Nový most přes řeku Moravu na D55 postaví FIRESTA a MI Roads, začne se na jaře

Stávající most přes řeku Moravu na silnici I/55. Foto: ŘSDStávající most přes řeku Moravu na silnici I/55. Foto: ŘSD

Úsek s mostem na severu naváže na nedávno dokončený dálniční obchvat Otrokovic.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Staňa Míček

Je někde k nalezení jak to povede přes Napajedla? Tam se asi bude bourat, ne?
Moc by mě zajímalo, jak to tam chtějí pořešit.

Nyvlt

Jaro je tady tak šup, šup.

IGCT

Proč ta stavba není součástí toho 7 km navazujícího úseku.

Snehulak

Protoze most vedle na I/55 se uz rozpada, a cely usek nebude drive jak kolem roku 2027 (problemy s krizenim koridoru za Napajedly)

Frantík

Jaktože se rozpadá?

J.M.

Jaké asi důvody to možú byt? Že by stáří?

SYN

Aha, proto tedy! Logické, jinak by ten most sám o sobě nic neřešil… dík.

P_V

To je už opravdu extrémní salámování stavby 🙂

Ondřej P.

To sice je, ale má to racionální opodstatnění.

Stávající silniční most (na I/55) je v havarijním stavu, tak začnou stavět náhradu co nejrychleji.

Martin Peterka

Ještě bych doplnil, že teď musíte sjíždět z dálnice přes kruháč u OMV, což není úplně terno. To díky mostu odpadne.

Martin

Já bych zase doplnil, že to sjíždění přes kruháč nemuselo být ani teď. Stačilo by zřídit provizorní nájezd na D55 obousměrný a současně dočasně uzavřít I/55 mezi provizorním nájezdem a benzinkou (aby v místě sjezdu nevznikla úrovňová křižovatka). Kratičký kousek D55 mezi provizorním nájezdem a exitem Napajedla by dočasně nebyl veden jako dálnice, aby tam mohla všechna vozidla. Nestálo by to nic navíc, MÚK je již kompletně postavena a připojovací pruh směr Uh. Hradiště se nevyužívá…

Nyvlt

Ten kruháč je fakt katastrofa

Martin

Ano, postavit nově na silnici I. třídy něco, co je ve směru Otrokovice->UH i při nulovém provozu pohodlně průjezné fabií max 25 km/h, je opravdu katastrofa.

Slosor

A proč se vlastně sjíždí přes kruháč? Proč neudělali stejné provizorní napojení jako je v plánu za novým mostem? To mi přišlo divné hned od otevření.

Zakon kaze

Mne to pripada rozumnejsi nez treba salam Homole tunelu, kterej bez useku nebude nikam navazovat. Z tohohle mostu jde aspon udelat docasnej sjezd/najezd, jako je ted na ten starej.

Dalnice

Salam to sice je ale az se ty kousky salamu spoji, bude z toho stangle salamu. A dejiny se neptaji z jakych kousku ta stangle je. Hlavne at se stavi gerade aus…

Adam H

Super!

Avšak je škoda, že k mostu nebyla vypsána architektonická soutěž a bude tam jen generický most.

Kování

Alespoň až doslouží půjde zbourat a postaví se nový.

David

No jak vidíte na příkladu železničního mostu na Smíchově, tak i levný generický most se může stát památkou.

SYN

Ale musí se zbourat včas 🙂
Ne ale vážně, není zde MPR, tady by to fakt neměl být problém…

Ondřej P.

Jsem spíš proti. Budou tady tři mosty vedle sebe (železniční, silniční a dálniční a ještě čtvrtá je lávka v Napajedlích na dohled), navíc je to celkem in the middle of nowhere. Soutěžně bych řešil jiné části D55, tady mi to nedává smysl.

jan v

https://kraje.rsd.cz/zlinsky/jak-vznika-stokilometrova-dalnice-d55-z-olomouce-do-breclavi/ Soudě dle výkresu pohledu by se mohlo jednat o relativně dobře vypadající inženýrské dílo.

Roiman4

Tak to se mám na co dívat ze sedmého patra. Mam výhled na OE zrovna… 😁

SYN

Jo, to vypadá slušně… přece to nutně nemusí mít „kudrlinky navíc“, stačí když to nebude schválně hnusné…

Petr

Viděl jste návrh toho nového mostu? Nevím, slovy klasika si nejsem jistý, co si pod pojmem „generický most“ představujete, ale v tomto případě se jedná o poměrně atypickou ocelovou konstrukci s jedním nosným středovým obloukem a spřaženou mostovkovou částí.