- Železnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Silnice
Nový přechod na magistrále: Správa železnic ho chce, Praha zvažuje pro a proti
Praha hl.n., Fantova budova před rekonstrukcí. Foto: České dráhy
Nápad na zřízení přechodu je součástí velkých plánů Správy železnic na kultivaci a oživení Hlavního nádraží.
Doufám, že bude hluková studie jak se zvýší hlučnost brzděním a rozjezdem stovek aut a jaký to bude mít vliv na obyvatele domů v okolí. Zejména v noci.
Pokud se sladí zelená vlna, nemusí být žádný.
Vymístit obchody do krajů? A kam dají ty obchody co jsou v těch krajích? A kam dají výlezy z metra, když se to dá k těm krajům. V podstatě se začne chodit jen středem a na okrajích vzniknou zákoutí, kde se bude koncentrovat verbež kolem poloprázdných kukaní s prodejem tretek k telefonům, protože to budou místa neatraktivní pro zákazníky. To se snad zbláznili, ne? Ty obchody velmi pomohly tomu, že je tam velmi příjemné prostředí, a kam zajdou i běžní lidé mimo cestujících, byť i tam je pár bezďáků, co není laxní ostraha schopna vymést. Jen tak z prdele demontuje… Číst vice »
Nádraží nemá být obchodní centrum. Nyní je veškerý pohyb po hl.n. ztížen obcházením komerčních ploch, které většině přítomných nepřináší žádnou přidanou hodnotu.
Neříkám, že by mělo vypadat jako Madridská Atocha, ale určitě by mělo být hlavně pro cestující a to současné hl.n. není.
Všichni čekající jsou nyní nacpáni na malých prostorech u vchodů do podchodů, nikde není žádné rozumné místo, pro klidné sezení.
Pokud by se centrální část oprostila od komerčních ploch, doplnily informační tabule a zřídila plocha pro čekající, hodně by to pomohlo v pohybu od vlaků….
U vchodu do podchodů jsou namačkáni hlavně lidé čekající na ohlášení nástupiště, které SŽ musí zatajovat. Zřídit čekárnu nejsem proti, ale málokdo přichází na nádraží hodinu před odjezdem svého vlaku (a když už, tak třeba vleze do předchozího a je v cíli dřív).
Pořád se budou tlačit u podchodů, ať budou dole obchody nebo ne. Jak píše Leinad: čekají na číslo nástupiště, které je snad státním tajemstvím do posledního okamžiku. Nádraží není obchodním centrem, ale obsahuje obchody, které přispívají k příjemné atmosféře a atraktivitě prostředí při čekání na spoj. Poblité a smradlavé lavičky moc cestujících a normálních lidí nepřitáhnou. Určitě se na hlavák nekonají nájezdy koupěchtivých obyvatel města. Obchody slouží i cestujícím. Vy si tam možná nic nekoupíte, ale čím více bude dráha atraktivní, tím více bude mít cestujících. A taky bude mít majitel budovy vetší tržby z obchodů než ze smradlavých laviček.
Ať si Svoboda lajnuje něco jiného pro nemakačenka na jeho zastaralém úřadě a nechá přechody přechodama…
Před nádražím už jeden park je. To už se do něj nevejdou bezdáci a fetky, že chtějí zbudovat další?
Jak znám SŽDC z rekontrukcí nádraží, magistrála bude odcloněna modrým zábradlím. Snažím se přestavit si „posezení“ u kašny v parku těsně u magistrály. Nemohu uvěřit, že na tak důležitý prostor, jakým je okolí hlavního nádraží, není vyhlášená veřejná architektonická soutěž a město rozhoduje pouze o povolení přechodu pro chodce.
Magistrála je na střeše nové nádražní haly. To jako přechod na střechu haly? Kde ve světě mají přechody na střeše? To by nebyl žádný úrovňový přechod, ale přechod na další část střechy, která po 80 m končí.
Správa železnic chce přechod přes magistrálu. Já zas chci přechod přes železniční trať na Ostrčilově náměstí. Býval tam přechod a přejezd. Žádám jeho obnovení. Do podchodu se se osoby se sníženou pohyblivostí nedostanou a navíc ten podchod nevypadá vůbec bezpečně.
Předpokládám, že lepší, širší a bezbariérový podchod bude součástí připravované rekonstrukce tohoto traťového úseku.
Já bych radši chtěl místo Vnislavovy zpátky přírodní koryto Botiče. Hnusných asfaltových ulic má Praha spoustu, přírody málo. Koneckonců je ta ulice zbytečná, obsluha přilehlých budov se stejně provádí z Neklanovy.
A když přivezu na nádraží někoho s kufry tak asi zastavím kde, když zruší parkoviště?
K+R tam někde zůstane.
Co když nechci jako taxikář nechat vystoupit cestujícího z auta a jet, ale chci třeba ještě do kavárny, loučit se na nástupišti, jako šotouš udělat pár fotek a až pak se vrátit k autu?
Nebo rovnou – mimopražský jet na dovolenou vlakem, z domova k vlaku přijet autem, nastoupit do žlutého kornaexpresu, za týden se vrátit z Chorvatska.
a proč proboha živého chtějí rušit obchody uprostřed? vč. knihkupectví…vždyť tam stejně čekárna být nemůže nebo z toho zase bude tábořiště pro bezdomovce…
komerce někde, kam nikdo nepůjde…to je jako zase další naschvál.
prostě ti zmetci chtějí hlavně utrácet prachy za nesmyslné stavby.
Vám tam ty věčně prázdné zbytečnosti nikdy nepřekážely? To je vidět, že jste zjevně nikdy nepotřeboval rychle stíhat vlak nebo metro, protože jinak byste dávno věděl, že jen zbytečně zhušťují počet lidí překážejících spěchajícím v průchodu k peronům i od nich.
Ten argument můžete myslet vážně. Chápu, že hadry jsou tam asi zbytečné, ale knihkupectví, alespoň za mě v pohodě. Největší nával lidi stejně bývá v prvním patře u BK, tam je občas problém se procpat, kdyby radši vyřešily že na hl. si nemáte kde sednout, když vlak jede až třeba za hodinu.
Vlak se nedobíhá, na vlak se čeká!
Správně už moje babička mne učila, že na zastávce – nádraží mám být nejméně 5 minut předem. Třebas kvůli koupení jízdenky rozloučení se nebo jen kvůli tomu v klidu nastoupit. A jak to říkal tuším pan Komenský, že: veškeré kvaltování toliko pro hovado dobré jest.
