Nové přístřešky MHD vyjdou Prahu až na 835 milionů korun, dodá je firma patřící do skupiny Eltodo

Zastávka pražské MHD v novém designu na Palackého náměstí. Pramen: IPR PrahaZastávka pražské MHD v novém designu na Palackého náměstí. Pramen: IPR Praha

Na provozovatele reklamy na zastávkách chystá město samostatný tendr.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hara_Pes

Náhodou mně se to líbí. Když už máme debilní nový design PID, tak proč ne i debilní přístřešky.

jura

A kdy bude vnitrni okruh?

Pražec

Prý „snižování vizuálního smogu“.
Zatím ještě snáším reklamu na zastávkách nebo na něčem, co už tak jako tak musí stát.
Když chtějí rušit reklamy, měli by začít těmi jednoúčelovými reklamními tabulemi, které na chodníku akorát překážejí pěším. A na Příkopech pokácet ty šílené obrazovky. Až bude tohle hotové, můžeme se bavit o zastávkách.

Jakub

ty se predpokladam budou rusit s tim, jak JCD skonci smlouva

Jan Pytela

Se soukromými tabulemi to má město o dost těžší než s těmi vlastními. Ale řekl bych, že současné vedení města zrovna proti vizuálnímu smogu vede tak nějak válku ze všech stran, což mi přijde v pořádku 🙂

Divočák

Tak to bude pro někoho vysněné El Dorado a cestující budou vystaveni vlivům počasí a marketingu

Martin

Jen se pro jistotu zeptám, abych nebyl za blbce..
Slouží dnes ještě přístřešky primárně cestujicím jako ochrana před deštěm a větrem?
A nebo to má být jen nějaký módní architektonický doplněk?

MHD

Hlavně je to reklamní nosič, bohužel. Ta díra ve stěně říká, že s tou ochranou před deštěm to nebude tak žhavé.

jkhggfd

To jen jedna z variant přístřešku, která půjde nejspíš do míst, kde se dá projít na druhou stranu např. náměstí.

Radius

Tu díru mají všechny varianty.

Jiří Kocurek

Dřív bylo líp. Vlnitý plech, vlnitý laminát. Je ale možné, že tehdy nepršelo za větru… Každopádně reklamu nevylepíš.
https://www.kafelanka.cz/v/zastavka4-1.jpg

Kalanis

V Praze bývala běžná varianta jiná. Ta byla sice zpravidla hnusná, ale fakt praktická. Tady ho má někdo nový/opravený.
https://www.mcpraha16.cz/image/LCn1/IMG-3499.jpg

Kalanis

Ha, mám 1 jetý…
https://mapy.cz/zakladni?x=14.3840122&y=50.0030586&z=17&pano=1&pid=69479300&yaw=4.799&fov=1.257&pitch=0.107
Okolo jich je nemálo. Nechť si čtenář dohledá další.

Daniel

Přebíjím dvojitým! https://mapy.cz/s/cecosomapa
Přihodí ještě někdo?
(mimochodem, tento byl velkou výhrou studentů ČVUT, neb příslušné orgány dlouho odmítaly jakékoliv zastřešení v těchto místech)

none

Je to ta architektura. U nas mame neco podobneho, jen to ma jeste o jednu stenu min. V podstate neexistuje takova varianta pocasi, proti ktere by tato nadhera chranila.

Jan Pytela

Stín je při podobném počasí jako teď dost zásadní funkce. A výhodou je, že k jeho zajištění není potřeba neprodyšné uzavření z všech 6 stran, jak někteří vyžadují u ochrany před deštěm 😉

zdeva

Přístřešky v zastávkách Toužimská možná pamatují ještě soudruha doktora Gustáva Husáka…hnusný rezavý neuklízený…(linka 201).

Px50

Pristresek Bus Nadrazi Liben – az to nekomu spadne na hlavu…bude prvni super novy designovy pristresek prave tam

Rudolf Tuček

Těchto přístřešku je celkem dost třeba Komořany nebo v Řepých jsou minimálně tři.

Marťas

Řepy – Řepích! Trochu naštudovat pravopis vy neškodilo!!!

Denisa

A Marťas si to po sobě přečetl?

Jan

Nešišlejte tady, píše se nastudovat.

Miroslav Zikmund

Konstrukce přístřešku nechrání – tak jako ty stávající – cestující před deštěm. Zejména v případě deště a větru, což je obvyklé ….
Tím spíše, když „dírou“ v zadní části profukuje vítr ….
Takový přístřešek a žádný přístřešek vychází nastejno.
I zadarmo je to „drahé“ …

Jakub

To je jedna z variant pristresku, lepe se informovat a o vsech variantach nez tady pindat

Jackub

A proč mají proti nepohodě chránit jen některé typy? Tam, kde bude ten z fotky, nefouká a neprší? 🤔

jkhggfd

Průchod netvoří zbytečnou bariéru. Dříve nejspíš nepršelo, nefoukalo případně kombinace obojího. Mimochodem, i ty dnešní mají minimálně jednu stranu otevřenou.

Jakub P

On chránit bude, jen míň. Nejvíc by samozřejmě ochránila budka se všema stěnama až k zemi a dveřma. Ale ta zas bude mít spoustu jinejch nevýhod. Který zas nebude mít přístřešek beze stěn, jenom se střechou. Kterej ale zas bude chránit nejhůř.

Cokoliv mezi je o kompromisech, tak proč by nemohlo být několik typů do různejch situací – někde je potřeba větší ochrana a nevýhody plnejch stěn nehrajou tak velkou roli, jinde zas není plná ochrana tak důležitá, zato výhody snazšího přístupu z obou stran se spíš uplatní…

Jakub

Tak kazda zastavka se nachazi v jinem urbanistickem kontextu. Nekde budete potrebovat projit, nekde bude treba jednodussi vymena cestujicich, nekde bude kratsi interval spoju nekde delsi, proto udelat jednu obestavenou budku kam sice nefouka ale nevejde se na uzky ostruvek nebo se tam vejdou 2 lidi.

Miroslav Zikmund

Porovnával jsem to s přístřešky v zemi veřejné dopravě zaslíbené = Švýcarsko … tam mají přístřešky MHD různé, možná ne tak „umělecky“ vzhledné, ale hlavně do nich neteče … Železniční stanice jsou osazeny skleněnými krabicemi s dveřmi – ty by tam být nemusely, ale jsou … I ty současné jsou tak projekčně „dokonalé“, že dírou mezi nosným sloupkem a sklem nafouká dešťová voda, voda stékající ze střechy „nepadá“ na chodník, ale natéká do prostoru přístřešku a kape na hlavy čekajících, nacáká se na lavičku …. dešťové kapky unášené větrem vnikají do „chráněného“ prostoru volným prostorem mezi bočnicí a střechou …… Číst vice »

thegrid

Blbá varianta. Proč na to nemůžeme upozornit? Lepší umlčovat že.

Miroslav Zikmund

Zajímal jsem se … přímo u dvou náměstků pražského primátora …
Jako esteticky / umělecky nezaložený technik bych s autorem podobného návrhu v pozici odpovědného vedoucího pracovníka „vyrazil dveře“ …

Radius

Tu díru mají všechny varianty.