Nové vlaky pro úzkokolejku ve středu Švýcarska. Kapacita už přestává stačit, vysvětluje dopravce

Jednotka FINK pro Zentralbahn. Foto: ZentralbahnJednotka FINK pro Zentralbahn. Foto: Zentralbahn

Nové jednotky dodá Stadler do roku 2030.

Společnost Zentralbahn provozující dopravu na dvou železničních tratích v centrálním Švýcarsku nakoupí dalších pět jednotek ADLER a tři jednotky FINK. Důvodem je posílení kapacit. Podle dopravce poptávka po cestování roste natolik, že je potřeba pořídit další vlaky.

Jde o dva typy jednotek, s kterými už výrobce jezdí. Dodá je Stadler Rail. Hodnota kontraktu je 192 milionů franků.

Rostoucí počet cestujících i silný růst počtu turistů tlačí kapacitu stávajících vlaků ke svým hranicím. Proto musíme investovat do nových vozidel,“ uvedla Zentralbahn v tiskové zprávě.

Zentralbahn jezdí na metrovém rozchodu na trati z Lucernu do Interlakanu a z Lucernu do Engelbergu. Kromě nových vlaků modernizuje vozy Hge používané hlavně pro přepravní špičku.

Tři jednotky ADLER budou nasazeny na trase Lucern–Interlaken a dva na trase Lucern–Engelberg. Pro cílené rozšíření kapacity budou pořízeny další tři jednotky FINK, které budou jezdit především mezi Meiringenem a Interlakenem. Jak je ve Švýcarsku a zejména u Stadleru zvykem, název vlaku je zkratkou delšího spojení. ADLER je alpiner, dynamischer, leiser, edler Reisezug, FINK flinke, innovative Niederflurkomposition. Detailně je popisuje na svých stránkách.

Jednotka ADLER pro Zentralbahn. Foto: ZentralbahnJednotka FINK pro Zentralbahn. Foto: ZentralbahnJednotka ADLER pro Zentralbahn. Foto: Zentralbahn
Tagy Stadler Rail Švýcarsko Zentralbahn
4 komentáře