Ne tolik, aby mě to zdrželo. Zdržují jiné věci, třeba SŽ schválně neohlásí nástupiště, aby se dav štosoval před odjezdovými tabulemi.
hlavně by měla dobrá správa ukončit to trucovani a umožnit opět snadný průchod z chodníků podel magistrály na nádraží, jak to bylo léta, než se chodník dobre správě navzdory rozšířil. a pak dobrá správa doplnila plotova pole, aby chodec musel pokračovat po silnici a mohl na nádraží až u parkoviště.
Tohle by si měl někdo odskákat.
Třeba hned na Balabence přes všechny koleje…😂
Přechod tomu provozu na magistrále asi vadit nebude, ten u muzea provoz taky nijak neblokuje( kolona před ním i za nim ve směru na Nuselak). Obracene by se dal prechod sladit s vlnou od Rumunske. Na Hlavním nádraží bude na přechodu ta frekvence nejspis stejna jako na Stvanici, tedy minimální. Proc čekat na zelenou když můžu v klidu spodem. Pokud bude přechod na tlačítka tak to možná pár chodcum pomůže ale ridici prilis neublíží. Horší nápad je přesun obchodů na rampy. Když byly ještě v provozu (NEBYL COVID) tak jsem si ar minut čekání na vlak zkratil v knihkupectví třeba… Číst vice »
Pokud by měl být přechod na tlačítka, tak nepůjde sladit se zelenou vlnou od Rumunské.
Proč by nešel? Prechod na tlačítka znamená,že v dané době se buď chodcům zelená rozsvítí nebo nerozsvití. Neznamená to, že po zmáčknutí tlačítka hned autům naskočí oranžová.
Proč by ne?
Je mi docela ukradené, jestli budu moci přejít magistrálu úrovňově nebo podchodem, ale vítám snížení kapacity SJM, jestli k němu snad dojde. Ještě by mohli snížit počet jízdních pruhů a o něco upravit signální plán na IPP ve prospěch kolmých směrů (tram, chodci). Jistě, první měsíc by to vedlo k šíleným zácpám, v dlouhodobém horizontu by se prostě snížil objem IAD v centru Prahy, což je to, o co kráčí.
Silne pochybujem … Stále je plno tých, čo sí musia voziť pr**el fárom, lebo MHD je predsa smradľavá soccka
A pokud se v rámci populismu budou raději omezovat spoje, nechávat v nočních spojích bezďáci,…, než zvyšovat jízdné, tak zůstane.
Ve Švýcarsku jsou relace, kdy je vlak dražší než benzín, přesto je vlak využívanější.
ale kdyz chtěl magistrát zvednout jízdné na rozumnou úroveň, to byl řev. jak to podpoří automobilovou dopravu…
to si nevyberete, čeští mistři světa v sobectví budou ječet vždy.
No tak budou zkrátka za to svoje fáro platit, až se z nich bude kouřit…
A cestující ve Variu T3R.N budou mít aspoň nějaké vytržení…
A nějaké řešení jak třeba objet Prahu? Nechcete tyhle šílenosti delat po dostavbě okruhů?
Ne, toto s okruhem nesouvisí.
Dokud bude magistrála dostatečně atraktivní, tak žádný okruh nepomůže.
Sběrné komunikace ve městech prostě nefungují – ukázala nám to Jižní spojka, ukázala nám to Mrázovka, ukázala nám to Blanka a my se pořád ne a ne poučit.
Já teda netuším, kde žijete, ale před Blankou jsem ze smíchova do troje za 15 minut opravdu nedojel, Blanka někde pohohla, někde dopravní situaci zhoršila. Ano pokud pojedu z D1 na D8 asi Blanku nepouziju, ale ve spoustě situací časově pomůže hodně. Pokud bude okruh dostaven, zmizí spousta nákladní dopravy z jižní spojky.
Ale ani existence Blanky dopravu na II. SJM nijak rasantně nezměnila, a stejně by ji ve výsledku příliš nezměnilo ani to, kdyby byl před Fantovou budovou zřízen úrovňový přechod . to všechno spolu skutečně nijak významně nesouvisí.
Z D1 na D8 ne, protože tam vznikají nepredikovatelné kongesce na Mostě Antonína Zápotockého ale z D8 na D1 už jezdím výhradně Blankou.
poplatky za vjezd do centra pro ty, kteří tam nebydlí. sorry jako.
potřebuješ tam autem? caluj! nebo taxík. který ten vjezd bude mít pausalem.
a proč ne i pro ty co tam bydlí? klidně paušálem 🙂 maj přece tu nejlepší MHD na světě!
klidně, auto nemám, tak mne to bude celkem jedno. jen se bojím, že tohle už by bylo trochu příliš…a kontraproduktivni
Při ceně jízdy felicií 4000,-Kč z Prahy do Krnova by to bylo kontraproduktivní – i R27 by totiž přetékala…(protože platit jízdu autem/autobusem z Krnova do Olomouce i Ostravy by byl taky celkem „bizár“…) 👺
Zalezi kam chcete jet, ale Blankou – strahovskym tunelem, Mrazovkou a jizni spojkou se dostanete vsude. Ano, je to delsi cesta, ale to u okruhu byva. Jaka cast vam konkretne chybi na objeti?
Východní …
(Stačí se jen pořádně podívat do plánu města …)
Prakticky všechny části nedostavenych okruhů městský i Pražský. Takže tak půlka tzn desítky km.
Jediný směr, kde opravdu neexistuje rozumná infrastruktura, je z D6 a D7 na D10 a D11. Jenže tam je vám magistrála úplně k ničemu. V severojižním směru, tedy ve směru magistrály, lze vedle Blanky využít Průmyslovou ulici, případně ještě Štěrboholskou spojku, D0 a Vysočanskou radiálu – tam už je to sice dost zajížďka, ale zase zcela bez čekání.
Zcela bez čekání na Štěrboholské spojce? Možná tak v noci jinak nevím kdy. Protože já jsem tam vždy stál. A je přetížená právě kvůli chybějící D0 511. Průmyslová stojí taky pořád a navíc je tam snad 20x semafor.
Ze zkušenosti Blanky víme, že se akorát do Prahy natahala nová auta.
Jojo…SJM půjde do kytek i s Nuselákem…👺
Takže místo autobusů budou před Fantovou budovou tramvaje…ty pak odjedou směrem k Muzeu…
Vymístění obchodů z té obří dolní středové haly je blbost. Co tam jako chtějí dát? Takhle je tam aspoň obchoďák, tam se koncentrují lidi.
Čekárny jsou to, co má být po krajích. Trochu bokem. Ne tam, kde proudí davy. To zas kdo vymýšlel?
