Nové tramvaje od Škody vyjely v Mannheimu poprvé i s cestujícími
Do Německa postupně zamíří 80 tramvají.
Německý dopravce rnv (Rhein-Neckar-Verkehr) dnes poprvé nasadil do provozu novou tramvaj Škoda ForCity Smart 36T. Stalo se tak v Mannheimu u příležitosti německé národní zahradní výstavy BUGA.
Pro Škodu jde o jednu z největších tramvajových zakázek, do Německa dodá 80 tramvají tří verzí: tříčlánkové, čtyřčlánkové a šestičlánkové. Součástí je i opce na dodávku dalších 34 tramvají. Tramvaje budou postupně jezdit v Mannheimu, Ludwigshafenu a Heidelbergu. Zkušební provoz začal loni na podzim.
Výroba probíhá v továrnách ve finském Otanmäki a v Plzni.
Tramvaj vychází z modelu Artic vyráběného Transtechem, vzhledem k řadě požadavků zákazníka jde ale v podstatě o nový typ. Šestičlánková tramvaj bude po dodání nejdelší na světě.
Obousměrná tříčlánková tramvaj má otočné podvozky, měří 30,5 m a jezdí po kolejích s rozchodem 1000 mm. Maximální provozní rychlost je 80 km/h. Celkem pojme 178 osob a disponuje 72 místy k sezení. Tramvaj má nízkopodlažní vstup a bezbariérový prostor pro osoby s omezenou schopností pohybu i rodiče s dětskými kočárky. Široké dvoukřídlé dveře pak zajišťují rychlou výměnu cestujících na zastávkách, a tedy i vyšší efektivitu dopravy. Vybavena je rovněž nejnovějšími informačními systémy a kamerami. Poháněné jsou tři podvozky, při brzdění má 100% rekuperaci do baterií. Detailnější informace o tramvaji jsou k dispozici zde.
Škoda Group dodá rnv celkem 80 vozidel – 31 kusů třicetimetrových tříčlánkových tramvají, 37 kusů čtyřicetimetrových čtyřčlánkových tramvají a 12 kusů šedesátimetrových tramvají.
Vozidla budou provozována ve třech spolkových zemích Německa. Jedná se o Bádensko-Württembersko, Hesensko a Porýní-Falc. Soutěž na tramvaje byla vypsána už v březnu 2017. Tendru se zúčastnili významní světoví výrobci kolejových vozidel. Výroba nabrala zpoždění, první vozidla měla být dodána na počátku roku 2021. Škoda zakázku získala v roce 2018, celková hodnota kontraktu je 7 miliard korun.