Nový život pro A380 z pouště. Obří airbus po Číňanech míří opět do provozu

A380 pro Global Airlines. Foto: Global AirlinesA380 pro Global Airlines. Foto: Global Airlines

Nový dopravce slibuje návrat "zlaté éry létání".

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otto

Létání mám rád, letenky si platím sám. Pro mě i cesta je cíl, někdy dokonce i přestup je cíl. 😉 Na cenu koukám, ale sem tam si dopřeju i to „céčko“. Hlavní je mít tu možnost přeci.

jackbrno

Další past na naivní investory. Pořád někdo nepochopil, že zlatý věk létání je prostě nenávratně pryč od doby, co vznily LCC dopravci, kteří donutili ponížit ceny i služby i všechny ostatní dopravce. Tak to je a žádný sebezkušenější ředitel se sebebohatšími investory v pozadí to nijak nemůže změnit, natož se čtyřmi letadly. To že nabídnout znatelně lepší služby za stejné ceny, jako mají ostatní dopravci, je ekonomická zákonitost, natož s tak rozežraným letadlem, jako A380. A naopak naplnit letadlo této velikosti lidmi, ochotnými si výrazně připlatit za lepší služby, je vyloučeno, protože tolik se jich na žádné lince netočí a… Číst vice »

Igelkott

Velmi bych jim přál, aby to vyšlo. Beru to ale podle sebe. Sice se vyhýbám lowcostům (když to jde), nicméně, když pak letím s manželkou a dcerou např do New Yorku, tak stejně koukám na cenu, protože násobím cenu letenky třemi a radši si zaplatím lepší hotel. Běžně např kvůli úspoře 10 nebo 12 tis. přestupuji místo přímého letu apod.

FrenkyUL

To je jasný, pokud máš průměrný příjem v CZ.

jackbrno

To je úplně jedno, stejně uvažují všude na světě. A těch pár lidí, co je ochotno si za větší pohldí připlatit, zaplní sotva sedadla vyšších tříd.

jackbrno

Není jim moc co přát, protože takhle to v letectví už dlouho nefunguje. Jak píšeš, většina lidí sáhne po nižší ceně i za cenu menšího pohodlí. Těch co jsou ochotni vědomě zaplatit víc, těch je pár a vlezou se do vyšších cestovních tříd stávajících společností. Rozhodně nenaplní takovou obludu 🙂

HonzaK

No, nevim nevim. O Global airlines panuji dost pochyby, co je vlastne jejich cilem. Jestli je to jen blaznovstvi zakladatele (ktery tedy pokud vim neni zadny zkuseny hrac z oboru a Holiday Swaps rozhodne neni zadna vyznamna firma, receno mirne). A nebo je to jen klasicky podvod na investory.
Kazdopadne to na zadny velky zemetreseni na trhu nevypada. :-)))

jackbrno

Nepochybně je to jen další podvod na investory. Nebo v lepším případě jen naivní představa zakladatele, která už byla za posledních 20-30 let x-krát vyvrácena jako (asi bohuže) ekonomicky neudržitelná.

Andy

Upřímně… Tenhle příběh mě děsně baví! Ze všeho nejvíc, jak se všichni co se trochu v letectví vyznají tváří, že je to real zatímco všem všem je naprosto jasný, jak tahle taškařice skončí; zmizí v tom hromada peněz, jen teda to nebudou peníze toho „zakladatele“ no. Tohle je letecká verze Fyre festivalu nebo ty pofidérnosti jménem „WeWork“. A nebo člověk ani nemusí od letectví chodit daleko, ona třeba taková Baltia.. Kdo zna, ten ví. Ostatně celý je to takovej PR stunt…co jiného čekat od prodavače vlažné vody, než chlubit se letadlem, který ještě nese zbytky předchozího livery. Mno nic, povíme… Číst vice »

HonzaK

Presne. Kdykoliv vidim Global Airlines, beru popkorn do ruky 🙂

Air Traveller

K WeWorku bych to uplne nepřirovnával – ten si přišel turbulentním obdobím, byla to ukázkový startup (nemyslim po straně úspěchu, ale životního cyklu – včetně krásného držkopádu), ale nakonec to v poněkud racionálnější verzi přežilo, a funguje dodnes.

Ale Fyre .. jo, to je ono 🙂

Andy

Ok, pokud to bude kopírovat vývoj WeWorku, pak se tu nastříká A380ka, bude se s ní týpek fotit na instagram, a o 6 let později bude někde ve Francouzské Polynésii skutečně lítat al“aerolinka“ stejného jména která bude mít ve flotile 3 Cessny 172. 🤠🤠🤠

Air Traveller

proc az tak? wework ma ted “sdileny” kancly v asi 130 mestech, v rade mest ma kanclu vic … takze to mize byt kolem 300-500 kancelarskych budov / mist… to nezni zas tak zle 🙂

udelejme znty cessny 737 … a mohlo by to byt 🙂

Andy

Oky jsem schopnej ustoupit na ERJ-175… Tak placneme si?

