A proč tu modrou Bobinu přelakovávat teď? Ten lak je přeci kvalitní, tak proč lokomotivu nepřelakovat až se nakonec jednou oprýská? Navždy tam sám nevydrží a ten nějaký čas bych klidně přežil.
Další krásná Bobina, která neskončí na šrotišti. Co více si přát?
Nemyslel jsem to tak, že děláte cirkus. Každopádně vám takový krásný a navíc provozuschopný kousek přeju.
👍👍👍
marcel.stancl
3 měsíců
Díky Polonizaci ta mašina přežila. Jinak mohla skončit ve šrotu Poláci jí opravili a nakonec se podařilo jí odkoupit zpět do Čech. Bylo by dobré kdyby jí Gepardu 1x za čas půjčili. Často se při cestě objeví v jakém stavu mašina je a co je třeba opravit.
Žádní Poláci, ale Češi. Lokomotiva měla už přes deset let české majitele. Ve šrotu skončit neměla, ale krom prodeje k Gepardu bylo ve hře postupné rozložení na náhradní díly pro ostatní 140.
Myslím, že původní označení bylo E 499-0 a barva byla žlutozelená. Rudá hvězda byla na obou čelech, to bylo dobou. A Bobina se jí říkalo kvůli uspořádání podvozků. Ale rád se nechám opravit, mohu se mýlit. Byť už patřím mezi pamětníky.
Puvodni označení bylo E 499.0 a barva byla zeleno – kremova. Zluty byl yz unifik.
Igor
3 měsíců
Zostały jeszcze w Polsce dwa Bobiny o numerach 059 i 097.
182-097
3 měsíců
Lokomotiva se k Gepardu nedostala přes Lokotrans, ale od české společnosti XTR Logistic, která ji pronajímala různým polským dopravcům, případně českému sesterskému dopravci Trans Rapid. Přelakování do jiných barev chápu, ale co se týče technického stavu, tak bych si dokázal představit jiné bolesti které ji trápí než jen lak 😉 který je mimochodem ve velice slušném stavu. Před prodejem jsme do ní docela zainvestovali – generálka kompresoru, oprava odporníků, výměna silové kabeláže a podobně. Jen už to dneska není moc vhodný stroj do provozu – najít pro to adekvátní výkon a obsadit to četou která to umí dobře obsluhovat už… Číst vice »
Jasně. Ale když jí spolek sem tam pronajme na určitou dobu, tak si ta Bobina dokáže stále i v dnešní době na svojí údržbu a opravy ještě něco vydělat. A tím samozřejmě roste její šance zase nějaký čas přežít v provozuschopném stavu.
Vzhledem k tomu, že jsem ji pro bývalého majitele asi 4 roky provozoval, po jejím návratu z předchozího nájmu, tak si to dokážu představit. Možnost jejího provozu byla značně omezená, administrativní a fyzická náročnost a nákladnost údržby veliká, a využití slabé. Vzhledem ke schválení pouze v PL, jsme ji využívali na lehčí nákladní vlaky, případně pak na humanitární rychlíky do Mostisky. Právě proto šla nakonec k Gepardu, což bylo lepší než ji rozložit na náhradní díly, nebo nechat stát čekající na vhodný výkon, zatímco náklady na údržbu a provoz je potřeba stále platit. Stačí si jen spočítat jaké ta mašina… Číst vice »
Vojto, jak Ti zajisté i Albert sdělil, že našim cílem jí provozovat v několika státech EU. Proto jsme se rozhodli do Bobinky investovat a není účel Bobinu pro pár pětek strhnout. My máme jiné zdroje peněz a nám ta mašina opravdu v podstatě „jezdit nemusí“. To je ten paradox od mnoha jiných , co když už si něco pořídí, tak hned hybaj na trať a vracet investice. Neříkám, že to nechápeme, ale od začátku jsme se tomu přístupu chtěli vyhnout a zatím to více méně dodržujeme. V současné chvíli jsme ve fázi zachrán vozidel, tak aby nedošlo k jejich šrotaci… Číst vice »
Lukáš
3 měsíců
Těším se až bude v historickém nátěru, ale prosím už nedělejte tovární nátěr co má 004, nebo ten zelený tovární nátěr. Mě osobně by se hodně líbil nátěr s 60 cm žlutým pruhem okolo celé skříně.
Bude a tovární lak to opravdu nebude. To už tady aplikovali jiní. Nejdeme tímto směrem, nejsme toho příznivci. Pokud by tu tovární lak žádný nebyl, tak budiž.. ale vzhledem k tomu, že jediná Bobina která se historicky lakem vymyká je IDS 140 042, zbytek co do historie je pouze tovární, tak naše bude zase kapku jiná.. Věřím, že někteří příznivci Bobinek budou spokojeni.
V Polsku 3000V zůstane budeme rádi, že se při oslavách někde bude moci jezdit i se stejnosměrnými mašinami až bude v ČR všude 25 kV, ale toho já se nedožiji……
Díky za info. S ohledem na to, jak jste přistoupili k ostatním exponátům ve vaší sbírce, tak opravdu nemám o tuto loko strach. Ba naopak, skončila v těch nejlepších rukou.
Svatá pravda v létě Praha – Gdaňsk nebo Praha – Świnoujście bych úplně nevynechal. O moře je zájem a Gepard nyní jel se 121 Praha – Svitavy na Sarajevo expresu.
Ta hvězda tam už nemá co dělat! Tu lokomotivu jsme vyvinuli sami spolu se švýcary. Komunisti na tom neměli žádnou zásluhu a Bobina je v původním továrním schématu nádherná i tak!
borek.soukup
3 měsíců
Jo a nechal bych aktuální barvu, nakonec je dost podobná původní, chybí jen rudá hvězda a tu bych oželel.
Pokud jde o české značení, tak řada 140 by měla být E499.0, tedy Bobinka s kulatými okny. Konec výroby byl už v roce 1956, v tomto roce se začaly dělat E499.1. s hranatými okny. První kusy jedniček byly umístěné v Praze, v depu Praha – střed. Lišily se uspořádáním podvozků, byly tvrdší, nulky často propružily a dosedly. Tenkrát holt byly koleje o dost hrbatější. Měl jsem rád pořadové číslo 10, neměla žádné omezení na šuntech v paralelu a když se to nasypalo až do konce, měla krásný zvuk!
Poslední série nulek 1958. Prototyp E 499.101 byl vyroben 1957, série 1959.
Kamui
3 měsíců
No stejně si do budoucna moc nezajezdí, jednak kvůli ETCS a druhak kvůli přepínání na AC. Laminátky a plecháče jsou jako historické lokomotivy perspektivnější.
Není to tak trochu věc majitele do jakého laku ji dá a případně kde s ní bude moct jezdit? I kdyby si ji dal jen jako těžítko na zahrádku tak ostatním je do toho úplný prd. A kdyby ji Gepard rovnou prodal do šrotu, tak to tady bude pláče na 10 stránek.
Pro zachování kulturního dědictví stačí jedna, nejlépe schopná provozu. Když jich bude víc v různých nátěrech používaných během jejich éry, tím líp, když jsou tady nadšenci, kteří si to zaplatí ze svýho, pomocí sponzorů nebo dokonce komerčně, nejčastěji asi kombinací druhů financování.
Doporučuji se zamyslet nad větou „změna nátěru“. To, že tady většina „muzejníků“ má jakousi „úchylku“ vše dávat do továrních laků, tak my tímto směrem nejdeme. Na Bobině chystáme takový lak, který zde ještě není obsažen a přesto na Bobinách byl. Pokud vše půjde , tak na přelomu září- října by se mohla v novém kabátku ukázat. Co se týče jízdy To, že tady SŽ rozjelo ETCS a bylo vybráno několik trafik, které na tom vyvaří neskutečné peníze, ale neznamená přeci konec provozování této lokomotivy. Rozhodně se dá již ted provozovat v PL a i na SK. A já věřím, že… Číst vice »
A proč tu modrou Bobinu přelakovávat teď? Ten lak je přeci kvalitní, tak proč lokomotivu nepřelakovat až se nakonec jednou oprýská? Navždy tam sám nevydrží a ten nějaký čas bych klidně přežil.
Další krásná Bobina, která neskončí na šrotišti. Co více si přát?
Děláme muzeum, ne cirkus. Rozumím tomu, že lak je vcelku OK. Chystáme ale nějaké akce, kde je vhodné mít Bobinu v historickém resp. dobovém nátěru.
Nemyslel jsem to tak, že děláte cirkus. Každopádně vám takový krásný a navíc provozuschopný kousek přeju.
👍👍👍
Díky Polonizaci ta mašina přežila. Jinak mohla skončit ve šrotu Poláci jí opravili a nakonec se podařilo jí odkoupit zpět do Čech. Bylo by dobré kdyby jí Gepardu 1x za čas půjčili. Často se při cestě objeví v jakém stavu mašina je a co je třeba opravit.
