Dopravci Lidé Železnice

Nová zápletka v personálních změnách na ČD. Krtek se rozmýšlí, zda zůstane

Pavel Krtek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pavel Krtek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Představenstvo Českých drah může v pátek přestat být usnášeníschopné. I když se po včerejším odvolání dvou členů představenstva situace na první pohled uklidnila, z vedení nakonec ještě do konce týdne možná odejde do včera generální ředitel Pavel Krtek.

Podle informací deníku Zdopravy.cz si v úterý po hlasování dozorčí rady vzal Krtek tři dny na rozmyšlenou, zda přijme nový post místopředsedy představenstva. Na něj byl v úterý radou zvolen. „Ano, je to pravda,“ potvrdil informaci předseda dozorčí rady Petr Moos.

České dráhy a ministerstvo dopravy přitom včera oznámily jako hotovou věc, že Krtek ve vedení drah zůstane a bude mít na starosti ekonomiku a finance, tedy především refinancování dluhopisů příští rok.

Krtek byl na jednání rady jmenován místopředsedou místo Ludvíka Urbana, který v představenstvu skončil úplně. Do čela drah na post předsedy představenstva se přesunul Miroslav Kupec. „Rozhodnutí ponechat ve vedení ČD Ing. Krtka chápu jako potřebu zachovat kontinuitu a stabilitu vedení,“ komentoval to ministr dopravy Dan Ťok.

Krtek informaci o svém váhání nechtěl jakkoliv komentovat. Pokud v pátek oznámí, že funkci nepřijímá, představenstvo bude mít jen dva členy a nebude usnášeníschopné. Dozorčí rada pak bude muset hledat alespoň jednoho nového člena, případně snížit počet členů v představenstvu ve stanovách firmy na tři, jako tomu bylo v minulosti.

Důvodem Krtkova váhání může být fakt, že s ním nikdo jeho sesazení na nižší post nekonzultoval. Jedna z verzí je i údajná interpretace Krtkovy smlouvy: podle ní mu členství v představenstvu zaniká, pokud je odvolán z pozice předsedy. Mezi dalšími důvody může být i snaha získat vyšší odstupné, na které mu vzniká odvoláním nárok. Pokud by skončil jako místopředseda, měl by odstupné nižší. Ve hře je i varianta, že nechce jednat o refinancování dluhů Českých drah, pokud nebude mít přímý vliv na směřování společnosti.

22 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Krtkovo váhání je logické, ale je tam další háček a to nemožnost mít 2 členné představenstvo z důvodu ratingu a dalších obchodních komplikací neboť představenstvo nebude usnasenischopne. Ukazuje to jediné a to naprostá neschopnost Moose, který není manager a nemá tam co dělat. Nezvládl první jednání dozorčí rady když prošvihl termíny na svolání a teď další dost významná bota…To není jak zkoušet studenty… Akademik…

  • OD fungování nějakého systému to jde do kytek,Pavel Krtek dobrý ředitel ČD odvolán a místo něj lopata…. Proč,? politickej šit Chce se mi blejt ..Železnice v ČR JE V HÁJI, není snaha nic zlepšit jen to rozjebat co nejvíc. Komunisti byli svině ale ten system spíš nesystem tedkom to je snad horší než ….

  • Být jim, tak mizím co nejdřív, aby si zbytečně nepoškodil reputaci a nemusel jim tam dělat šaška.
    Co se týče předsedy dozorčí rady. No vždycky jsem si myslel, že lidi z devádesátek už se z hrobu nemůžou vrátit, ale oni jsou pořád defacto schovaní a připraveni nastoupit do vysokých funkcí. Každopádně to možná byl jediný, který byl na sebe ochotný vzít „čistku“, kterou teda ani neumí pořádně vysvětlit. Výsledek toho, že stát tuhle akciovku nikdy neuměl a neumí řídit jako firmu. Proto míří tam, kde už nějakou dobu jsou ČSA.

  • Nevím, třeba potřebují instalovat někoho, kdo schválí vyvedení pozemků za korunu. (parkoviště, pod kolejema v nádražích a pod.) Ale být majitelem dluhopisů, tak asi štěkám a možná podávám trestní oznámení. Protože by se mi tím podstatně zhoršilo zajištění. Protože to v té společnosti je, a pak prostě nebude.

  • O odchodné tady nejspíše ani nejde, spíše o čest a hrdost – dneska ráno byl hodně zachmuřený. Je mi ho líto, určitě to nebyl špatný ředitel.
    Místo představenstva ČD se ministr měl prioritně zaměřit na SŽDC a tam udělat pořádnej průvan. Ačkoliv od Svobody jsem si toho moc nesliboval, tak po půlroce jeho působení na nejvyšším postu je pro mne velkým zklamáním (zatímco pan ministr je s ním určitě velmi spokojený), pod jeho vedením nepravosti a zločinná jednání SŽDC jen kvetou.

