dkv_obrazok

Nová zastávka i více vlaků z Pardubic do Chrudimi. V Pardubickém kraji zítra mění jízdní řády

RegioShark v barvách Pardubického kraje. Foto: Pardubický krajRegioShark v barvách Pardubického kraje. Foto: Pardubický kraj

Kraj vysvětluje navýšení počtu vlaků rostoucí poptávkou.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zemko

Takze sice vice vlaku, ale do pivovaru v Medlesicich se clovek nedostane?

Svojšín

Jsem se díval, že k tomu prapodivnému terminálu v HM už nejezdí skoro nic.

Soudný znalec

Postavené je to tam krásně, ale nestaví tam z busů nic…

Tomáš Záruba

Hlavně by konečně mělo na centrum jezdit všechno od Chrudimi i HK (chybí tam ty “Svobody”), ideálně i končící/výchozí Kolín. Jinak si lidi furt budou říkat, že radši dojedou na hlavní, aby kdyžtak nemuseli čekat.

Alibaba

Na to prý nemá pardubický kraj dost chechtáků.

dopravák

Však se to navyšuje, i když bohužel postupně. Ty svobodské vlaky jezdí jenom pátky a neděle, to je v podstatě detail a o penězích to nejspíš nebude (možná už by se tam nevešly, nevím, jaký je důvod), a chrudimské budou od GVD jezdit všechny aspoň v pracovní dny (kromě těch posilových, ty by se tam dost možná také nevešly).

Lopid

Od prosince by tam po celý den měli jezdit všechny od Chrudimi v pracovní dny-..

FP1

Chtělo by to i o víkendu.

VýpravčíXY

Už tak je tam v určitých časech přeplněno a navíc při modernizaci žst se šetřilo na nepravém místě a chybí cesťáky ve směru centrum – hlavní. Připomínky výprav ICH se nebrali v potas. 😃

2101

A díky dokončení rekonstrukce trati Přelouč – Prachovice došlo ke zrušení stanice Prachovice, zůstala pouze vlečka, zároveň se řízení provozu přesunulo z Heřmanova Městce na RDP Pardubice

55p

Takže obnovit osobní dopravu už nepůjde, ani kdyby někdo hooodně moc chtěl?

Alibaba

Viděl jsem fotku, kde je ve výhybce na vlečku do cementárny vyjmutý jazyk pro jízdu do Prachovic k nástupišti. Jak je to s ZZ nevím.

jan_korinek

Přitom správní řízení na Ministerstvu dopravy stále běží… ale Správa železnic to, jak je jejím zvykem, „zakonzervovala“ předem.

Soudný znalec

“Ale ani vyndaný jazyk nezabránil vybavení stanice Prachovice ETCS” (příběh se nezakládá na pravdě)

2101

Nepůjde, v rámci nějaké samostatné zakázky má údajně dojít ke kompletnímu zrušení osobní části Prachovic

hobbysta

Asi si SŽ nechtěla komplikovat situaci, když to nemají „vypapírované“, aby to snad někdo nenapadl. A i kdyby to pak nešlo pokrýt třeba „opravou“, byla by to stejně jen podlimitní akce, takže bez problémů a v podstatě i bez pozornosti veřejnosti.
Prachovice už dávno nemají pro osobní dopravu žádný význam, ale i když je škoda každé lokálky, Prachovice asi dnes už opravdu v osobní dopravě udržitelné nejsou ani „výletnicky“ – musíme být soudní. Škoda, bohužel …

Honza135

Otázka do diskuze. Jsem mladý a nepamatuji si to, ale měly někdy Prachovice význam oro osobní dopravu?

xyz

Choltická zastávka i stanice je i tak 1,5+ km od středu obce.

V tomto kontextu je to zkrácení docházkové vzdálenosti opravdu tzv. kosmetické.