Žádní Poláci, ale Češi. Lokomotiva měla už přes deset let české majitele. Ve šrotu skončit neměla, ale krom prodeje k Gepardu bylo ve hře postupné rozložení na náhradní díly pro ostatní 140.
Gratuluji spolku k nákupu 🙂
Petře moc děkujeme 🙂
A nestojí zatím v Litovli na nádraží???
Myslím, že původní označení bylo E 499-0 a barva byla žlutozelená. Rudá hvězda byla na obou čelech, to bylo dobou. A Bobina se jí říkalo kvůli uspořádání podvozků. Ale rád se nechám opravit, mohu se mýlit. Byť už patřím mezi pamětníky.
Puvodni označení bylo E 499.0 a barva byla zeleno – kremova. Zluty byl yz unifik.
Zostały jeszcze w Polsce dwa Bobiny o numerach 059 i 097.
Lokomotiva se k Gepardu nedostala přes Lokotrans, ale od české společnosti XTR Logistic, která ji pronajímala různým polským dopravcům, případně českému sesterskému dopravci Trans Rapid. Přelakování do jiných barev chápu, ale co se týče technického stavu, tak bych si dokázal představit jiné bolesti které ji trápí než jen lak 😉 který je mimochodem ve velice slušném stavu. Před prodejem jsme do ní docela zainvestovali – generálka kompresoru, oprava odporníků, výměna silové kabeláže a podobně. Jen už to dneska není moc vhodný stroj do provozu – najít pro to adekvátní výkon a obsadit to četou která to umí dobře obsluhovat už… Číst vice »
Jasně. Ale když jí spolek sem tam pronajme na určitou dobu, tak si ta Bobina dokáže stále i v dnešní době na svojí údržbu a opravy ještě něco vydělat. A tím samozřejmě roste její šance zase nějaký čas přežít v provozuschopném stavu.
Vzhledem k tomu, že jsem ji pro bývalého majitele asi 4 roky provozoval, po jejím návratu z předchozího nájmu, tak si to dokážu představit. Možnost jejího provozu byla značně omezená, administrativní a fyzická náročnost a nákladnost údržby veliká, a využití slabé. Vzhledem ke schválení pouze v PL, jsme ji využívali na lehčí nákladní vlaky, případně pak na humanitární rychlíky do Mostisky. Právě proto šla nakonec k Gepardu, což bylo lepší než ji rozložit na náhradní díly, nebo nechat stát čekající na vhodný výkon, zatímco náklady na údržbu a provoz je potřeba stále platit. Stačí si jen spočítat jaké ta mašina… Číst vice »
Vojto, jak Ti zajisté i Albert sdělil, že našim cílem jí provozovat v několika státech EU. Proto jsme se rozhodli do Bobinky investovat a není účel Bobinu pro pár pětek strhnout. My máme jiné zdroje peněz a nám ta mašina opravdu v podstatě „jezdit nemusí“. To je ten paradox od mnoha jiných , co když už si něco pořídí, tak hned hybaj na trať a vracet investice. Neříkám, že to nechápeme, ale od začátku jsme se tomu přístupu chtěli vyhnout a zatím to více méně dodržujeme. V současné chvíli jsme ve fázi zachrán vozidel, tak aby nedošlo k jejich šrotaci… Číst vice »
Těším se až bude v historickém nátěru, ale prosím už nedělejte tovární nátěr co má 004, nebo ten zelený tovární nátěr. Mě osobně by se hodně líbil nátěr s 60 cm žlutým pruhem okolo celé skříně.
Vážně? S tzv. Čárou ponoru? Nejhezčí byl ten originální
Bude a tovární lak to opravdu nebude. To už tady aplikovali jiní. Nejdeme tímto směrem, nejsme toho příznivci. Pokud by tu tovární lak žádný nebyl, tak budiž.. ale vzhledem k tomu, že jediná Bobina která se historicky lakem vymyká je IDS 140 042, zbytek co do historie je pouze tovární, tak naše bude zase kapku jiná.. Věřím, že někteří příznivci Bobinek budou spokojeni.
Franta Pádlo by měl radost.
V Polsku 3000V zůstane budeme rádi, že se při oslavách někde bude moci jezdit i se stejnosměrnými mašinami až bude v ČR všude 25 kV, ale toho já se nedožiji……
Za bobinu sa pripojí trafowagen s usmerňovačom a bude môcť aj do Brna.
hvězda tam má být ale hlavně ořezat ty světla!!
Pokud si má ponechat co největší pole působnosti, tak bych se té polonizace nezbavoval, na to bude vždycky času dost až dojezdí úplně.