    • Též mam za to, aby se na celyho ministra vykvák.
      Odejde jako dobre ředitel a se vztyčeno hlavo.
      Posunul ČD o notne kus dál. A hlavně do Evropy. Jasny nemohl vyčarovat sme nove vlake, ale systémově sa teho dost zlepšilo.
      Vubec jsem nepochopil, co mu ministr vyčíta. Liberalizaco železnični dopravy, tu má připravit a aplikovat samo ministerstvo. ČD sa potem přirozeně přizpůsobí.
      Ale jestliže ministerští úředníci dopravě nerozumí a na všechno se chodí ptát do vedlejších vrat, k Modrejm, tož sa potem nemožo divit. Ťok se obklopil saméma Neumětelama a liberalizaco stavijo obráceně. Prostě vytírajo schode odspoda nahoro.
      Osobně si meslym, že otevření trho na dráze na ministerstvu nechápe vobec nikdo.
      A Lokodepo. S těma polentérama ze SŽDC máš naprosto pravdo.
      K temo není co dodat.

      • Pan ministr mu vytýkal,že brání Jančurovi v expanzi,a on pan Jančura podporoval hnutí ANO v předvolební kampani-nic není zadarmo.Vím o lidech,kteří na pana Ťoka podají v dohledné době trestní oznámení pro špatnou správu státního majetku.Pan Krtek byl excelentní ředitel,ale určitým podnikatelům to hodně vadilo.Pan Ťok ale nemá rozhodně hájit jejich zájmy.Pan Sůra je bdělý a bleskově můj příspěvek smaže,i on pracuje pro ně.Ta příprava na liberalizaci trhu v podání pana Ťoka spočívá v poslušném odevzdání výkonů,lokomotivních dep atd.

    • Ačkoli jako vzdálený pozorovatel, i na mě působil Krtek celkem pozitivně a že se snažil. Takže pokud nastane bezdůvodným odvoláním ve vedení ČD chaos, přeju hlavně Moosovi, aby si v tom vymáchal rypák a snad by to mohlo přispět k jeho odvolání, přínos pro čd od něj neočekávám, naopak.

      • Moosovi vůbec nejde o ČD. Je mu jde o jeho samotného. O ten pocit, že je zase někde ve vysoké funkci, že je znovu „vysoký hráč“. Dělá tak užitečného i….a, aniž by si to sám plně uvědomoval. To, že je Moos už tak trochu za zenitem, ví snad každý student ČVUT.

        • To je, bohužel, zjevně naprosto trefné: tak to ovšem dopadá vždy, když někdo neumí odejít „se štítem“ – a Moos mě zklamal, že se nezařadil do té „lepší společnosti“ …

  • Tak ono řešit refinancování stávajících dluhů a k tomu případné další úvěry nového vedení (a že jistě budou), to je tak trochu danajský dar…

    • …zatímco kdyby zůstal předsedou představenstva, tak by to řešit nemusel, firmu by mohl směřovat podle svých (=Faltýnkovy kliky v ANO) vlivů a „akcionáře“ (Českou republiku v zastoupení Ministerstvem dopravy) by poslouchat nemusel?

      • T H
        Podívej se na to jinak.
        Pokud by Krtek nabídku na místopředsedu přijal, tož pak by byl zodpovědný za dluhy ČD a jejich financováni, které by však neměl pod kontrolou a byl by bez možnosti to jakkkoliv ovlivnit. Pokud by zůstal El direttore, měl by to pod kontrolou.
        V liberalizační panice, kdy modrogumní kancelář bojuje s tou vedlejši a zároveň všechny mezi sebou, nepustí jeden odbor jakoukoliv informaci tomu druhému. Natož bývalému šéfovi. Jenom by mu házeli klacky pod nohy.
        Už teď jsou všichni zaměstnanci v nejistotě, co bude. Jaká je čeká budoucnost.
        Držení informací pod pokličkou. Klamání nepřítele. Je naprosto jedno, že má čéďáckej odznak a sedí ve vedlejším kanclu nebo má vedle škříňku. Mezi nima běží fámy, a tajnosti jdou do takového extrému, že dílenští jsou rádi když se ráno dozví, co mají dnes dělat.
        Krtek však ovládal umění finančníka, přesvědčit investory. Pokud to zabalí, tož se může stát, že investoři to vyhodnotí jako ztrátu důvěryhodnosti. Rejting, nerejting a půjdou s nataženou rukou na Ťoka a dál na min. financí, jakožto vlastníka a ručitele.
        Ve finále se teda může stát, že Ťokovy hokuse pokuse zacálujeme všichni.

        A to už bych fakt chtěl režijku a aspoň malovanou akcii.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora