Nová tramvajová trať na Strahov má stavební povolení. U stadionu vznikne terminál i pro trolejbusy

Budoucí tramvajová trať Malovanka - Strahov. Pramen: DPPBudoucí tramvajová trať Malovanka - Strahov. Pramen: DPP

Na Strahově vznikne v rámci stavby nový přestupní terminál pro autobusy i trolejbusy.

Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) vydal povolení k projektu novostavby tramvajové tratě z pražské Malovanky na Strahov. Stavba musí být podle rozhodnutí dokončena nejpozději do dvou let od nabytí právní moci povolení.

Nová dvoukolejná trať bude celkem měřit 1 296 metrů, v areálu Strahovského stadionu vznikne smyčka. Plán zahrnuje výstavbu tří zastávek: Malovanka, Koleje Strahov a Stadion Strahov. Začátek je v Bělohorské ulici, kde se nový úsek napojí na stávající tramvajovou trať v křižovatce s Myslbekovou ulicí. Na Strahov povede Vaníčkovou ulicí, kde dosáhne sklonu 55 promile.

Trať povede relativně prudce do kopce, bude potřeba vybudovat řadu opěrných zdí. Vzniknou i nové retenční nádrže kvůli odvodnění. Nové sloupy trakčního vedení se využijí i na veřejné osvětlení, celkem bude těch kombinovaných 146, dalších 28 lamp bude samostatných.

Přestup hrana – hrana

Na Strahově vznikne v rámci stavby nový přestupní terminál. Zastávka Stadion Strahov bude společná i pro autobusy a po elektrifikaci následně také pro trolejbusy linek 176 a 191. Elektrifikace linky 176 už získala stavební povolení letos v létě.

Trolejbusy na Strahov mají stavební povolení, autobusovou linku 176 nahradí trolebusová 53

Obratiště tramvají má být mezi ulicemi Vaníčkova a Turistická. Současná zastávka Malovanka se přesune mezi křižovatky ulic Bělohorská – Myslbekova a Bělohorská – Vaníčkova. V prostoru vysokoškolských kolejí vznikne nová zastávka Koleje Strahov.

V rámci stavebního řízení dorazila připomínka na řešení cyklistické dopravy. Podle stěžovatele projekt neplní zásady územního rozvoje, jelikož neřeší oddělenou cyklistickou infrastrukturu. Ta by měla zajišťovat na cyklostrase A142 „vyšší atraktivitu a bezpečnost“.

Podle DESÚ však existence zanesené cyklotrasy není automatickou garancí aplikace nejvelkorysejších možných řešení. „Pro cyklisty bylo v rámci akce učiněno maximum, zejména upozorňujeme na parametry odděleného provozu cyklistů ve stoupání Vaníčkovy ulice, kde je cyklistům umožněn provoz na společné stezce pro chodce a cyklisty v šířce tří metrů,“ uvádí stavební povolení.

Tagy Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) dpp stavební povolení Tramvajová trať Malovanka - Strahov
119 komentářů