Nové přepážky a informační tabule. Letiště Praha modernizuje vybavení terminálů
Nová obrazovka na Terminálu 1. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Investice vyjdou dohromady asi na 16,5 milionu korun.
Investice vyjdou dohromady asi na 16,5 milionu korun.
Ještě by mohli vylepšit ty informace, co se tam zobrazují. Na jiných letištích se většinou u stavu letu píše chvíli před boardingem „Go to the Gate“, když je žádoucí, aby tam cestující již šli, v Praze se tam píše „Gate Open“. Já chápu, že je to asi kvůli tomu, že na T1 je bezpečnosntí kontrola až v gatu a ta se otevírá jen chvíli před odletem, takže tam to „Gate Open“ smysl má. Ale na T2 je to dost matoucí, taky mi chvíli trvalo, než jsem pochopil, že „Gate Open“ je „Go to the Gate“ a teprve pak začíná boarding.… Číst vice »
Aaa, konecne tusim, co je ono gate open 🙂
Za mě jsou dvě skupiny lidí. Jedna čeká u tabule než se objeví gate, pak si hned stoupne do fronty na boarding a je jim jedno, že jejich letadlo sotva vstoupilo do našeho vzdušného prostoru a druhá jsou flegmatici, kteří si v aplikaci přečtou v kolik se gate uzavírá a nevzruší je nic krom “last call”.. Sám jsem byl v té první a po nějakých 70 letech letadlem jsem se přesunul do druhé. Jsem “avgeek” a nemůžu říct, že bych vnímal rozdíl mezi go to the gate a gate open. Jak jsem psal někde jinde tady, pokud nezačneme po Americkém… Číst vice »
Zrovna nedávno jsem si říkal, že by to chtělo nějaký upgrade, po tom co jsem viděl nové cedule SŽDC, i když v Pardubicích mi přijdou třeba zbytečně veliké. 🙂 Na letišti byli staré, hlavně na T2
Bude s novými cedulemi spojeno i to, že se gejt zobrazí dřív, než 10 minut před začátkem boardingu? .)
Neschopnost tuto informaci zobrazit v normálním předstihu v 20. letech 21. století, je zarážející.
Co je to za nesmysl? Z Prahy lítám dost často na to, abych si troufnul tvrdit, že je gate vždy vypsán s dostatečným předstihem.
Zrovna v Praze jsem na tento problém nikdy nenarazil, ale leckde ve světě je to tak schválně, aby cestující trávili víc času v duty free a jiných komerčních provozech na letišti.
Prakticky na zadnym letisti jsem nezazil tak pozdni zobrazeni gejtu, jako v praze.
Ze zkušenosti bych řekl, že gate obvykle můžu z tabulí zjistit už ty dvě hodiny předem, kdy na letiště dorážím (v Praze). A dokonce jsem nedávno zjistil, že na webových stránkách letiště je už i den předem, ještě dříve než na cedulích.
Naopak třeba na Heathrow jsem před pár týdny gate na tabuli viděl až deset minut před začátkem boardingu, což není zrovna komfortní. A zrovna tak mám pocit, že i jinde s tím byl dřív trochu problém, v Praze se nikdy žádný nevybavuji.
tak netvrdím, že je to problém – 🙂 k těm informacím se tak jako dá dostat – aerolinky často mají gejt den předem ve svých aplikacích, v tripitu (nebo třeba v datech na flightradaru) se terminál taky objevuje den předem. jen prostě na obrazovkách v terminálu je zobrazují dost na poslední chvíli. jinde ve světě je normální, že gejt se zobrazí1,5-2h před boardingem či odletem (a často i mnohem dřív), ale že bych v praze někdy v poslední době viděl gejt takhle dopředu? nikdy. před časem jsem se na to skrze twitter ptal letiste praha, a jejich postoj byl ten,… Číst vice »
Já právě říkám, že v Praze mám tu zkušenost, že gate se zobrazuje už před, nejpopzději krátce po mém příjezdu na letiště (takže těch 1,5–2 h před odletem), jinde mám opačnou zkušenost. Jestli tohle, co píšete, je argument letiště, proč nezobrazovat dříve, tak to asi upřímně i chápu, ti, co cestují častěji a jsou schopní si ohlídat případnou změnu, se to dozvídají na webových stránkách v předstihu, a ti, kteří jsou většinou zmatení, kde, co a jak, se to raději dozví až v kratším předstihu, aby je nezaskočila případná změna. To bych asi pochopil, jestli to tak skutečně je. Možná… Číst vice »
Ono to fakt tak je. Předem máte pevně daný pouze prst A….D. A protože vidím do letištních systému, tak plánovaný gate od skutečného se dost často liší, hlavně u Smartwings. S jistotou se to dá říct v momentě kdy letadlo přistane.
