Novou část dálnice D4 čeká na konci března první omezení provozu

Otevření nového úseku dálnice D4 (prosinec 2024). Pramen: MDČROtevření nového úseku dálnice D4 (prosinec 2024). Pramen: MDČR

Po nehodě je potřeba nasadit nový proměnný dopravní informační panel. Koncesionář se sankce bát nemusí.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas

peprotže u nas je proměnná značka na všechny pruhy, v DE řeší každý pruh zvlášť. jiný důvod nevidím (snad jen možná úspora nákladů provozu)

VRTjecesta

Hlavně třeba snižování rychlosti při špatném počasí, při kongescích… U nás si řada „řidičů“ myslí, že když je na dálnicích 130, mohou jen 130 i když je dálnice kompletně pokrytá ledem.

Frank

Tzv minimomaximální přístup , maximální rychlost v daném místě je pro mnohé české řidiče minimální rychlostí kterou “ mají právo jet. Každý kdo jede s ohledem na podminky a vlastnosti komunikace méně je zdržuje…

hroch.obojzivelny

A divíte se tomu? Na našich silnicích je plechová cedule na každou blbost a lidem se vtlouká odmalička do hlavy, že vrcholem ctnosti je jezdit podle nich. To, že bezpečná rychlost je taková, která odpovídá stavu vozovky, počasí, kondici a schopnostem řidiče a stavu vozidla, je nebezpečné volnomyšlenkářství. A proměnné dopravní značení to ještě zhorší. Nemyslící stádo bude upírat své zraky na LED panel, místo toho, aby si všimli, že začalo sněžit.

John

A hlavně na konci označit jasně že dálnice končí a je to jen SMV….

Cikcak

https://mapy.cz/s/levalemeta
chcete být za blbce?

John

Vy tam někde vidíte znacku IZb1? Takto je to past. Se značkou pak už tomu kdo se nechá změřit není pomoci….. a je to ten o kom píšete

Lukas

co je na tom za past? jasně víte, kolik pak máte jet.

Radek

Jasná věc. Jestliže někdo nedokáže při 130 vnímat značky, tak musí holt jet pomaleji. Nikdo nikomu 130ku nenutí, je to pouze povolená maximální rychlost.

mlokXCM

Není to past. Je to jen neznalost. Vyhláška č. 294/2015 Sb. výslovně stanovuje, že značka IZ 2a (označující začátek silnice pro motorové vozidla), pokud je umístěna na dálnici, označuje současně i konec dálnice. Tudíž značka IZ 1b označující konec dálnice zde nemůže, a ani nesmí být použita.

Petr

škoda toho roku 1918, mohlo to být v klidu https://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=24462

libor

Přesně tak. Na jeden stojan dám dvě značky. a je klid, vše je naprosto zřejmé a o přeznačení nemůže být řeč. Přeznačeno je často jinde a nikdo s tím nedělá …

Dálnice

Vy jste dalsi trumpeta, ktery neni schopen vnimat dopravni znacky.

Jméno

Není to tak dávno kdy značka silnice pro motorová vozidla znamenala 130kmh. A na liberecké I/35 tam dosud 130 je (znackou max povolená rychlost)

Dálnice

Není podstatne, co nebylo dávno. Podstatne je co je teď.

libor

přesně tak, moje „chytré auto“ čte značky na značku SMV na rychlost 130 :), Ale jinak správně silnice 35 je z části na 130 a přitom její kvalita v terénu není o lepší něž současná silnice I/20 u písku

Petr

Nezlobte se, osobně mi to tam nevadí, ale zrovna tady bych očekával osazení konce dálnice. Na kdejaké cyklostezce jsou značky po pěti metrech a tady by to asi přivedlo rozpočet na buben. A vůbec to není o tom, zda je nebo není blbec nebo trumpeta, ale o tom zda chce přívětivou dopravní komunikaci, nebo komunikaci dle předpisů a norem, ale vytvářející nepohodlí, stres a tím i podmínky pro zvýšení nehodovosti. .

frank

Česko je i ve světě všeobecně proslulé jako “ Značkov“ a naše veřejné komunikace jsou značkami všeho druhu doslova zamořené. Pokud je někde konec dálnice označen tím, že je tam značka IZ 2a označující , že dál je to , tedy Silnice pro motorová vozidla , která je navíc úplně odlišná od značky dálnice a nedá se splést , tak je to podle mě úplně dostatečné. Vždyť jinak by jste musel požadovat aby před značkou omezení rychlosti B20a třeba na 70 km/hod byla ještě značka B20b konec omezení rychlosti původní , což asi nepotřebujete…

Petr

A když začít z redukcí, tak zrovna zde. A je vůbec ta IZ 2a na správném místě?

frank

to je ovšem konec dálnice za 800 metrů , čili všem zcela jasná 90ka za 800 metrů , místo znám, je to kvůli chybějící paralelní silnici na Jíloviště a celý zbytek silnice až do Prahy je v 90ce , stejně tak opačně, žádná nejasnost . Nebo byste si přál před začátkem dálnice na silnici dálničního typu která není ani silnicí pro motorová vozidla značku “ konec max rychlosti s přeškrtlou 90″ ?

Petr

Však ano, tohle by těm zmatkářům stačilo. osadit za 800m končí dálnice a na konci dálnice ponechat jen IZ 2a.

Petr
Libor

Přesně, pokud je to na 130 nebezpečné, měli by to řádně označit a snížit značkou na 110, klidně i na žlutý podklad a přidat i značku smrtky s kosou 😁

Lukas

jenže na tech cyklostezkách to má smysl, bohužel totiž kolo dává přednost když kříží silnici či vjezd (v cizině to dávno není a značky tam nejsou).

tady je prostě značka označující, že má člověk jet 110, je na SMV. ale chápu, že pro některé je to překvapení, že se tam meří 110, když tak léta litali s autem i 140

Petr

Hlavně je překvapení, když nějaký umělec to pálí v levém pruhu 150 a najednou na to dupne a začne lítat od svodidla ke svodidlu. To člověk má co dělat i v tom pravém pruhu aby ze stovky před tím zastavil. A bohužel se to děje na všech omezeních na dálnici. Takže je prosím na to upozorněte, my místní to známe a prože stejně jednu cestu jedeme přes Zlivice kvůli chlebu, tak nám to až tolik nevadí.

mlokXCM

Značka označující počátek silnice pro motorová vozidla, pokud je na dálnici, současně značí konec dálnice, přesně jak stanovuje vyhláška č. 249/2015 Sb. Pokud by tam byla značka označující konec dálnice, byl by konec dálnice označen 2x.

Petr

Pokud tam dám upozornění na konec dálnice, jako je to na Jílovišti? A opravdu ta dálnice končí před začátkem připojovacího pruhu od Plzně?

frank

jenže tam pak po 800 metrech již není silnice pro motorová vozidla, viz jiný můj příspěvek vám , tam je 90ka jasná jako víno…