Nová zastávka i více vlaků z Pardubic do Chrudimi. V Pardubickém kraji zítra mění jízdní řády
RegioShark v barvách Pardubického kraje. Foto: Pardubický kraj

Kraj vysvětluje navýšení počtu vlaků rostoucí poptávkou.
Kraj vysvětluje navýšení počtu vlaků rostoucí poptávkou.
Takze sice vice vlaku, ale do pivovaru v Medlesicich se clovek nedostane?
Jsem se díval, že k tomu prapodivnému terminálu v HM už nejezdí skoro nic.
Postavené je to tam krásně, ale nestaví tam z busů nic…
Hlavně by konečně mělo na centrum jezdit všechno od Chrudimi i HK (chybí tam ty “Svobody”), ideálně i končící/výchozí Kolín. Jinak si lidi furt budou říkat, že radši dojedou na hlavní, aby kdyžtak nemuseli čekat.
Na to prý nemá pardubický kraj dost chechtáků.
Však se to navyšuje, i když bohužel postupně. Ty svobodské vlaky jezdí jenom pátky a neděle, to je v podstatě detail a o penězích to nejspíš nebude (možná už by se tam nevešly, nevím, jaký je důvod), a chrudimské budou od GVD jezdit všechny aspoň v pracovní dny (kromě těch posilových, ty by se tam dost možná také nevešly).
Od prosince by tam po celý den měli jezdit všechny od Chrudimi v pracovní dny-..
Chtělo by to i o víkendu.
Už tak je tam v určitých časech přeplněno a navíc při modernizaci žst se šetřilo na nepravém místě a chybí cesťáky ve směru centrum – hlavní. Připomínky výprav ICH se nebrali v potas. 😃
A díky dokončení rekonstrukce trati Přelouč – Prachovice došlo ke zrušení stanice Prachovice, zůstala pouze vlečka, zároveň se řízení provozu přesunulo z Heřmanova Městce na RDP Pardubice
Takže obnovit osobní dopravu už nepůjde, ani kdyby někdo hooodně moc chtěl?
Viděl jsem fotku, kde je ve výhybce na vlečku do cementárny vyjmutý jazyk pro jízdu do Prachovic k nástupišti. Jak je to s ZZ nevím.
Přitom správní řízení na Ministerstvu dopravy stále běží… ale Správa železnic to, jak je jejím zvykem, „zakonzervovala“ předem.
“Ale ani vyndaný jazyk nezabránil vybavení stanice Prachovice ETCS” (příběh se nezakládá na pravdě)
Nepůjde, v rámci nějaké samostatné zakázky má údajně dojít ke kompletnímu zrušení osobní části Prachovic
Asi si SŽ nechtěla komplikovat situaci, když to nemají „vypapírované“, aby to snad někdo nenapadl. A i kdyby to pak nešlo pokrýt třeba „opravou“, byla by to stejně jen podlimitní akce, takže bez problémů a v podstatě i bez pozornosti veřejnosti.
Prachovice už dávno nemají pro osobní dopravu žádný význam, ale i když je škoda každé lokálky, Prachovice asi dnes už opravdu v osobní dopravě udržitelné nejsou ani „výletnicky“ – musíme být soudní. Škoda, bohužel …
Otázka do diskuze. Jsem mladý a nepamatuji si to, ale měly někdy Prachovice význam oro osobní dopravu?
Choltická zastávka i stanice je i tak 1,5+ km od středu obce.
V tomto kontextu je to zkrácení docházkové vzdálenosti opravdu tzv. kosmetické.
Jednak je to od centra daleko a jednak je nemalá část po silnici bez chodníku a bez veřejného osvětlení. Přičemž zejména úsek kolem kovošrotu je za tmy dost výživný – z jedné strany vysoké plechový plot, z druhé strany křoví a jde se po silnici, kde není před auty kam uhnout.
Hm, ani by mě do této chvíle nenapadlo, že žst. Choltice není na území obce Choltice https://mapy.com/s/fepagurefe
Nová zastávka na jejím území už asi je. 🙂
Taky ne 🙂
V rámci stavby „Rekonstrukce TZZ Přelouč – Prachovice“ na trati č. 015 Přelouč – Heřmanův
Městec vznikne zastávka „Choltice zastávka“, ležící v obvodu ŽST Choltice v km 8,416 – 8,476 v
katastrálním území obce Svinčany.
https://du.gov.cz/wp-content/uploads/2023/05/220623_DU_schvalil_nove_nazvy_zastavek_v_Pardubickem_kraji_a_Kraji_Vysocina.pdf
V už dávnější minulosti jsem to několikrát prošel (obvykle v rámci jízd pardubických motoráků „za burčákem“), ale dnes by to denně chodil jenom blázen – a ani upravené parkoviště „P+R“ přímo u zastávky není, i když místa je tam dost. Ale je to odlehlý a nijak nestřežený prostor, takže odstavovat tam auto na delší dobu by asi stejně nikdo nechtěl – spíš jen dovézt někoho na vlak nebo odvézt od vlaku, ale to už asi každý dojede autem rovnou až do Přelouče.
Choltická železniční zastávka má větší smysl jen pro obyvatele dvou bytových domů u nádraží a zaměstnance v areálu Cyklosu. A i ti si mohou v pracovních dnech vybrat, jestli jít na vlak, nebo na křižovatce nasednout do autobusu směr Přelouč nebo Heřmaňák (v kladiva spoj každé dvě hodiny s časem jízdy jen o pár minut delším než vlak).
I proto kraj drží linku HM – Přelouč, která by v případě lehké úpravy v kladiva a zavedení víkendů na obsluhu stačila.
Už jen kvůli možnostem nástupu/ výstupu v Přelouči i Heřmanově Městci.
Tady ani nešlo o zkrácení, myslím, že primárně jde o vysoké nástupiště, které v kolejišti Choltic nešlo rozumě udělat.
To musí i ty rychlé spoje i teď po rekonstrukci zajíždět až do Rosic? Nešlo by to obrátit už před mostem?
To není žádná úspora 😃úspora by byla tu rovnou trať od Jesenčan zrychlit aspoň na 120km/h což nechápu proč už to dávno není a zdvojkolejnit místo trapné Ostřešanske spojky 😃
Na 120 km/h tam zatím není ETCS.
Co je na Ostřešanské spojce trapného? Ostřešanští občané svým odporem?
No úvratí by to muselo jet tak jako tak. Tak pak už to je jedno
Šlo by to i napřímo bez úvrati, ale tuto možnost město vyhodilo z územního plánu.
Nešlo. Sloužil jste někdy na reálném zab. zař? A frekvenci od Hradce budete nutit jezdit až do Pardubic?
Málo místa.
Byla by vhodná smyčka, ale ideálně Ostřešanská spojka.
Místa dost na R = 300 m = 80 km/h.
Málo místa na obrat před mostem = úvrať.
Ale dnes už něco takového vybudovat nelze, i kdyby bylo zlikvidováno zhlaví nákladních kolejí, m.j. i proto, že jsou tam už nové frekventované silnice. Dokud pro dopravu fungovalo „staré nádraží“, tak tam, pokud vím, ta spojka bývala, ale s výstavbou nového nádraží už musela být zrušena.
Smyčka je myšlena v jihozápadním kvadrantu křížení tratí 010 a 238.
Pardón, v severo-západním, jinak by to šlo přes PARAMO.
Změny byly zapracovány do KJŘ. Změnové listy naleznete na http://prelepky.wz.cz
Díky. Ceníme si Vaši práci.