Novinka od Airbusu může létat s motory Pratt & Whitney, získala certifikaci

Typový certifikát A321XLR s motory Pratt & Whitney GTF následuje po certifikaci A321XLR poháněného motory CFM.
Airbus získal od Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) razítko nutné pro provoz nového letadla A321XLR s motory Pratt & Whitney GTF. Úspěšná certifikace následuje dřívější schválení letounu s motory LEAP-1A od společnosti CFM. Původně mělo být razítko vydáno ještě do konce loňského roku.
Airbus A321XLR poháněný motory CFM LEAP-1A byl certifikován loni v červenci, do provozu s cestujícími vstoupil u španělské letecké společnosti Iberia v listopadu. Ještě v prosinci stroj převzal také Aer Lingus. Stroje s motory CFM LEAP-1A mají svézt první cestující ke konci tohoto roku. Airbus to uvedl v tiskové zprávě.
Přes Atlantik v masážních sedadlech. Aer Lingus představil svůj Airbus A321XLR
Nejnovější stroje od Airbusu jsou již pravidelně nasazovány na dálkové lety. Přes Atlantik létají prakticky každý den. Oproti letounům řady Neo nabízí například delší dolet nebo nižší spotřebu paliva. Aerolinky si od něj slibují efektivnější provoz. Výrobce chce s Airbusem A321XLR proniknout na trh dálkových letů mezi městy, kde se dosud širokotrupý stroj nevyplatí nasadit. A321XLR je úzkotrupý letoun s nejdelším doletem. Podle konfigurace zvládne přepravit až 220 cestujících. Airbus má na něj v současnosti asi 500 pevných objednávek.