To by bylo lepší celou tu přední část haly zrušit a udělat zase park s fontánou.
A byl by pokoj od přechodu.
Naopak – je třeba co nejdřív vymístit ze středu nové haly ty nesmyslné hadrárny: právě ty tam překážejí nejvíc od samého počátku, kdy je tam dodatečně vestavěli Italové! A kromě toho, až bude před nádražím zastávka tramvají, lze oprávněně očekávat zvětšení pohybu cestujících právě v hale, protože se zastávky MHD v tom místě stanou i výhodným přestupním uzlem. Čekárny mohou být klidně zase v původní Fantově budově, protože kdo má dost času, může se v pohodě na delší dobu čekání přesunout tam, je ale třeba vybudovat vhodný čekací prostor s dostatkem míst k sedění a možností odložení zavazadel jinam než… Číst vice »
Přesně, jedinné smysluplné po Italech je obchod billa (v nevyhovujícím stísněném prostoru) a snad pár kaváren pro občerstvení. Proti tomu šílená vestavba ve spodní hale jen překáží přístupu k hlavnímu vstupu do vlastního nádraží.
jaká překážka? jestli je něco překážkou tak akorát ty debilni skříňky co se tam objevily až zase s dobrou správou (nejspíš jejich typicky kseftik). v hale se stropem cca 10 metrů vysoko (či kolik to vlastně je) nikdy nebude utulno. a nechat to jako volný prostor? proč? patrova čekárna by stejně byla nepřehledná a neprakticka, akorát útulek pro bezdomovce…a vstup jen na jízdenku nebudeme schopni zorganizovat. protože to stojí peníze a snahu pokud něco chybí, tak slušná restaurace, husa ani salanda nestojí za nic a jsou nesmyslné předražené (na tu kvalitu…). ilustrace co je to zač…je nevymenene cedule do zrušení… Číst vice »
Restauraci (jakoukoli – tedy i tu podle vás „slušnou, čemuž lze rozumět jedině jako „hodně drahou““) v nové hale rozhodně nikdo nepotřebuje – tam je potřeba pouze dostatek rychlých občerstvení typu „párek v rohlíku“ apod. = něco k jídlu za chůze, a také dostatek možností nákupu občerstvení s sebou do vlaku (ale třeba kelímkové čepované nápoje by měly být v žádoucím hodně velkém rozsahu nabízeny přímo na nástupištích).Restaurace patří do Fantovy budovy – kdo má čas na jídlo vsedě u stolu, má i čas si na ně dojít i mimo hlavní trasy příchodů k vlakům.
Žeby Čuník?
Pěkný nesmysl, komu tam jako co překáží? Buď jdu na tramvaj nebo do města severním východem nebo na Václavák jižním.
Ta hala nikdy nebude „vhodný čekací prostor“ a tramvajové koleje taky nebudou dostatečně těsně před budovou, aby lidi na tramvaj čekali v hale.
Ale už asi chápu, kde se tyhle hloupé nápady berou. Od lidí, kteří netuší, jak se lidi chovají a svoje měřítka mají za jediná platná.
Do 30 let tam bude opět parčík s jezírkem.
Ona ta hala (stejně jako všechny „moderní“ budovy) totiž neprojde stavebními požadavky…👺
Příšerný kočkopes. V době kdy nebo stále okruh a dalších 10 let nebude se najednou stranu nutí jet středem a nadruhou hází klacky pod nohy řidičům. Dokud nebude okruh a nezakope se magistrála tak se budou jen přidělavat umělě exhalace.
kdy není*
okruh s magistrálou NIJAK nesouvisí! Ažbudeokruhismus je dávno vyvrácený.
Takže když někdo pojede do Holešovic z Brna, tak tudy nepojede, ikdyž to bude mít rychlejší než po Magistrále: https://mapy.cz/s/medemamepu …
Nedejbože aby z Olomouce přijel po D35+D11…
Úplný nesmysl, jezdím často z D8 na D1 a pokud by byl okruh, tak bych se nikdy neploužil po magistrále. Který chytrák to „vyvrátil“?
… údajnou výhodnost projíždění SJM mezi dálnicemi vyvrátila existence již jiných silnic s méně úrovňovými křižovatkami:
1.) z D1 na D8 je určitě cesta přes nejméně úrovňových křižovatek ta nejvýchodnější – https://mapy.cz/s/banapacota nikoliv ta nejzápadnější po Magisgtrále.
2.) V opačném směru – z D8 na D1 je na plynulý průjezd nejjistější nejzápeadnější trasa Blankou, Strahovským tunelem a po Barrandovském mostě – https://mapy.cz/s/ludagefola
= SJM je dnes smysluplná jen pro spojení severu širšího ventra Prahy – okolí Holešovic s jižními dálicemi a naopak jihu širšího centra Prahy – Michle se severními dálnicemi!
Jako řidič, který tímhle úsekem jezdí 4krát až 10krát týdně, ale zároveň obyvatel širšího centra Prahy říkám – ano prosím! Semafory jsou na Magistrále sladěné tak, že když od Muzea jedete 50 až 60 km/h, dojedete bez čekání až na konec Nuseláku. Nevidím důvod, proč by do toho nešel zakomponovat jeden nový semafor navíc. Pro řidiče by to tak nebyl žádný diskomfort navíc, a pro lidi, kteří centrum hlavního města reálně používají, se zvýší prostupnost té šílené bariéry, kterou magistrála tvoří.
Ta šílená bariéra je zrovna v tom místě podhrabána několika podchody.
Mně teda přijdou lepší úrovňové přechody. Pokud by ty nepůsobilo nějaké zásadnější problémy na magistrále, tak si myslím, že úrovňový přechod je lepší, protože člověk by nemusel lézt zbytečně kamsi dolů a bát se, jestli ho nějaký místní pobuda neokrade.
Za by vás v hale Hlavaku prepadli? To spíš před ní.
Zjevně neznáte místní situaci. Hlavní proud lidí přichází právě od spodní haly, kde je výstup z metra i přístup pěších zvenku. Je tedy naprosto přirozené, že drtivá většina lidí prochází podchodem pod magistrálou a naopak nahoře je liduprázdno, jen hluk a nekončící řeka aut.
Prochází „podchodem pod magistrálou“ je naprosto zavádějící formulace. Tam žádný pochod není. Všichni prochází nádražní halou, která je pod magistrálou.
Jasně. Vyšlapu schody ze Sherwoodu na střechu haly, přejdu magistrálu po přechodu, kde jsem čekal 5 minut na zelenou a pak sejdu schody dolů do haly. To nevymyslíš!