Air Traveller

195 a jsme domluveni 🙂

jackbrno

Nemohlo. Jedině v případě, že přistoupí na hru s názvem Low-cost 🙂 S původním konceptem, ani v menším měřítku, to nebude mít nic společného.

jackbrno

Ostatně třeba SkyEurope na tom byly podobně, snažily se za každou cenu udržet lepší služby za nízké ceny, až… prostě to nefunguje a nejde to. Buď to bude levné a hladolet nebo luxus, ale musí si ho cestující zaplatit a těch prostě není tolik, aby naplnili ani mnohem menší letadla, sotva zaplní sedadla vyšší třídy běžných letů.

Jan

Škoda, že nejsou nějaké fotky z interiéru.

Avoda

Zlatá éra létaní skončila v okamžiku, kdy se cestující začali chovat jako dobytek nebo divá zvěř a přestalo platit, že i „cesta je cíl“ a podle toho to v letadlech i na letištích vypadalo. Stačí se podívat na staré filmy. Ať ty skutečné, nebo dokumenty či videa na YT. Jak elegantně ještě v devadesátých letech létali lidé oblečení, jaká byla na palubě etiketa, jak probíhal boarding atd. Vše tohle zrušil masívní nástup lowcostů, hlavně v Evropě, kdy se do letadel dostali ti, kteří na to předtím prostě finančně neměli. Ti, co na to měli – střední a vyšší třída, se… Číst vice »

Klondajk

To nebude těmi lowcosty. To je jev obecný – divadla, restaurace, koncerty, a chování všeobecně. Doba, kdy lidé měli dojem, že mají slušně vypadat a slušně se chovat, je prostě pryč.

Avoda

Samozřejmě že to bylo těmi penězi.
Nevím, kolik máte let, ale pamatujete za bolševika tzv. cenové kategorie v restauracích?

Do III. (pivo desítka za 2,80 Kčs) a IV. (za 2,50 Kčs) zašel po šichtě kdejaký dělník v montérkách.
Jít ale na večeři do restaurace II.cenové skupiny bez kravaty nebo minimálně oblečen v „casual dress code“, bylo za jinak amorání totality prostě nemyslitelné. I veksláci měli svou úroveň a tohle vše se předávalo v rodinách.

Tady se to zlomilo v devadesátkách, kdy se k prachům dostali ti, kteří sami žádné vychování neměli a neměli tak co předávat svým potomkům.

Alan Wank

I dnes máte restaurace, kde je dress code vyžadován, tak nechápu, co řešíte, můžete chodit klidně tam, kde je svět ještě v pořádku…

Ale upřímně, abych si na návštěvu čehokoliv lepšího, než zahulené a zaplivané putyky musel brát oblek…

A k těm vexlákům, co měli úroveň – uvědomujete si, že ti devadesátkoví bohatí burani pocházeli převážně z jejich řad? Takže ne, úroveň fakt neměli, jen si to idealizujete:)

Michal M

V devadesátkách se k prachům dostali ti samí veksláci.

jackbrno

Michelinské restaurace máte pořád k dispozici a stejně tak máte k dispozici vyšší cestovní třídy v letadlech s nadstandardními službami. Takže netuším, o co jde. Možná vám vadí, že za tu first class vysolíte 100 tisíc a v cílové destinaci s vámi ze stejného letadla vystoupí lidé, co zaplatili třeba jen 6 tisíc? 🙂 Jinak já vzhledem ke svému věku samozřejmě vím přesně, o čem mluvíte, ty cenové skupiny, veksláci atd. ale ty možnosti přece nezmizely. Pořád má člověk možnost si za lixus připlatit.

Michal M

Páprdovský kecy…
První lowcosty byly v Americe. Takovej Loftleiðir musela bejt echt lahůdka. https://en.wikipedia.org/wiki/Low-cost_carrier
Za deregulaci a dostupnost letectví buďme vděční. Kdo potřebuje cestovat v obleku, ať si ráčí posloužit…

Copyright

Ano,částečně máte pravdu ovšem mám já osobně v tom své ale. Létám často a je pravda že min v business třídě,takže nevím jaké to je v ekonomické třídě. Nejen během letu se chci cítit komfortně a ne jako někde na poradě . V obleku trávím spoustu času ,ale taky si rád od něj odpočinu a vezmu si jako každý jiný tričko a třeba džíny do letadla i do vlaku prostě něco v čem se cítím fajn a ne podle financí . A oblek používám v nejnutnějším případě …a v tom nejsem sám .. navíc čím dál více se od něj… Číst vice »

jackbrno

Ono se to taky lítá líp v bussinesu, když to platí zaměstnavatel 🙂 Osobně létám převážně jen po Evropě (za své), což je obvykle do 3 hodin maximálně. Platit za nějakou vyšší třídu víc než dvojnásobek za takovou chvíli v letadle, mi připadá vyloženě vyhozené peníze. Za to co ušetřím, si dopřeju raději komfortnější hotel v destinaci, kde strávím mnohem víc času a dostanu i mnohem lepší jídlo, než v jakémkoliv letadle. Smysl vyšších cestovních tříd vidím akorát v dálkových letech (aspoň nad těch 5 hodin), pokud člověk má přiletět v nějaké rozumné kondici, tam to vůbec nezpochybňuji.

lvy

Je to přesně tak, navíc si nedovedu představit jak by se v obleku spalo a přece právě o tom byznys třídě hlavně je.

