Nové motorové jednotky od Pesy budou i v nových barvách PID. První dorazí do Česka na přelomu roku
České dráhy mají zatím objednáno 66 těchto jednotek.
Zhruba šest až osm měsíců zpoždění nabrala výroba nových motorových jednotek pro České dráhy. Dopravci je dodá společnost PESA Bydgoscz. Kromě korporátních barev pro České dráhy budou jednotky jezdit v novém schématu Pražské integrované dopravy (PID). Na sociálních sítích se již objevily první snímky z výroby jednotky pro PID.
V případě jednotek v barvách PID dojde k jejich nasazení na tratě v Praze a Středočeském kraji, do dokončení (nebo zahájení) elektrizace zejména pro trať Praha – Kladno nebo Praha – Beroun (přes Rudnou) – Rakovník. První v barvách ČD jsou určeny pro Jihočeský kraj.
Podle náměstka generálního ředitele a člena představenstva Českých drah Jiřího Ješety je aktuální zpoždění uváděné dopravcem zhruba 6–8 měsíců. „První jednotka v barvách Českých drah by měla dorazit na testy na VÚZ na přelomu roku,“ dodal Ješeta.
České dráhy uzavřely s výrobcem PESA Bydgoscz rámcovou smlouvu na dodávku až 160 jednotek, zatím zasmluvnily dvěma objednávkami celkem 66 kusů v hodnotě 5,6 miliardy korun. Nové jednotky budou již z výroby vybaveny evropským zabezpečovačem ETCS, nabídnou prostorný interiér, 115 míst k sezení, klimatizaci, bezbariérový přístup, wifi nebo zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky.
Vozidla z první objednávky budou nasazena ve Středočeském, Pardubickém, Jihočeském kraji, na Vysočině a v Praze. Další pak zamíří hlavně do Královéhradeckého kraje.
Stručný popis výbavy objednaných souprav
• moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami ve verzích pro 1. a 2. třídu;
• bezbariérový nástup s podlahou vozu na úrovni moderních nástupišť bez nutnosti překonávání schůdků, pro cestující na invalidním vozíku budou vybaveny plošinou pro přemostění prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, přídavný teleskopický schod usnadní nástup na zastávkách s nižšími nástupišti;
• moderní bezpečné dveře ovládané tlačítky, centrálně zavírané a uzamčené již před odjezdem vlaku; pro nevidomé a slabozraké cestující navíc budou přední dveře jednotky vybaveny dálkovým ovládáním reagujícím na vysílačku pro nevidomé a také akustickým majákem.