Nový saúdskoarabský letecký gigant objednává další letadla, tentokrát si vybral úzkotrupé Airbusy
Letouny Airbus v barvách letecké společnosti Riyadh Air. Zdroj: Riyadh Air
Miliardové nákupy vznikajícího dopravce budou pravděpodobně ještě pokračovat.
Docela by mě zajímalo jaký jsou další plány se Saudií a jak budou tyhle dvě aerolinky fungovat vedle sebe. Respektive proč nestačí jenom jedna, zvlášť když obě jsou (nebo plánujou bejt) ve SkyTeamu. Co tak čtu, na Rijádské letiště v roce 2030 plánujou přesunout i hub Saudia.
Opravdu Riyadh Air má vstoupit do Sky Teamu?
Od nich samotných nic moc nezaznělo (a codesharují se společnostmi napříč aliancemi), a dají se od nich najít takové opatrné, neutrální vyjádření, že codesharing ano, ale aliance ne…
Zmátl mě ten codeshare s Deltou a China Eastern, pravda je že ho chystají i se *A.
Jedním z důvodu je, že Saudia je tradiční, “suchá” aerolinka, což Riyadh Air nemá být.
Co znamená „sucha“ aerolinka prosím pěkně? 😀
Na palubě se nepodává alkohol, nikomu a na žádnym letu. Přijde mi každopádně vtipný zakládat gigantickou aerolinku jenom kvůli chlastu, byť chápu že v kontextu peněz saudů je nějakej Riyadh Air jenom plivanec a jestli budou mít státní aerolinky 2 nebo třeba 5 jim je úplně fuk. Zajímá mě spíš pro jakou cílovku teda bude jedna a pro jakou druhá. A co bude ten zásadní faktor pro rozhodování mezi nima.
Viděl bych to tak, že Saudia bude určená pro cestující, kteří přilétají do SA z náboženských důvodů, pro zbytek bude Riyadh Air.
Šejk má rád lítání a potřebuje víc letadel než ostatní šejkové. Kdo vydělá, je Airbus 😆
Tak buďme rádi, že šejci mají rádi létání a nikoliv hry na vojáčky….