Nové Město chce sjednotit rychlost ve vnitřní části na 40 km/h, zredukuje značky
Ulice v Novém Městě na Moravě. Foto: NMNM.cz
Dosud platí v centru města různá rychlostní omezení.
Dosud platí v centru města různá rychlostní omezení.
U nás to v zástavbě vyřešili přednosti z prava a u školy, školky, zdravotního střediska jsou rozumné udělané prahy, aby tam nešlo letět 80 a zároveň to nevyjebalo tlumiče taky jsou děti usměrněné zábradlím a funguje to docela bez problémů.
Když místo značky 20 km/h někde dají zónu 40 km/h, je to v podstatě, jako kdyby nechali rovnou 50 km/h. Ta omezení na 20 km/h přece mají nějaký význam, tak proč se ruší?
Protože SOCDEM, co byste čekal
1) Omezení na 40 km/h bude úplně stejně legitimní jako bylo na 20 km/h, protože pramení ze stejné situace i důvodu (politik potřebuje vykázat aktivitu).
2) Podívejte se na ortofotomapách na NMnM. Urbanisticky to má parametry zahrádkářské kolonie. Tam by žádné značky ani být nemusely a v zásadě je úplně jedno, jestli a jaké tam nakonec budou.
3) Na rozdíl od předřečníka si nemyslím, že by hrálo nějakou zásadní roli, o kterou politickou stranu zrovna nyní jde. Příště to třeba bude zase jiná, ale nápady jsou pořád stejné – originalitu byste v tomto těžko hledal.
Neznám situaci v Novém Městě, ale obecně je to další příklad odezdikezdismu, jak si nikdo neví rady – s těmi, co lítají jako blázni a tyhle věci mají na háku. Na druhou stranu čtyřicítka není až tak buzerační omezení a může prokázat větší efekt než aktivistické třicítky, kterou na rovných, přehledných místech, vyjma míst u škol atp., nedodrží prakticky nikdo. (Kdo má řidičák a jezdí a kouká před sebe, ne na tachometr, tak chápe, a kdo aktivisticky kibicuje s nulovou zkušeností za volantem, nechápe a začne vytahovat překroucená moudra.) Rychlostní omezení má primárně vycházet z povahy místa, ne svévole, experimentu.… Číst vice »