Inteligenční úrovni vašich připomínek by to sice odpovídalo, ale jinýmto raději nevnucujte.
A kam jako budete přecházet do parku na střeše? Kolikrát tam půjdete. Park odnikud nikam ráj bezdomovců.
Pro příchod k nástupištím se stejně musí podchodem…
Lidi nejsou krysy a raději chodí po povrchu. Tlačení lidí do podchodů byl urbanistický přístup minulého století, který už je naštěstí pryč…teda aspoň v západní Evropě.
Obecně to samozřejmě platí, ale zrovna v tomto místě velká potřeba pohybu pěších po terénu už dávno vymizela – a pokud bude definitivně fungovat i pořádná pěší komunikace mezi hlavním nádražím a oblastí nad Muzeem, pak úrovňový přechod přímo před nádražím asi opravdu nezbytně potřebný není – leda by i ve dne přímo po magistrále začaly jezdit nějaké nekolejové linky MHD, které by tam měly zastávku.
A nebo i kolejové. 😉
Bylo by to mnohem šikovnější, než ten blbej nápad s tramvají v Sherwoodu.
Zajisté. Vyměníme magistrálu za tramvaje!
Otázka je, jestli se tam neplánuje nějak protáhnout pěší trasa pro přechod mezi Hlavním nádražím a Masaryčkou navazující na její zastřešení. Pak by povrchová trasa smysl najednou mohla dávat.
V západní Evropě tlačí pod zem celá nádraží. Možná jsem byl v jiné Evropě.
Nádraží je samozřejmě něco úplně jiného. Železnice včetně nádraží je další ohromná bariéra mezi různými městskými částmi, která lidem znemožňuje se mezi nimi volně pohybovat. Na západě se infrastruktura včetně parkování strká pod zem, aby se nahoře mohlo používat město. Tím, že máte infrastrukturu nahoře, jsou části města od sebe izolované a nevytváří se mezi nimi vazby. Udělejte přechod před Hlavákem a najednou máte vcelku pohodlné pěší spojení od Sherwoodu na Vinohrady.
vy to tam asi jako vůbec neznáte, že? pokud se dostanu od sherwoodu pred fantovu budovu, tak se na vinohrady dostanu akorát u muzea. poté co si dám 50metru po silnici kvůli nějakému zmetkovi z dobre správy, co doplnil plot aby se na chodník nedalo dobre dostat.
jinak můžu akorát přes nádraží, coz znamená stejně pod zem. a tam se na žižkov dostanu akorát podchodem co ještě nestojí nebo bludistem, co spáchala penta jako dočasné řešení. nebo přechodem přes koleje a přes areál nalodovani autovlaku (což je na pokutu)
Po povrchu ano, ale né po střeše. Kolik lidí kde chodí po střechách?
Už vidím jak tam přebíhají ty co budou mít odjezd vlaku na knop a až tam někoho srazí tak to zase zruší. Z parkoviště udělat oázu bezva, ale kde budou stát z cestovek? V Opletalový ulici? Tam autobus těžko zaparkuje jestli tam vůbec může. Zase něčí polovičatý nápad. A taxík bude kde, copak tuto profesi už definitivně covid vymazal?
Taxislužba parkuje na boku na ochozu na jižní straně nové haly, ne?
A naprostá většina cestujících, kterým slouží zájezdové autobusy parkující na střešním parkovišti, stejně musí do podchodů, takže je v podstatě jedno, kudy se do jejich úrovně dostanou (= nemusí to nutně být přes Fantovu budovu). Což samozřejmě nemá znamenat, že by tam úrovňový přechod být nemohl, ale jen to, že (minimálně zatím) není nezbytně nutný.
taxi parkování na rampach chtějí zrušit a udělat tam obchody…
Obchody tam bývaly už i v minulosti (od počátku existence nové haly), zato nebyla ta italská krabice dole v nové hale – asi toho mnoho nepamatujete
Jenže to parkoviště na střeše má logiku. Vezu někoho na vlak (každej se nechce / nemůže trmácet s kuframa emhádou), jedu po magistrále zajedu na parkoviště, odkud se dá výtahem s kuframa rovnou do haly, odjedu po magistrále. Když tam parkoviště nebude, kde zastavím? Budu muset sjet u Bulhara, zbytečně projíždět Hybernskou, parkovat někde v Opletalce (na hulváta, protože všechna parkovací místa obsazená) a hurá zbytečných 50 metrů přes park do haly. Tomu říkám pokrok. A park na střeše? Blbost, při prvním větším horku zaschne, pokud tam nebude zavlažování. A řekněte mi, kdo bude chtít posedávat v parku 30 m… Číst vice »
Taxikáře nevím. Ale řekl bych že u cestovek nějaká decimace už proběhla…
Zapomínáte, že tam pojedou tramvaje k Hlavnímu nádraží a ty budou mít preferenci. Tím se ta zelená vlna stane minulostí. Semafor u přechodu k Hlavnímu nádraží bude první a bude mít pravidelný interval. Za ním semafor pro tramvaje s jejich preferencí. Takže celková průjezdnost se výrazně sníží.
Pokud tam bude 1 linka, je to 1 tramvaj za cca 10 minut. To se dá i s preferencí stále přežít (i u 2 linek), navíc ta zelená vlna by určitě šla udělat tak, aby o zkrácený interval pro auta kvůli preferenci tramvaje, se ten následný interval zase prodloužil.
Pokud myslí investor revitalizaci hl.n. vážně, tak především je třeba přímé napojení přestupní stanice metra Muzeum do hl.n. – bez nutnosti přestupu z trasy A na C a popojetí o minikousek na sousední stanici. To je věc, o které se hovoří už celá desetiletí. Z hlediska přepravní kapacity a časových souvislostí je křížení dvou linek metra o několik málo stovek metrů vedle chybou – proto v některých variantách se má trasa D křížit s C ve stanici hl.n. Z tohoto pohledu je přechod přes magistrálu a zeleň místo parkingu, když park je vedle, věcí marginální. Ale jak už se tu… Číst vice »
Jenže ten přímý přístup na trasu metra „A“ by byl stejně tak dlouhý, že bez nějakého pohyblivého chodníku by jej (zejména se zavazadly) jen málokdo chtěl využívat – leda snad kdyby byl vybudován i zcela nový další vestibul pro trasu metra „A“ někde odhadem v oblasti Smetanova divadla (teď tedy Státní opery) a sousedního parkovacího domu a z něho vedl nový podchod na jižní konce peronů nádraží, ale i tak by to bylo na pěší přesuny velice daleko. Trasování „áčka“ zkrátka bolševik totálně pohnojil tím, že sice nařídil místo podzemní tramvaje vybudovat metro, ale už neřešil lepší přizpůsobení především „ačka“… Číst vice »
z muzeum A to je strašně daleko. horizontálně i vertikalne. propojení by stálo v řádu miliard, nikdo by ho neuzival a nepřinese nic oproti přestupu na C. protože ty hloubku musíte překonat tak jako tak a ještě byste přidal horizontální vzdálenost +/- 500 metrů. jasně ne.
