovaná…

Avlaky

Loko má poměrně nový s hezky lak, na co další bobina v původním laku? Už jich snad 7 je a za par měsíců nebudou moci ani jezdit

Joe

Není to tak trochu věc majitele do jakého laku ji dá a případně kde s ní bude moct jezdit? I kdyby si ji dal jen jako těžítko na zahrádku tak ostatním je do toho úplný prd. A kdyby ji Gepard rovnou prodal do šrotu, tak to tady bude pláče na 10 stránek.

Petr David

Tak jasně, zachovat kulturní dědictví není potřeba, hlavně ať se rozvíjí konzum. (ironie)

Jiří Kocurek

Zrovna tyhle mašiny ukončily provoz předchozích leektrických mašin v Praze na 1500 V

Vlastimil Kocurek

Kulturní dědictví je úplně něco jiného. Ale nevím, nakolik jste se s ním setkal.

MTZ

Doporučuji se zamyslet nad větou „změna nátěru“. To, že tady většina „muzejníků“ má jakousi „úchylku“ vše dávat do továrních laků, tak my tímto směrem nejdeme. Na Bobině chystáme takový lak, který zde ještě není obsažen a přesto na Bobinách byl. Pokud vše půjde , tak na přelomu září- října by se mohla v novém kabátku ukázat. Co se týče jízdy To, že tady SŽ rozjelo ETCS a bylo vybráno několik trafik, které na tom vyvaří neskutečné peníze, ale neznamená přeci konec provozování této lokomotivy. Rozhodně se dá již ted provozovat v PL a i na SK. A já věřím, že… Číst vice »

M.Z.

Amen. Za deset let bude stát instalace ETCS vč. papírů do 1MCZK stylem “Brzda here, vzduch here, baliza here”.