Šejdr

Jednak je to od centra daleko a jednak je nemalá část po silnici bez chodníku a bez veřejného osvětlení. Přičemž zejména úsek kolem kovošrotu je za tmy dost výživný – z jedné strany vysoké plechový plot, z druhé strany křoví a jde se po silnici, kde není před auty kam uhnout.

xyz

Hm, ani by mě do této chvíle nenapadlo, že žst. Choltice není na území obce Choltice https://mapy.com/s/fepagurefe

Nová zastávka na jejím území už asi je. 🙂

D80

Taky ne 🙂

V rámci stavby „Rekonstrukce TZZ Přelouč – Prachovice“ na trati č. 015 Přelouč – Heřmanův
Městec vznikne zastávka „Choltice zastávka“, ležící v obvodu ŽST Choltice v km 8,416 – 8,476 v
katastrálním území obce Svinčany.

https://du.gov.cz/wp-content/uploads/2023/05/220623_DU_schvalil_nove_nazvy_zastavek_v_Pardubickem_kraji_a_Kraji_Vysocina.pdf

hobbysta

V už dávnější minulosti jsem to několikrát prošel (obvykle v rámci jízd pardubických motoráků „za burčákem“), ale dnes by to denně chodil jenom blázen – a ani upravené parkoviště „P+R“ přímo u zastávky není, i když místa je tam dost. Ale je to odlehlý a nijak nestřežený prostor, takže odstavovat tam auto na delší dobu by asi stejně nikdo nechtěl – spíš jen dovézt někoho na vlak nebo odvézt od vlaku, ale to už asi každý dojede autem rovnou až do Přelouče.

Šejdr

Choltická železniční zastávka má větší smysl jen pro obyvatele dvou bytových domů u nádraží a zaměstnance v areálu Cyklosu. A i ti si mohou v pracovních dnech vybrat, jestli jít na vlak, nebo na křižovatce nasednout do autobusu směr Přelouč nebo Heřmaňák (v kladiva spoj každé dvě hodiny s časem jízdy jen o pár minut delším než vlak).

Svojšín

I proto kraj drží linku HM – Přelouč, která by v případě lehké úpravy v kladiva a zavedení víkendů na obsluhu stačila.
Už jen kvůli možnostem nástupu/ výstupu v Přelouči i Heřmanově Městci.

Alibaba

Tady ani nešlo o zkrácení, myslím, že primárně jde o vysoké nástupiště, které v kolejišti Choltic nešlo rozumě udělat.

watslaw

To musí i ty rychlé spoje i teď po rekonstrukci zajíždět až do Rosic? Nešlo by to obrátit už před mostem?

Jan pesina

To není žádná úspora 😃úspora by byla tu rovnou trať od Jesenčan zrychlit aspoň na 120km/h což nechápu proč už to dávno není a zdvojkolejnit místo trapné Ostřešanske spojky 😃

Alibaba

Na 120 km/h tam zatím není ETCS.

Co je na Ostřešanské spojce trapného? Ostřešanští občané svým odporem?

Foo

No úvratí by to muselo jet tak jako tak. Tak pak už to je jedno

fous55

Šlo by to i napřímo bez úvrati, ale tuto možnost město vyhodilo z územního plánu.

Jiří Melich

Nešlo. Sloužil jste někdy na reálném zab. zař? A frekvenci od Hradce budete nutit jezdit až do Pardubic?

Alibaba

Málo místa.

Byla by vhodná smyčka, ale ideálně Ostřešanská spojka.

fous55

Místa dost na R = 300 m = 80 km/h.

Alibaba

Málo místa na obrat před mostem = úvrať.

hobbysta

Ale dnes už něco takového vybudovat nelze, i kdyby bylo zlikvidováno zhlaví nákladních kolejí, m.j. i proto, že jsou tam už nové frekventované silnice. Dokud pro dopravu fungovalo „staré nádraží“, tak tam, pokud vím, ta spojka bývala, ale s výstavbou nového nádraží už musela být zrušena.

Alibaba

Smyčka je myšlena v jihozápadním kvadrantu křížení tratí 010 a 238.

Alibaba

Pardón, v severo-západním, jinak by to šlo přes PARAMO.

Přelepkář

Změny byly zapracovány do KJŘ. Změnové listy naleznete na http://prelepky.wz.cz

Istropolitan

Díky. Ceníme si Vaši práci.