Tak za sebe musím říci, že blbější nápad jsem už dlouho neslyšel (nečetl). Nač úrovňový přechod, když je pod celou magistrálou podchod? To je jako kdyby někdo přišel s nápadem udělat přes celé Hlavní nádraží železniční přejezd. Doufám, že zvítězí zdravý rozum. O záměru zrušit parkoviště ani nemluvím.
V době, kdy docházelo k rozvoji automobilismu, tak se řeklo, že chodec bude někde běhat po lávkách a v podchodech a hlavně, aby nepřekážel autu a při nejhorším tudy neprojde. Dneska se chodec hlásí o slovo a chce být na stejné úrovni jako auto a samozřejmě, že to někomu vadí.
ale tam nikdo nechodí ani dnes. je to celé pitomost. nikdo nepoleze na střechu nové haly že sherwoodu aby lezl do fantovy budovy po povrchu. projde halou.
jsem antiautomobilista, ale tohle je kretensky nápad prvního stupně.
Kreténský nápad prvního stupně to sice rozhodně není, jen není uveden ten hlavní důvod, jimž je zjevně (bohužel jen pomalá) snaha o postupné zklidňování a „zlidšťování“ magistrály – pro mnoho lidí ten úrovňový přechod velký význam skutečně mít jistě nebude.
magistrálu nejlépe zklidnit zuzenim na jeden pruh. jenže…to by zkolaboval zbytek města.
Co třeba přijedu na Hlavák autobusem a přejdu úrovňově do Fantovy budovy, kde čekám/dám si jídlo/… a až pak jdu do podchodu (pokud můj vlak nepojede z prvního nástupiště).
kolik autobusů zastavuje proti fantove budově? autobusové nádraží je na florenci…
Překvapivě docela dost (klikněte si do seznamích map na symboly zastávek), většinou je to ale řídká víkendová dálkovka nebo noční příměstské autobusové linky. Kvůli nim by se tam ten přechod docela hodil
Možná by v první etapě stačilo zbourat plot mezi rozšířeným chodníkem z Vinohrad kolům magistrály a prvním nástupištěm, aby se tam nemuselo chodit po silnici. Až pak bych se pouštěl do větších akcí.
To je taky v plánu, díky bohu
který tam doplnili až po rozšíření chodníků dobre správě navzdory. asi jako sprajc, protože cca 20 let tvrdili že to nejde nebo by to stálo alespoň 200 mio…
No až SŽ udělá nějaký inteligentní přístup z chodníku smrti na nádraží, tak možná budu věřit že to myslí dobře. Do tý doby je to zralý na den otevřených oken…
ale ten chodník je ok. jen tam dobrá správa po jeho rozšíření doplnila chybějící platové pole, asi jako naschvál. dřív se do nádraží lezlo ještě před odbočkou z magistraly
Jenže chodník je projekt města a doplnění plotu je naschvál sž. Mám takovej pocit že sž má rádo tu atmosféru že sou milimetr od situace že se lidi naštvou a naházej je do vltavy. Asi by bylo dobrý jim naznačit že ta voda je díky kaskádě studená celoročně 😀. Je mi líto těch zaměstnanců co se snaží dělat svojí práci dobře a pak nějakej zm*d dělá naschvály a lidi je házejí do jednoho pytle.
tohle bych podepsal, mám úplně stejný pocity, kdykoliv tam jdu…
Mám takový pocity, když se dozvídám, co se na nás seshora od vedení valí.
Mě se zvedá žaludek hned když jedu okolo tramvají…
Nebo „den hořkých mandlí“…
…nebo ještě efektivnější „den intenzivního kouření“…😀
Panebože proč.. stejná konina jako dva přechody asi 50m od sebe pod Muzeem (v místě podchodu). KDO tam kromě zmatenejch turistů bude přecházet? Teď už jen chybí tam nacpat třeba cyklopruhy ☺
Já tam přecházím a turista nejsem. Ono se to hodí, když jdete z Václaváku do Anglické. A pokud tam nějaké autisty ten přechod tak moc irituje (teď toho autistu nepoužívám ani jako nadávku, ani jako diagnózu – i když… – no vyhledejte si to v italském slovníku), tak ať se tam někdy jdou/jedou podívat. Na obou těch přechodech je ta červená pro auta a zelená pro chodce prakticky současně. Takže to auta nedrží nijak navíc. Pokud náhodou auto na jednom z těch přechoduů musí zastavit, tak druhý už projede. Snad jedině když tam budou kolony, tam si může postát na… Číst vice »
Jsem pro, ale stejně jako u většiny křižovatek – umožnit plynulý průjezd.
Zelená vlna. Kdo zastaví ačkoliv mu to mělo vyjít, tomu dát pokutu (za překročení rychlosti nebo za bezdůvodně pomalou jízdu).
Já bych dal pokutu už jen za usednutí za volant.
Nebo za ježdění. U jízdy autobusu po dálnici unifikovaná výše 400,-Kč/km. Pro kamiony 1000,-Kč/km.
A podle mínusů, někteří asi mají rádi narušování zelené vlny.
Prokličkovat kolonu a vybrzdit (zastavit na červené) aby se mohlo znovu rozjíždět.
Nebo naopak vzít si klobouk a na padesátce jet třicítkou.
Takže to co funguje se zruší, parkoviště už z tak malou kapacitou půjde pryč, co na tom, že na moderních nádražích se budují a ještě chtějí způsobit další špunt na magistrále. SŽ jsou opravdu blázni.
Hned vedle máte poloprázdný parkovací dům se 468 místy. To Vaše parkoviště (které zcela jistě používáte :-)) je pro auta celkem malé a význam má jen pro autobusy.
Finančný problém. Koľko stojí parkovné v parkovacom dome a koľko na predmetných parkoviskách?
Parkování v centru velkého města je postradatelný luxus, a to i u hlavního nádraží. Zaparkovat lze u nádraží na předměstí nebo ještě lépe v regionu a využít pro cestu na hlavní nádraží příměstský vlak. A za každý luxus se platí. l
Já bych hrozně rád dojížděl z Berouna vlakem, i jsem tak 30 let činil, ale před cca 6 ti lety mi došla trpělivost se zpožděními, takže si musím dopřávat luxusu dojíždění autem.
