regio-vlak

Nový život pro A380 z pouště. Obří airbus po Číňanech míří opět do provozu

A380 pro Global Airlines. Foto: Global AirlinesA380 pro Global Airlines. Foto: Global Airlines

Nový dopravce slibuje návrat "zlaté éry létání".

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HonzaK

No, nevim nevim. O Global airlines panuji dost pochyby, co je vlastne jejich cilem. Jestli je to jen blaznovstvi zakladatele (ktery tedy pokud vim neni zadny zkuseny hrac z oboru a Holiday Swaps rozhodne neni zadna vyznamna firma, receno mirne). A nebo je to jen klasicky podvod na investory.
Kazdopadne to na zadny velky zemetreseni na trhu nevypada. :-)))

Andy

Upřímně… Tenhle příběh mě děsně baví! Ze všeho nejvíc, jak se všichni co se trochu v letectví vyznají tváří, že je to real zatímco všem všem je naprosto jasný, jak tahle taškařice skončí; zmizí v tom hromada peněz, jen teda to nebudou peníze toho „zakladatele“ no. Tohle je letecká verze Fyre festivalu nebo ty pofidérnosti jménem „WeWork“. A nebo člověk ani nemusí od letectví chodit daleko, ona třeba taková Baltia.. Kdo zna, ten ví. Ostatně celý je to takovej PR stunt…co jiného čekat od prodavače vlažné vody, než chlubit se letadlem, který ještě nese zbytky předchozího livery. Mno nic, povíme… Číst vice »

HonzaK

Presne. Kdykoliv vidim Global Airlines, beru popkorn do ruky 🙂

Air Traveller

K WeWorku bych to uplne nepřirovnával – ten si přišel turbulentním obdobím, byla to ukázkový startup (nemyslim po straně úspěchu, ale životního cyklu – včetně krásného držkopádu), ale nakonec to v poněkud racionálnější verzi přežilo, a funguje dodnes.

Ale Fyre .. jo, to je ono 🙂

Andy

Ok, pokud to bude kopírovat vývoj WeWorku, pak se tu nastříká A380ka, bude se s ní týpek fotit na instagram, a o 6 let později bude někde ve Francouzské Polynésii skutečně lítat al“aerolinka“ stejného jména která bude mít ve flotile 3 Cessny 172. 🤠🤠🤠

Air Traveller

proc az tak? wework ma ted “sdileny” kancly v asi 130 mestech, v rade mest ma kanclu vic … takze to mize byt kolem 300-500 kancelarskych budov / mist… to nezni zas tak zle 🙂

udelejme znty cessny 737 … a mohlo by to byt 🙂

Andy

Oky jsem schopnej ustoupit na ERJ-175… Tak placneme si?

Air Traveller

195 a jsme domluveni 🙂

Jan

Škoda, že nejsou nějaké fotky z interiéru.

Avoda

Zlatá éra létaní skončila v okamžiku, kdy se cestující začali chovat jako dobytek nebo divá zvěř a přestalo platit, že i „cesta je cíl“ a podle toho to v letadlech i na letištích vypadalo. Stačí se podívat na staré filmy. Ať ty skutečné, nebo dokumenty či videa na YT. Jak elegantně ještě v devadesátých letech létali lidé oblečení, jaká byla na palubě etiketa, jak probíhal boarding atd. Vše tohle zrušil masívní nástup lowcostů, hlavně v Evropě, kdy se do letadel dostali ti, kteří na to předtím prostě finančně neměli. Ti, co na to měli – střední a vyšší třída, se… Číst vice »

Klondajk

To nebude těmi lowcosty. To je jev obecný – divadla, restaurace, koncerty, a chování všeobecně. Doba, kdy lidé měli dojem, že mají slušně vypadat a slušně se chovat, je prostě pryč.

Avoda

Samozřejmě že to bylo těmi penězi.
Nevím, kolik máte let, ale pamatujete za bolševika tzv. cenové kategorie v restauracích?

Do III. (pivo desítka za 2,80 Kčs) a IV. (za 2,50 Kčs) zašel po šichtě kdejaký dělník v montérkách.
Jít ale na večeři do restaurace II.cenové skupiny bez kravaty nebo minimálně oblečen v „casual dress code“, bylo za jinak amorání totality prostě nemyslitelné. I veksláci měli svou úroveň a tohle vše se předávalo v rodinách.

Tady se to zlomilo v devadesátkách, kdy se k prachům dostali ti, kteří sami žádné vychování neměli a neměli tak co předávat svým potomkům.

Michal M

Páprdovský kecy…
První lowcosty byly v Americe. Takovej Loftleiðir musela bejt echt lahůdka. https://en.wikipedia.org/wiki/Low-cost_carrier
Za deregulaci a dostupnost letectví buďme vděční. Kdo potřebuje cestovat v obleku, ať si ráčí posloužit…

Copyright

Ano,částečně máte pravdu ovšem mám já osobně v tom své ale. Létám často a je pravda že min v business třídě,takže nevím jaké to je v ekonomické třídě. Nejen během letu se chci cítit komfortně a ne jako někde na poradě . V obleku trávím spoustu času ,ale taky si rád od něj odpočinu a vezmu si jako každý jiný tričko a třeba džíny do letadla i do vlaku prostě něco v čem se cítím fajn a ne podle financí . A oblek používám v nejnutnějším případě …a v tom nejsem sám .. navíc čím dál více se od něj… Číst vice »

Air Traveller

A jej to špatně? Opravdu chceme , aby létání bylo jenom pro vyvolené? Nevím jak ty, ale já teda ne. Ačkoliv nepatřím mezi ty, co by museli řešit ceny letenek (spíš naopak), tak pokud bychom se vrátili zpátky do 70 – 90.let, tak lítám (a to nejen já, ale plus minus 99% procent nás všech tady, a to včetně těch, co si tu poletujou běžně v „C“) maximálně do … A všichni bychom se podívali nejdál tak možná do jugošky, nebo itošky. Nikdo ti nebrnání létat v „C“ (dneska je levnější, než Y před 30 lety) nebo v „F“ (levnější,… Číst vice »

Zdeněk

Přesně tak. 11.1.jsem letěl z LPA pravda se SW alev byznysu, a za mnou chlápek v cernych teplakach TJ Roztoky u Prahy…

Martin

Držím jim palce, bylo by škoda aby poměrně mladý A380 trčel na poušti. Ale už to, že si nezaplatili ani kompletní přelakování o lecčem vypovídá. Plus zajímavé, že ještě vůbec neodhalili letové řady ani neprodávají letenky.

Michal M

Při čtení článku jsem si vzpomněl na AirFischer, ale poslední odstavec mě uklidnil…