Air Traveller

A jej to špatně? Opravdu chceme , aby létání bylo jenom pro vyvolené? Nevím jak ty, ale já teda ne. Ačkoliv nepatřím mezi ty, co by museli řešit ceny letenek (spíš naopak), tak pokud bychom se vrátili zpátky do 70 – 90.let, tak lítám (a to nejen já, ale plus minus 99% procent nás všech tady, a to včetně těch, co si tu poletujou běžně v „C“) maximálně do … A všichni bychom se podívali nejdál tak možná do jugošky, nebo itošky. Nikdo ti nebrnání létat v „C“ (dneska je levnější, než Y před 30 lety) nebo v „F“ (levnější,… Číst vice »

Zdeněk

Přesně tak. 11.1.jsem letěl z LPA pravda se SW alev byznysu, a za mnou chlápek v cernych teplakach TJ Roztoky u Prahy…

Igelkott

Pokud si zaplatíte Business, tak servis a boarding bude +/- podobný. I cena bude odpovídat tehdejší ceně letenek. Já bych tu dnešní dobu cestování až tolik neodsuzoval. auto kdysi také měli jen dobře situovaní lidé. Dle Vašeho hodnocení zřejmě patřím mezi ty, kteří tehdy létali. I tak jsem rád, že dnes mohu levně cestovat do větší vzdálenosti a častěji. Určitě bych nepoznal tolik zemí, kdybych musel létat za tehdejší ceny. Je lepší toho více poznat i za cenu menšího komfortu. Alespoň tedy podle mého názoru.

Alan Wank

A nebylo to i tím, že let letadlem byl událostí sám o sobě? Když se podíváte, jak jezdili lidé oblečeni ve vlacích během úsvitu železnice… tak je to vlastně to stejné, akorát úsvit železnice je už příliš velká historie, aby to někdo řešil. Z létání se jednoduše stala naprosto běžná záležitost, a tak k tomu lidi prostě přistupují. A ruku na srdce, z toho, že dnes je business levněšjí než economy např. v 90tých letech profitujete i vy, protože ušetřené peníze můžete využít jinak. A pokud jste tak dobře situován, že peníze vůbec neřešíte, tak si pronajímejte private jet, kde… Číst vice »

v

Ten je většinou levnější, než let 1třídou a když beru rodinu, tak i business

jackbrno

Já nevím jak kdo, ale já když někam jedu, tak cíl pro mě je prostě cíl, ne cesta. Je příjemné, strávit ji pohodlněji, ale naprostá většina lidí cestuje proto, že se potřebuje někam dostat, ne proto aby cestovala. Pokud chci, aby mě někdo obskakoval, dostal jsem luxusní jídlo a pití, tak si prostě zaplatím pobyt v luxusním hotelu, pořád je to pohodlnější, než i v nejlepší first class ve vzduchu. A když letím na nějaký delší pobyt, tak mi připadá logičtější mít cestu co nejlevnější a ušetřené peníze investovat do lepšího hotelu v destinaci, protože tam strávím mnohem víc času,… Číst vice »

Avoda

Pokud by mělo platit, co píšete, tak by v principu nikdo nekupoval auta dražší než nějakých 20.000 EUR.

Protože auto za půl mega přesně umožní to, co od něj žádáte – bezpečně sr dostat tam, kde potřebujete. Tak proč tedy potom lidi masivně kupují i ty x-krát dražší?

***** Petr

To i kuchyň mají nejkvatilnější většinou ti co skoro nevaří 🙂

Martin

Držím jim palce, bylo by škoda aby poměrně mladý A380 trčel na poušti. Ale už to, že si nezaplatili ani kompletní přelakování o lecčem vypovídá. Plus zajímavé, že ještě vůbec neodhalili letové řady ani neprodávají letenky.

jackbrno

Jsem si zcela jistý, že v tomto případě držení palců ani čehokoliv jiného, nijak nepomůže 🙂 Tohle ekonomicky prostě nejde, natož s obludou A380. V nejlepším případě skončí jako klasický dopravce, tam by se někde vecpat mohl. Ale cokoliv jiného je těžce naivní.

Michal M

Při čtení článku jsem si vzpomněl na AirFischer, ale poslední odstavec mě uklidnil…