Řešením není parkoviště u hlavního nádraží, ale zkapacitnění trati a zajištění jízdy vlaků podle jízdního řádu.
To by mne nenapadlo.
A co teprve to, že vy jako bohatý automobilista budete platit…hodně peněz…právě na opravy železnic…😂👺
A vy pracujete přímo na hlavním nádraží?
Jenže právě tohle malé parkoviště u hlavního nádraží má sloužit především dovozu železničních cestujících na vlak a od vlaku (= soukromými vozidly doprovázejících – stanoviště taxislužby je jinde) – a pak záleží jen na nastavení cen za parkování: třeba do půlhodiny nejvýše „dvacku“, ale za každou další i započatou půlhodinu třeba „stovku“ – pak by tam zajížděli jen ti, kdo by to opravdu potřebovali, a ostatní by museli parkovat třeba v tom předraženém (a proto pochopitelně poloprázdném) parkovacím domu.
Bohužel slouží běžnému parkování. Parkoviště K+R může být jinde.
Predmetná parkoviska stojí myslím 60 a ten poloprázdný dům 40 na hodinu. Problém že že ten dům není v podstatě nijak s nádražím propojen, byť je na dohled.
Stejná cena.
Už vás chci vidět jak půjdete s toho parkovacího domu s kufry na nádraží respektive z nádraží.
S kufry už se dávno nechodí. Jezdí se s kufry na kolečkách. A je tam ještě další parkoviště. A také není potřeba vozit až na hlavní nádraží každého, stačí ho dovézt na jiný terminál, odkud zdravý člověk dojede metrem nebo vlakem.
Kde berete to přesvědčení, že všichni jsou zdraví. Lidé se sníženou pohyblivostí podle vás do města nepatří nebo mají být zavřeni doma a nemůžou ani do lázní?
Patří, a právě pro ně stačí u hlavního nádraží to parkoviště K+R. Pokud jedou do města a nikoliv na nádraží, tak k tomu slouží jiná parkoviště.
Je pravda, že toho úrovňového křížení magistrály už tam bude docela dost. U Muzea dva přechody už teď, v plánu je tramvaj z Vinohrad do Scherwoodu, k tomu tenhle přechod u Fantovky… Bude to o sladění semaforů, aby se přecházelo/přejiždělo v jeden moment. NIc příjemnýho, na druhou stranu ve špičkách to stojí až někam k BUlharovi…
Parkování ale bude zachováno v 1.podzemním podlaží a možná i rozšířeno.
Záměr zatraktivnění vstupu do severního a jižního podchodu pomocí obchodů je určitě správný. I vzheldem k dalším akcím jako je protažení severního podchodu směr Churchill nebo schody od Vinohradské.
Severný podchod by mal zabezpečiť aj prístup k terminálu autovlaku.
Nějaké užitečné obchody na bocích nové haly jsou přece už od samého počátku, ale vymístit ty současné hadrárny nesmyslně překážející uprostřed haly, kde rozhodně nemají co dělat, třeba ven na severní ochoz (a tam také klidně vrátit i ten kdysi hojně využívaný výborný zahradnicko-semenářský obchod !!!), to by byl skutečně velmi záslužný počin!
A to „rozhodně nemají co dělat“ tvrdíte na základě čeho?
Ve světě je trend opačný a má svůj důvod. Je to pro cestujícího i tím i obchodníka optimální – tedy dají se na tom vydělat prachy a to zcela bezbolestně – jako oblíbená služba cestujícím. Ale to SŽ evidentně neumí, ve vedení zjevně sedí lidi jako vy.
Jelikož elektromobilů jezdí po Praze zatím pomálu, jakékoli další semafory přinesou jen zvýšení emisí a hluku. Přechod má sloužit pro koho? Kdo má v tomto místě potřebu přecházet, když pod silnicí vede pohodlný podchod? Dokud kolem nádraží povede hlavní silnice, zůstane to místo prakticky mrtvé.
Přesně – dokud tam bude povrchově magistrála, je všechno jenom flikování bez slušného efektu.
Další chytrák, co tam v životě nebyl. Zkuste si na tu střechu používanou hlavně jako zastávka autobusů někde zajít, výstup po schodech plných odpadků, holubího trusu a injekčních stříkaček je dost silný zážitek.
A pokud chcete snižovat emise a hluk, tak byste měl na magistrále zavést třicítku, protože podle zákonů fyziky obojí narůstá s rychlostí vozidel. Samozřejmě mluvím o jízdě a ne stání v kolonách, které je tam standardem.
Jakou „střechu používanou hlavně jako zastávka autobusů“ máte na mysli? Ono tam snad jezdí pravidelně i něco ještě jiného než nějaké noční autobusové linky MHD, které by navíc mohly mnohem užitečněji zastavovat spíše někde jinde než zrovna tam?
Nevím, školy nemám, tak se zkusím zeptat: A nebylo by nejjednodušší uklízet ty schody? A to dokonce i v případě, že tam ten přechod bude? Proč všude používat takovou tu nadražáckou metodu investovat do paláce, 50 let na to nešahnout, až to padá na hlavu, postavit nějakou boudu vedle.
Už na začátku 20.století věděli, že elektromobil je drahý a omezeně použitelný nesmysl.
Chtěl bych takovou Teslu vidět, jak by ujela Liteň – Josefov, pak Josefov – Jaroměř, Jaroměř – Kuks, a Kuks – Liteň (dohromady cca. 360 km) na jedno nabití.
Liteň – Krnov (700 – 800 km) taky na jedno nabití je vyloženě utopie..
Jsem pro. Každé zklidňování dopravy na SJM je dobré a třeba ten semafor některé řidiče odradí od zbytečných průjezdů centrem města.
Další zbytečný semafor nemá se zklidňováním nic společného. Naopak jen další brzdění a rozjezdy, další emise a hluk.
A další idealistický pitomec. Kudy ten člověk potom pojede?
Metrem?
Takže desetitisíce řidičů z magistrály se na začátku C magický teleportuji do zoufale přeplněného metra a na konci se zase teleportuji do auta, které se tam zjeví jak?
Jedna se porad o Prahu? Mesto, kde je spousta mist, kam nevede verejna doprava?
Navstivil jsem tam spustu mist a vzdy tam jelo metro, tramvaj nebo autobus. A dokonce jsem pouzival i nohy.
