Nový dopravce Gepard Express chce spojit vlakem Česko s Ukrajinou
Do českého železničního byznysu chce vstoupit nový dopravce. Loni založená společnost Gepard Express získala loni licenci k provozování drážní dopravy
Do českého železničního byznysu chce vstoupit nový dopravce. Loni založená společnost Gepard Express získala loni licenci k provozování drážní dopravy a chce se zaměřit na osobní dopravu zejména mezi Českem a Ukrajinou.
Nový dopravce se zatím nechce ke svým plánům příliš vyjadřovat. „Společnost se soustředí především na využití změn v přepravních modelech, které nás čekají v druhé polovině této dekády. Zatím není vhodná doba ke zveřejnění naší práce,“ řekl člen představenstva Albert Fikáček. Podle něj není ani hlavním cílem stát se dalším dopravcem.
Jako příklad uvádí projekt nočního spojení Prahy s ukrajinským Čopem. „Budeme poskytovat pouze lokomotivu ostatním dopravcům. Počítáme se soupravou sedmi vozů tří evropských dopravců. Projekt reaguje na situaci, kdy více dopravců žádá o stejný čas ve stanici Čop, jež na to však není připravena. Chceme se vyhnout situaci, kdy jediný vhodný čas získá pouze jeden dopravce na úkor ostatních. Takové situace jsou totiž náchylné ke korupci a k eliminaci výhod existence konkurence, které jsme získali liberalizací železnice,“ řekl Fikáček.
Dopravce na svých stránkách uvádí, že pracuje na vytvoření vlakového spojení mezi Prahou a Kyjevem. Už teď na svých stránkách nabízí spojení z Prahy do Kyjeva s přestupem v Přemyšli. Přes Česko a Polsko jede minibusem, pak je garantován přestup na vlak ukrajinských železnic. Společnost provozuje takové minibusové spojení z Brna na vídeňské letiště.
Firma podle něj už v prosinci vypravila zkušební vlak na tuto trasu. Chce také pořádat festivaly ve vlaku, kterými chce přilákat k železnici mladší ročníky. „Letos pořádáme tradiční ŽiWell Express a Silvestr Express, mimo jiné i do Černobylu. Z nových akcí pak Sarajevo Express, dětský tábor ve vlaku nebo vlak do Běloruska a Petrohradu,“ dodal Fikáček.
Fikáček je v obchodním rejstříku uveden jako jediný akcionář, za firmou ale podle něj stojí další investoři. Jejich jména neuvedl.
Plány na přímé spojení na Ukrajinu vlakem mají z českých dopravců Leo Express a RegioJet.