- Autobusy •
- Město •
- Trolejbusy
Novinky v královéhradecké MHD. Jednodušší pořízení jízdenky na 10 minut i nový strop na den
Odbavení v královéhradecké MHD. Foto: DPMHK

Změny mají přinést jednodušší a rychlejší nákup.

Změny mají přinést jednodušší a rychlejší nákup.
Upřímně řečeno, již delší dobu jsou “ inovace“ DP v Hradci spíš na škodu. Nebudu se vyjadřovat k ceně jízdného, ale tyhle hokusy -pokusy jsou díky aktuálním čtečkám krokem zpátky. Moje zkušenost….zkuste si jet od nádraží k ZVU, čtečka vůbec do výstupu, díky ztrátě signálu v podjezdu nezaznamená, že už jsem o stanici dál a označení výstupu neumožní. Možnost zvolit krátkou jízdu dopředu, kterou mi DP na moji stížnost kdysi sdělil jako řešení, tedy touto „inovací‘ opět padá. Takže aktuální inovace=0. Nerada to píšu, ale zlatý Pardubice.
Chtělo by to holt ten GPS doplnit nějakou tou inerciální navigací, která by řešila ztrátu signálu. Autonavigace to běžně mají (jinak by se těžko trefovaly do pruhů), tak proč ne čtečka v autobuse (která zdá se bere polohu z GPS). Podle prezentací, které jsem viděl, tak taková navigace přežije ztrátu signálu bez problémů (jasně že po delší době bez signálu ujede, ale pár (desítek) sekund v podjezdu neni problém). Navíc by mohla ta čtečka brát polohu z palubního informačního systému, který zajišťuje hlášení zastávek a jejich ukazování na displeji. Prostě jak to popisujete je to nedotažené. Bez jakékoliv změny by… Číst vice »
Hradecký systém jízdenek je zaostalý.
Někdy loni nebo předloni tam teprve skončily děrovací strojky, nečekal bych zázraky 😀
Já jsem jel v HK v MHD naposledy na přelomu července/srpna a normálně jsem si v něm jízdenku cvaknul. Tudíž tam jsou stále v provozu. =)
Takže tam kde mi doteď podle jízdního řádu stačila jízdenka na 10 minut, ale díky zpoždění se to po novu přešvihne, tak zaplatím DP plnou cenu?
Vůbec ne, všechno se počítá podle JŘ. Takže i když pojedete dvojkou z Adalbertina na nádraží a tradičně zůstanete viset u Koruny, načež přijedete třeba za 18 minut, tak je to platné vůči řádu, což je pod deset minut stopro.
Co se dopravní podnik snaží prodávat jako výhodu, je krok zpátky a proti cestujícím. Dokud bylo teď bylo přechodně možné zvolit dopředu jízdenku na 10 minut, měl člověk při krátkém přejezdu jistotu, že víc než 14 Kč. Když tu možnost DP opět zruší, někdy se člověk nezvládá před výstupem včas odhlásit (hlavně když se odhlašuje více lidí), jindy nezafunguje systém (ten nový je pomalejší než původní). Dohromady to znamená, že dopravnímu podniku zůstane v kase víc peněz na úkor cestujícího. Jiný důvod toto opatření nemělo. Využívám hodně krátké přejezdy a i z tohoto důvodu častěji využiju auto. Obecně se bohužel… Číst vice »
nezustane, protože mužete propípat maximálně 100 kč/24 h.
Nejlépe by v HK udělali, kdyby vyhodili tenhle starý vyřazený odpad co někdo koupili a dali tam něco funkčního a pořádnýho
V Ostravě to máme už spoustu let. 🙂
Zjednodušeně řečeno – past na turisty a občasné návštěvníky, protože ti to:
A) nevědí že existuje zlevněná verze jízdenky po „odpípnutí“
B) stejně nemají žádnou kartu registrovanou u DPMHK
Právě naopak. Turista nemusí řešit, jakou jízdenku si musí zakoupit. Odpípne si nástup a výstup a systém mu automaticky odečte nejvýhodnjší jízdné. Vždyť to je základní princip těchto systémů, které již mnoho let fungují ve světě i mnoha městech ČR..
Aha, tak to se omlouvám zmátla mě dost nejasná věta v textu.
„A zlevněná krátká jízdenka půjde nově pořídit pouze na kartu přiřazenou k ověřenému registrovanému účtu, který má na slevu nárok.“
Zjevně je něco jiného
„zlevněná krátká jízdenka“
a
„zlevněná krátká jízdenka“
On totiž mimochodem tento systém DPMHK nezavedl hned od začátku nového systému PRÁVĚ proto, že tvrdili že je velký problém vracet na kartu už jednou strženou platbu (protože to původně blokovalo peníze z karty okamžitě)
Pritom zrovna tohle vraceni penez vubec neni problem. Pouziva se to naprosto bez problemu na tolika mistech..
Jenže není důvod, proč by oba způsoby platby nemohly existovat vedle sebe. Proč nezůstala i volba jízdenky na 10 minut dopředu při vstupu do vozu? Zřejmě proto, že to nebylo pro DP výhodné.
Jednu nevýhodu to mělo – dost to zdržuje hlavně u povinného nástupu předními dveřmi – protože ten systém je hrozně pomalý a když tu zlevněnou jízdenku používám jen občas, tak ji musím hledat mezi (tuším) 6 skoro stejnýma tlačítkama.
Takže místo přiložení za pár sekund na dlouhou to zabere tak 1 minutu – a to ještě jen když se to povede napoprvé.
Nemožnost koupit jízdenky najednou pro celou skupinu nebo rodinu je krokem zpět.