Co to kecáte? Kdo nejede do centra, nemá tam co dělat, a kdo do centra jede, zaparkuje u metra.
metrem?
nebo tramvají? Jezdí tam 5, 9, 15 a 26…
Co třeba jinudy, než přes centrum? Třeba po MO? A pokud má cíl v centru města, tak co takhle jet vlakem nebo metrem? V centru nemá žádná magistrála co dělat a ta auta na ni taky ne.
Jaké zklidňování? Omezení tranzitu snad příslušnými zakazovými značkami
Za predpokladu synchronizace ssz s tim u Muzea to realne nebude mit na celkovy stav relevantni vliv, jen se rozlozi fronta stojicich aut prostorove jinak. Cemu by to pomohlo je ten obrat u garazi vedle opery, tam casto ridici miri na Pokitickych veznu a prekonavaji tim tri prubezne pruhy, kde bud je dira, nebo je to fakt o cunu (plechy). Park nahore… no… mozna, nesmi se tam stahnout sherwoodske existence. Musi se kazdopadne zachovat funkce na vyhazovani spolupasazeru na vlak (k+r) a nejake kratkodobe placene odstaveni jako je v opacnem smeru pod mostovkou. Jinak to pujde do korpu. Co me… Číst vice »
Tak ten park na střeše bude aspirovat na Sherwood 2, ještě má být „odcloněný“ od okolí, takže diskrétnost pro různé místní existence zaručena.
No hlavně nechápu, když zruší to parkoviště na střeše, jaký potom bude postup, když někdo bude potřebovat někoho na nádraží přivézt nebo odvézt autem. To je vylévání vaničky i s dítětem.
Tak ono 10 míst K+R klidně uděláte i bez obřího parkoviště…
Ono se prostě bezdomovci a fetky nevypaří do nebe (možná jejich duše ano). Teď se jim zase zalíbilo na Andělu… Příležitost byla třeba zařídit nějaké centrum pro potřebné pod Negrelliho v, kde to prochází městskými čtvrtěmi, ale vsadím se že místní by to prostě nechtěli.
hmm… prechod … cili dalsi zhorseni dopravy v praze?
tak to je 100%, ze to pirati schvali … boze, ochranuj nas.
Další zhoršení průjezdnosti magistrály ano. Zhoršení dopravy v Praze nikoli, naopak to bude mít celou řadu mestotvorných efektů. Takže neposuzujte jen podle sebe.
Jaké městotvorné efekty bude mít to, že nejdřív půjdete ze Sherwoodu po schodech nahoru, pak přejdete magistrálu po přechodu, pak půjdete na prvním nástupišti po schodech dolů a pak na některém dalším zase nahoru?
A ano, dopravu v Praze to zhorší, jako jakýkoli zásah do průjezdnosti magistrály. Uvědomte si, že to byla právě magistrála, co umožnilo zneprůjezdnit Václavák a Příkopy, bez ní by to nešlo.
Zhorší? Vždyť tam auta zastavují už dnes, jen je to kvůli kolonám a ne kvůli semaforu. Takže rozdíl během dopravních špiček bude nulový, mimo špičku záleží na tom, zda to dokážou sladit se semafory u muzea.
Sám určitě dobře víte, jak je to v Praze se synchronizacemi semaforů. Nejoblíbenější důvod je, že to nejde k vůli preferenci MHD.
A to si snad myslíte, že všichni jsou takoví hlupáci jako vy, aby dělali, co se jim snažíte vnutit?
Bohuzel … tři tečky mají pravdu, to že tady nikdo tvrdí, že projede od hl.n k nuselskemu mostu na zelenou, je dobrý vtip, jezdím tam skoro každý den a pokud se vám povede projet kolem muzea bez zastavení, zastaví vás preference MHD na I.P.Pavlova. Z druhého směru je to ještě horší.
Já půjdu ze Sherwoodu novou halou, vy můžete šplhat na magistrálu a pak zase fárat.
Jakych?
Třeba ten, že to rozčílí spoustu pitomců, a ty z toho (snad konečně) trefí šlak.
Piráti nemají v gesci dopravu, ani ty boláky na vaší zadinici 😉
– za ty piráty.
dobrou správu řídí koblihy
Tak to jsme v troubě…
A teď bude najednou spržel ta hodná, když chce komplikovat život gumokolistům. To bude těžkej špíl….
I když to by byla ryzí výjimka, aby Sprasíme Železnici byla za hodnou…
Přechod pro chodce na dálnici nepatří. A dálnice v centru města nemá co dělat. Pryč s tim hnusem.
Za dálnici se SJM dá počítat jen v nekterých úsecích. Tak se holt úsek Muzeum – Husákovo ticho zkrátí na úsek Wilsoňák – Husákovo ticho 🙂
Přesně tak. Magistrála je odporná a ničí centrum Prahy, naprosto degraduje okolí tak významných budov, jako je Národní muzeum, Opera, nebo právě i ten Hlavák.
Nicméně dokud tam je, tak se nic nezlepší tím, že přes ní budeme dělat přechody a různě tam uměle zpomalovat dopravu, spíš naopak. Jediný řešení je prostě tu dopravu vést jinudy a předělat to na městský bulvár, nebo to zakopat pod zem. Jenže to jsou asi spíš zbožná přání.
Ano máte pravdu ! Taky bych si přál květinovë boulevardy. Ale zatìm to nevypadá že by auta měla zmizet. Sæm už dnes auto nemæm ale dost dlouho jsem jezdìval autem denně. Nëjakou dobu jse jezdil jako kurýr. Často bývaly zákaznìky různë nazelenalë neziskovky. Reklama letáky. Nikdy bych neřekl že je jich tolik !! 🙂 Tam kde vypræskali auta z měst. Došlo k umrtvenì. Všechno se přestěhovalo do hypermarketů na předměstí. A střed města ? Nazvěme to slušně. Proletariát. I v Praze banky vyklidily Přìkopy . Některé krásné bankovnì budovy jsou desìtky let prázdnë. Dokonce i vlàda sní o tom že… Číst vice »
banky své paláce prodaly kvůli zisku. odepsana budova v historické ceně. při prodeji, celá cena do zisku. a to jsou bonusy pro management a dividendy pro akcionáře. někdy možná i provize bokem pro někoho.
krom toho jsou na dnešní potřeby většinou malé…a bance se nechce mít centrálu v pěti budovách po centru.
A nějaký nadchod nad magistrálou by nešlo postavit, ale takový aby to nějak neporušovalo historický vzhled a zároveň, aby to nebylo jako pěst na oko?
