Nový most na D4 u Dobříše se otevře v plné šíři, opravovat se začne jiný o kus dál
Řidiči most u Voznice dobře znají, neboť zchátralé mostní závěry z roku 2000 jsou provizorně překryty ocelovými deskami.
Dvě zprávy přineslo ve čtvrtek Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) řidičům, kteří využívají dálnici D4 mezi Prahou a Příbramí. Dobrá je, že po dvou stavební sezónách je hotov nový most přes přepad Huťského rybníka u Dobříše, horší pak, že za několik dní začne oprava mostu s omezením provozu o kus dál u Voznice.
Původní most přes přepad Huťského rybníka byl postaven v roce 1986 a podle ŘSD už byl stav spodní stavby i nosné konstrukce na stupni VI, což znamená velmi špatný. Horší už je jen havarijní „sedmička“. Silničáři proto loni na jaře přistoupili k demolici starého mostu a stavbě nového. Práce probíhaly po polovinách, začaly loni v pásu směrem na Prahu.
Aktuálně je veškerá doprava vedena po loni postavené polovině, a to v režimu 1+1. Rychlost je omezena na 80 km/h. To se změní v sobotu, kdy omezení zmizí a řidičům budou sloužit obě poloviny mostu.
Ten přitom vypadá jinak než jeho předchůdce. Došlo ke změně konstrukce z prefabrikované na monolitickou. Změnilo se i rozpětí polí mostu. Nově je 16 + 24 + 16 metrů, když původně bylo 18 + 18 + 18 metrů.
Práce provedla společnost Edikt, vyšly na 70 milionů.
Havarijní opravu mostu u Voznice o zhruba čtyři kilometry blíže ku Praze hodlají silničáři zahájit v pátek 29. září. Řidiči místo dobře znají, neboť zchátralé mostní závěry z roku 2000 jsou provizorně překryty ocelovými deskami, které vytvářejí na dálnici příčné prahy. Jde o pás směrem na Příbram.
Výměna mostních závěrů proběhne ve třech etapách, kdy se bude omezení proměňovat. Většinu času bude provoz ve směru na Příbram veden jedním pruhem. Během všech těchto etap bude také na kilometru 24 (Voznice) uzavřen nájezd na pravý jízdní pruh dálnice. Objízdná trasa povede přes Dobříš. Rychlost v místě prací bude snížena na 80 km/h.
Hotovo má být v půlce listopadu, práce vyjdou na devět milionů korun.