Nová silnice na Semilsko získala souhlasné stanovisko, oslí farma s odporem neuspěla
Stavba přeložky je podmínkou pro novou silnici z Turnova na Jičín.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může pokračovat s přípravou nového přivaděče Zelený háj, který má přivést od budoucí silnice I/35 mezi Turnovem a Jičínskem dopravu na Semilsko.
Krajský úřad Libereckého kraje včera vydal závazné souhlasné stanovisko se stavbou, podle úřadu nebude mít silnice zásadní negativní vliv na životní prostředí. Silničářům současně stanovil několik desítek podmínek v přípravě i během stavby a samotného provozu. Denně by po silnici mělo projekt kolem deseti tisíc aut.
Pro ŘSD znamená souhlasné stanovisko zelenou pro další přípravy přivaděče silnice II/283 z budoucí mimoúrovňové křižovatky Žernov na plánované silnici I/35. Stavba získala podporu všech dotčených obcí a Libereckého kraje. Proti jsou naopak majitelé některých nemovitostí podél trasy, zejména pak Spolek Tisovka.
Vznik nové komunikace je podmínkou souhlasu se stavbou nové silnice mezi Turnovem a Jičínem. Bez nové silnice I/35 se ale stavět nebude. Přeložka má výrazně ulevit zejména Turnovu, kde přes náměstí dosud jezdí 15 000 aut denně.
„Pro naše město je to klíčová záležitost,“ uvedl letos v zimě starosta Turnova Tomáš Hocke. Podle hejtmana Martina Půty všechna zastupitelstva podél silnice s novou trasou souhlasila. „Jako kraj se hlásíme k investici do této silnice,“ řekl Půta.
Proti vedení trasy vystupuje Spolek Tisovka, jehož zástupci zabrali většinu času veřejného projednávání. „Spolek Tisovka není proti výstavbě I/35 ani přivaděče, ale proti nedomyšleným a vůči občanům a přírodě necitlivým projektům a zfušovaným a účelovým posudkům, které jen mrhají penězi a časem nás všech,“ uvádí na svém facebookovém profilu spolek. Stojí za ním například majitelé místní oslí farmy. Jedním z bodů, který kritizovali, bylo například i to, že trasa nevede okolními sady. I sadaři (firmy patřící majiteli Fio banky) ale vznesli na projednání připomínky.
Silnice by začínala u plánované mimoúrovňové křižovatky Žernov, končila by za křižovatkou silnic Zelený háj u Hořenska. Silnice je navržena jako 9,5 metru široká. Na šesti kilometrech musí překonat zhruba 100 metrů převýšení. Jednou z verzí je i prodloužení silnice až ke Slané. Přeložka by vyvedla tranzitní dopravu do Semil, Jilemnice či Lomnice nad Popelkou mimo centrum Turnova i další obce po trase.