Vy jste spadl z jahody 🙂
On je velký rozdíl mezi úrovni a mimourvoni, co se komfortu týče.
Co z jahody…
Spíš ze sekvoje…
A co postavit podchod místo nadchodu? Nevyjde to nastejno? Aha, on tam vlastně už podchod pod magistrálou je. Takže dobrý den, asi jste nepochopil smysl celé akce.
On tam ten podchod už je – celá odbavovací hala od Sherwoodu k Fantově budově je pod magistrálou. Schody, eskalátory i dva výtahy.
myslíte jako podchod, který svět neviděl? nebo střílet kaštany z takového toho cirkusového dělá?
Pokud by chtěli zrealizovat opravdu tak masivní přestavbu a zároveň vyřešit zatékání z magistrály, tak to vypadá, že budou muset strhnout celou novou halu a postavit ji úplně znovu. Třeba by se v takovém případě mohli zamyslet nad úplně jinou koncepcí, např. mimoúrovňová lávka přes magistrálu, když už chtějí místo parkoviště na druhé straně dělat “park”. A v případě rušení parkoviště budou auta parkovat kde? Celé je to nějaké pofidérní a nevěrohodné.
„Kompletně změníme dispozice..“ to co znamená? Další rekonstrukce haly? Ty boční vstupy jsou nechutné, močící taxikáři, ale nějak si to nedokážu představit..:)
Pokud se zruší parkoviště nad novou odbavovací halou, čím jej chce Správa železnic nahradit ?
taxíkama
A vy budete mámě volat taxi, až vás požádá, abyste jí odvezl na vlak?
Na odvezení mámy na vlak stačí to malé podzemní parkoviště. Sám to tak dělám už léta. Ostatně, vy na své matce tak šetříte, že jí nezaplatíte ani tágo?
Myslí si, že když to tak dělají oni, že to tak máme všichni…
Nápad na zřízení přechodu na jedné z nejvytíženějších komunikací v Praze, znamená ještě trochu více ucpat dopravu, tedy zvýšení škodlivin v místě.
Jestliže se dokončí vnitřní (Praha) a vnější okruh (ŘSD), tak poté lze o této variantě uvažovat.
Navýšit o polovinu počet přechodů přes ulici v samém centru města? Já jsem pro. Když tam stojí kolona, tak je to už jedno, a když to jede, tak by to stačilo sladit se semaforem u muzea.
V jakém centru města. Nádraží císaře Františka Josefa přece vzniklo na periferii, v místě, kde byly zbourány hradby!
Stačí omezit vjezd starých aut.
Což nezbytně znamená omezit spoustu lidí. Omezujte se sám… Aha, pardon, vy už nemusíte.
Ono by stačilo omezit vjezd vozidel neplnících limity SME a STK
A to konkrétně byste chtěl řešit jak? Průjezdnou SME?
Jasně, ať žije zelená chudoba. Kdo nemá na nové auto, ideálně elektrické má chodit pěšky. A pak ať mi někdo vykládá, že ekologický aktivismus není extrémně levicová ideologie.
Právo na zdravé životní prostředí je důležitější než svoboda znečišťovat.
Což je ovšem demagogie. Prostě jste si zvolil jeden aspekt lidského života a nadřadil ho nad vše ostatní a to z čistě politických důvodů. A právě to z vás dělá levicového extremistu. To není nic nového, jednou je to dělnická třída, podruhé rasa, teď zase Matka Země. Jen pro člověka tam není jaksi místo, lhostejno zda je to rudé, hnědé nebo zelené.
Jako pardon, ale radši budu chodit pěcha než jezdit autem co má v zadu temelín.
Takže odmítáš jezdit autem, kterému čoudí z výfuku vodní pára?
Já spíš odmítám čekat, než se to milostivě uráčí nabít…
To mluvíš o čem?
Samo, nemáme dost prachů na pořádné zabezpečení, takže jaderka bez kontejnmentu, uhelka bez odsíření a auta bez STK.
Přesně tohle dělali bolševici, takže levičák jste tady vy. My máme pravicové právo na zdraví a čisté životní prostředí. Nazdar.
Otevřít si okno, při pohybu ve městě nemít moc hluku ani smradu,… to je hodně aspektů lidského života.
Komunistické je elekrátrna bez odsiření, neohlížet se na ostatní.
A vy se svými zákazy se snad na ty lidi, co se jen někam potřebují dostat, ohlížíte?
Já nemám pravomoc něco zakazovat. A jo, ačkoliv chci na magistrále více přechodů, taky chci zelenou vlnu. Na Legerově býval čtyřpruh.
To jsou hesla, jak z příručky levicového fanatika pro pokročilé.
Levicovej fanatik jste tu vy. Auto pro každýho za každou cenu.
Jasně budeme chodit pěšky… o vynálezu zvaném hromadná doprava už jste slyšel?
Takže MHD jen pro chudé, co nemají na nové auto? Prostě socka pro socky navždy
Takže zpět do minulosti, auto je buržoazní přežitek? Jak říkám, levicový extremismus.
Auto si zaplaťte. Vlastnit auto není základní lidské právo, levicovej rovnostářskej fanatiku.
Koukám že neomarxisti měli výborné koláčky dneska obzvláště vypečené. Udělat z IAD státní regulací nedostupný luxus je vlastně těžce pravicové 🙂
nesnáším elektroauta. ale obdobné nesnáším plky o základním lidskem právu dojet plechovou kraksnou kamkoliv, lidem navzdory
je to modrý bolševik. nikoliv levičák.
auto ve městě je mnohdy vyraz sobectví, který odskacou zdravím jini
to je socka 🙂 teda aspoň podľa niektorých
Nekdy vylezte z auta a rozhlednete se. Jezi i takovy velky „auta“, kam se vejde hodne lidi. A dokonce to umi jezdit i pod zemi, ale to ze silnice neni videt.
Vzhledem k tomu, že hned vedle stejně je přechod u Muzea, tak to žádné zásadní zhoršení nepřinese.
No, to nám ta „nová“ podoba odbavovací haly moc dlouho nevydržela. Ale asi je to krok správným směrem.
no kto si namastí kapsy?
Já určitě ne…😂
A nebylo to náhodou to téměř jediné, co (si) z celého nádraží Italové přestavěli, aby to mohli draze pronajímat než se na všechno to ostatní (a opravdu potřebné), co měli skutečně udělat, totálně „vykvajzli“?
Takže teď teprve začne SŽ(DC) dělat to, co skutečně udělat potřeba bylo, ale k tomu to, co tam Italové vnutili, zjevně nepotřebuje (a naopak to bude muset nákladně vymístit).