Nový jízdní řád v Německu. Rychlejší spojení Stuttgartu i více dálkových vlaků
Dopravce zařadí do flotily tři nové vysokorychlostní jednotky každý měsíc.
Deutsche Bahn od nového jízdního řádu dál rozšíří nabídku dálkových spojů. Chce tak být ještě atraktivnější alternativou k autům či letadlům. Vyplývá to z dnes zveřejněných informací k novému grafikonu, který začne platit od 11. prosince.
Největší změna čeká cestující na jihozápadě země: otevře se 60 kilometrů nové vysokorychlostní trati v úseku Ulm – Wendlingen na trase mezi Mnichovem a Stuttgartem. Nová trať je postavena na rychlost 250 km/h, překonává pohoří Švábská Jura. I kvůli složitému terénu vede polovina celkové délky v tunelech. Nejdelší z nich je 8,8 km dlouhý. Stavba začala v roce 2012, celkové stavební náklady jsou zhruba čtyři miliardy eur. Zkrátí dobu jízdy z Mnichova do Stuttgartu o patnáct minut.
I díky této investici DB navýší spojení mezi Mnichovem a Kolínem nad Rýnem až na dva přímé spoje za hodinu – jeden severní trasou přes Norimberk, druhý přes Ulm. Výrazně také navýší počty spojů na letiště ve Frankfurtu nad Mohanem. Jde o součást spolupráce s leteckými společnostmi. Linka z Basileje do Dortmundu se nově prodlouží až do Hamburku, vznikne tak další přímé spojení na frankfurtské letiště pro obyvatele dalších měst.
Novinkou bude také nasazení jednotky ICE3neo, jako první se objeví mezi Dortmundem, Kolínem nad Rýnem a Frankfurtem. Velká modernizace flotily má příští rok výrazně zrychlit, celkem má DB převzít 37 nových vlaků ICE během jednoho roku. V praxi to bude znamenat tři nové rychlovlaky za měsíc. Počet míst v ICE se tak příští rok postupně zvýší o 19 tisíc.
V mezinárodní dopravě DB navýší počet spojů mezi Stuttgartem a Curychem, od října 2023 z osmi na 13 denně. Většinu výkonů pokryjí šestivozové jednotky Stadler Kiss. Ve spolupráci s PKP dojde k navýšení počtu spojů z Berlína do Varšavy na šest denně, jízdní doba se zkrátí o deset minut. Novinkou je i noční vlak z Prahy do Curychu přes Drážďany a Lipsko.