Nové Město chce sjednotit rychlost ve vnitřní části na 40 km/h, zredukuje značky
Ulice v Novém Městě na Moravě. Foto: NMNM.cz

Dosud platí v centru města různá rychlostní omezení.
Dosud platí v centru města různá rychlostní omezení.
Asi by mi to ani nevadilo. Stejně, tam kde to situace vyžaduje (okolí škol, nepřehledné situace,zástavba s nahusto zaparkovanyma autama atd.) jezdím pomalu, ikdyz bych „mohl“ padesát. A naopak někde na výjezdu, „mezi švestkama “ , pokud tam není radar nebo policajti tak jedu kolik chci(jen tak aby mi nezabavili papíry, kdybych je přece jen přehlédnul 😄 )
A že zrovna tahle „třicítka“ mi dává docela smysl, viz i dodatková tabulka https://mapy.cz/zakladni?pid=87032516&newest=1&yaw=2.085&fov=0.816&pitch=0.083&x=16.0667177&y=49.5622242&z=18&ovl=8
U nás to v zástavbě vyřešili přednosti z prava a u školy, školky, zdravotního střediska jsou rozumné udělané prahy, aby tam nešlo letět 80 a zároveň to nevyjebalo tlumiče taky jsou děti usměrněné zábradlím a funguje to docela bez problémů.
Ty jo, poprvé v historii na tomto webu někdo vyzdvihnul zábradlí a dostal plusy! 🙂
Když místo značky 20 km/h někde dají zónu 40 km/h, je to v podstatě, jako kdyby nechali rovnou 50 km/h. Ta omezení na 20 km/h přece mají nějaký význam, tak proč se ruší?
Protože SOCDEM, co byste čekal
1) Omezení na 40 km/h bude úplně stejně legitimní jako bylo na 20 km/h, protože pramení ze stejné situace i důvodu (politik potřebuje vykázat aktivitu).
2) Podívejte se na ortofotomapách na NMnM. Urbanisticky to má parametry zahrádkářské kolonie. Tam by žádné značky ani být nemusely a v zásadě je úplně jedno, jestli a jaké tam nakonec budou.
3) Na rozdíl od předřečníka si nemyslím, že by hrálo nějakou zásadní roli, o kterou politickou stranu zrovna nyní jde. Příště to třeba bude zase jiná, ale nápady jsou pořád stejné – originalitu byste v tomto těžko hledal.
Hlavně se jim tam netahá příliš nákladní doprava tranzit, to mají obrovskou výhodu….
Neznám situaci v Novém Městě, ale obecně je to další příklad odezdikezdismu, jak si nikdo neví rady – s těmi, co lítají jako blázni a tyhle věci mají na háku. Na druhou stranu čtyřicítka není až tak buzerační omezení a může prokázat větší efekt než aktivistické třicítky, kterou na rovných, přehledných místech, vyjma míst u škol atp., nedodrží prakticky nikdo. (Kdo má řidičák a jezdí a kouká před sebe, ne na tachometr, tak chápe, a kdo aktivisticky kibicuje s nulovou zkušeností za volantem, nechápe a začne vytahovat překroucená moudra.) Rychlostní omezení má primárně vycházet z povahy místa, ne svévole, experimentu.… Číst vice »
mno lidé kteří nedokáží udržet ryChlost na parametru daném značkou aniž by soustavně nečuměli na tachometr nemají za volantem co dělat . Obzvlášť v dnešní době s navigací v každém mobilu. Řidičák mám přes 40 let a tyhle překroucený moudra vytvářející “ alibi“ pro odpovědné řidiče kteří koukají jen na provoz a na dodržování rychlosti nemají kapacitu „PROTOŽE ODPOVĚDNOST „, poslouchám už tak dlouho, že mi lezou krkem …
No, tak až dostanete pokutu za to, že jste jel v obci 56 km/h poté, co jste se přehoupl přes pidi horizont, tak asi také budete příště sledovat tachometr bedlivěji…
No, on by tu rychlost při pomyslné „rally okolo kostela“ překračoval jen blázen. Takovému bláznovi ale bude na 99% jedno jestli je tam značka 20 nebo 40…