A pak tu jsou aerolinky u kterých máte téměř 100% jistotu gate např. Turkish A6, KLM C5, ElAl B2 apod.
Tak logicky se nemění u těch, co tu mají jeden stroj a ten se točí zpět. Turek, nebo Arab tu prohazovat stroje nebude. Ake SW, Ryanair si tu klidně během dne stroje neplánovaně prohodí.
Tak ale to je jenom taková výmluva pro výmluvu – když zvládně gejt hodiny a hodiny dopředu zobrazovat Frankfurt, Mnichov, a další velká letiště s velkou bázovanou aerolinkou, není důvod, aby to nezvládla Praha .)
I když možná tomu rozumím – když vidím, kolik lidí má problem pochopit platnost jízdenek v PIDu, tak argument „lidi by byli zmatení a mohli by se ztratit“ když by došlo ke změně, tak to asi i chápu.
Na stránkách letiště prg.aero je napsán gate cca 24hod před odletem
Ale i to se může změnit. Už jsem to v Praze zažil.
Jen jestli ten problem nahodou neni nekde jinde, nez u letiste. V zivote jsem v Praze problem nemel.
Chápu to správně jako narážku na Správu železnic a zveřejňování nástupišť na Hlavním nádraží v Praze?
No, prazskej hauptbahnhof … to je uplne jinej level 🙂
Jediny kdo s tim v Praze ma problem, jste Vy. Normalnim lidem to staci hodinu do odletu.
Nerad to říkám, a nerad zpochybňuji vaši schopnost číst, ale… někde jsem snad tvrdil, že s tím mám problém?
Realita taková, že zobrazovat gejt hodinu před odletem je dost nestandardní (a to v celosvětovém měřítku) a Praha tím mezi ostatními letišti dost zásadně (negativně) vyčnívá.
Zrovna Praha je se zobrazováním gatu v pohodě – já jsem ještě nezažil že by gate pro můj let nebyl na tabulích. Extrémem je Londýn (ať už Heathrow, Luton nebo Stansted), kde je to 40 minut a méně před odletem.
No on vsude byl a vsechno zna nas Travellerek, problem to pro nej neni, jen to nezapomene rozpitvat.
Zkušenost takovou nemám, ale mohlo by být hůř. Posledně jsem letěl z Vegas do Santa Any v Orange County a odlety byly řazeny abecedně dle destinace. 🤷🏻♂️ To mi teprve hlava nebrala. A co hledat dříve, Santa Ana, Orange County.. nakonec jsem našel nepochopitelně pod Orange County a s jiným gatem, než měla letecká společnost v aplikaci
V USA jsou na většině letišť (ne na všech) lety řazeny podle abecedy, ne podle časů. Jde o zvyk, ale na druhou stranu máte pravdu, že u některých letišť je problém je najít, protože můžou mít různý název.
Tohle je pro ameriku typické. Mají to tam historicky podle abecedy prakticky všude 🙂 A mám-li být upřímný, i tomu rozumím, a občas bych to uvítal i v evropě 🙂 Zejména při prestupech na velkých letištích, když vylezu z letadla a hledám na ceduli kam jít, tak většinou vím, kam letím, ale už si tak úplně nepamatuju čas .. a hledat položku po položce zrovna moji destinaci, a kam jít … je občas dost otrava 😀 a ted si vemte, ze v usa maj z každý větší „díry“ do hubu třeba deset letů denně .. to se pak hledá ještě… Číst vice »
Dobrý argument, beru. 🙂 Pravda, že hledat Kennedyho na LAX nebo Londýn v Amsterdamu je jiné než v Praze hledat Paříž. A i Průvodce se zvykem
nejenom z díry do hubu, ale i z díry do díry. Třeba Southwest lítá mezi Sacramentem a Burbankem (Hollywood) taky asi desetkrát denně 🙂
Tak to asi taková díra nebude.
Zajděte si na nádraží okouknout odjezdové tabule, pak vás už nepřekvapí nic…