Polonizace zůstane, tak aby mohla i mimo destinace s ETCS. Řešíme samozřejmě vzhledem a komedii s PL svítivostí. Ale zatím světla zůstanou jak jsou..
Díky za info. S ohledem na to, jak jste přistoupili k ostatním exponátům ve vaší sbírce, tak opravdu nemám o tuto loko strach. Ba naopak, skončila v těch nejlepších rukou.
Svatá pravda v létě Praha – Gdaňsk nebo Praha – Świnoujście bych úplně nevynechal. O moře je zájem a Gepard nyní jel se 121 Praha – Svitavy na Sarajevo expresu.
Zrovna tu hvězdu bych tam viděl nerad. A nebo co nejmenší. Ale samozřejmě konečné rozhodnutí je na vlastníkovi.
Ta hvězda tam už nemá co dělat! Tu lokomotivu jsme vyvinuli sami spolu se švýcary. Komunisti na tom neměli žádnou zásluhu a Bobina je v původním továrním schématu nádherná i tak!
Jo a nechal bych aktuální barvu, nakonec je dost podobná původní, chybí jen rudá hvězda a tu bych oželel.
dost podobná???tak na přezkoušení zraku!!!
A na přechodu svítí modrý panáček. To znám, stačí si sundat některé sluneční brýle…..
Nebyl bych tak přísný, tady jsou nějaké staré fotky: https://www.parostroj.net/vozidla/E499/E499_0.htm
Pokud jde o české značení, tak řada 140 by měla být E499.0, tedy Bobinka s kulatými okny. Konec výroby byl už v roce 1956, v tomto roce se začaly dělat E499.1. s hranatými okny. První kusy jedniček byly umístěné v Praze, v depu Praha – střed. Lišily se uspořádáním podvozků, byly tvrdší, nulky často propružily a dosedly. Tenkrát holt byly koleje o dost hrbatější. Měl jsem rád pořadové číslo 10, neměla žádné omezení na šuntech v paralelu a když se to nasypalo až do konce, měla krásný zvuk!
Poslední série nulek 1958. Prototyp E 499.101 byl vyroben 1957, série 1959.
No stejně si do budoucna moc nezajezdí, jednak kvůli ETCS a druhak kvůli přepínání na AC. Laminátky a plecháče jsou jako historické lokomotivy perspektivnější.
25 kV po celé ČR bude nejdřív za 50 let
Aby jsme se nedivili a nebylo to dřív.
Pravděpodobně o dost dříve, než si myslíme
abychom
No, když už je polonizovaná…
Loko má poměrně nový s hezky lak, na co další bobina v původním laku? Už jich snad 7 je a za par měsíců nebudou moci ani jezdit
Není to tak trochu věc majitele do jakého laku ji dá a případně kde s ní bude moct jezdit? I kdyby si ji dal jen jako těžítko na zahrádku tak ostatním je do toho úplný prd. A kdyby ji Gepard rovnou prodal do šrotu, tak to tady bude pláče na 10 stránek.
Tak jasně, zachovat kulturní dědictví není potřeba, hlavně ať se rozvíjí konzum. (ironie)
Zrovna tyhle mašiny ukončily provoz předchozích leektrických mašin v Praze na 1500 V
Kulturní dědictví je úplně něco jiného. Ale nevím, nakolik jste se s ním setkal.
Natolik: https://www.ntm.cz/archiv-clanku/lokomotiva-soucasti-kulturniho-dedictvi
Pro zachování kulturního dědictví stačí jedna, nejlépe schopná provozu. Když jich bude víc v různých nátěrech používaných během jejich éry, tím líp, když jsou tady nadšenci, kteří si to zaplatí ze svýho, pomocí sponzorů nebo dokonce komerčně, nejčastěji asi kombinací druhů financování.
Doporučuji se zamyslet nad větou „změna nátěru“. To, že tady většina „muzejníků“ má jakousi „úchylku“ vše dávat do továrních laků, tak my tímto směrem nejdeme. Na Bobině chystáme takový lak, který zde ještě není obsažen a přesto na Bobinách byl. Pokud vše půjde , tak na přelomu září- října by se mohla v novém kabátku ukázat. Co se týče jízdy To, že tady SŽ rozjelo ETCS a bylo vybráno několik trafik, které na tom vyvaří neskutečné peníze, ale neznamená přeci konec provozování této lokomotivy. Rozhodně se dá již ted provozovat v PL a i na SK. A já věřím, že… Číst vice »
Amen. Za deset let bude stát instalace ETCS vč. papírů do 1MCZK stylem “Brzda here, vzduch here, baliza here”.
v tom případě chápu