Nová lanovka na Petřín už sbírá designové ceny. Stále se však nevyrábí
Modelu vozu nové lanovky na Petřín. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Design nové lanovky podle porotců kombinuje jednoduché a elegantní linie s funkčností.
Tak je to určitě lepší, než co tam bylo. Teď ještě, co tomu dají nakonec za barvu….
Nádhera…a i dobrý nápad !!
Design není ničím výjimečný ani tvůrčí, je to až podprůměrné. Skutečně je mi záhadou, co vlastně je na tom tak výjimečného.
Ale „tvůrkyně“ by mi to jistě rozsáhle a podrobně vysvětlila, jak je to úžasné, to oni dovedou. Jenže design je vizuální umění, musí to člověka zaujmou prakticky na první pohled, doslov praštit do očí podobně jako třeba lanovka ny Grindewald. Ta moc slov a mnoho ocenění nepotřebuje, Tam je tvůrčí moderní práce.
Díky za pozornost, i když mínus, jen dodávám, to jsem to ještě převed do diplomatické řeči. Není třeba hodnotit na tvrdo.
Ač s Vámi v některých jiných tématech souzním, jde vidět, že o tomto nemáte ani páru. Už samotná definice je dost mimo. Podstata designu je mnohem širší, než jen praštit někoho do očí. U dobrého designu je to právě spíš naopak.
Bude umožněn bezbariérový nástup. Ale na vizualizaci jsou pořád schody ve stanicích. To mi nějak nevychází.
Ví se jak to je vymyšlené?
Vozidla budou na bezbarierovost pripravena, jestli stihnou dojednat potrebne upravy stanic, aby se stihly behem teto rekonstrukce je ve hvezdach. Osobne bych si na to nevsadil,ale treba DPP a magistrat prijemne prekvapi.
Během této fáze rekonstrukce se bezbarierovost nestihne, to až v druhé fázi.
Jde o majetek cizích subjektů.
Jdete na to hodně složitě, a moc přemýšlíte. Jedna věc je public relations před uvedením do provozu a druhá věc je následující skutečnost, To jsou věci, které se zpravidla liší.
Jo Němci – s jejich hnusnými městy se nedivím, že náš pohřební vůz se jim líbí. Ale pro Prahu je to vřed na kráse.
Musíš příště holt jet jinam než do Karl-Marx-Stadtu.
Tak snad to nedopadne jako podchod pod Strakonickou
Teoreticky je to možné, ale tady si to nedovolí, tady to je moc na očích.
Konečně doufám odpadl Monopol pro Kotase. Tramvaj 14t je podle mě naprosto odporná
Až na to že 14T navrhli v Porsche Design Group. Příště si ověřte fakta než začnete do někoho kopat .
14T nenavrhl v podstatě nikdo – ano, Porsche udělalo nějaké úvodní vize, ale pak už to nedoprovázelo a konstruktéři Škody si z toho vyrobili vlastní, velmi volně inspirovaný vzhled.
Hlavně vy si ověřte fakta, a to platí i pro těch 31 dalších. Nikdo do nikoho nekope. Je zcela legitimní kritizovat lidi jako je Kotas, protože výtvory takových lidé jsou veřejné a stanou se součástí města.
Mít názor na tvorbu Patrika Kotase (a kohokoliv jiného) je jistě zcela v pořádku. Ale nemá smysl ho koupat za dílo, které není jeho. To je jako napsat, že ten kapitán Exner se Agathě Christie vůbec nepovedl. Blbost, že jo.
Co kdybyste pro Azkabana a 31 dalších uvedl, co má Kotas společného se 14T, když rozporujete jeho tvrzení?
Zatím jste místo kritiky převdedl jenom osobní útok a nepodložené shození ze stolu.
Vozidla od Kotase jsou docela povedená (15T, M1 co jezdí na metru C), určitě lepší než jeho stavby
Ovšem to, co navrh pro SOR jako meziměstský autobus (SOR ICN) je zase Kotas a devadesátky. Přitom městský SOR NS je povedený.
On i ten NS je takový přeplácaný s lištičkami a kravinkami, ale někteří provozovatelé (DPB, Transdev) dokázali ten design trochu zjednodušit a polidštit.
U toho IC/ICN je to náročnější, ale třeba si někdo troufne.
Tak tahle rána šla vedle…
A proto se jim říká Poršetry. Čím to sakra bude?
Kotaska vypadá takhle: https://static.bmhd.cz/data/bmhd-aktuality/img/2010/2010-12-04-1039.jpg
Ne, to se mi jen zdálo, co jsem viděl pod tím odkazem, že jo?
Pardon celý jsem to popletl 14t je nádherná ale 15t odporná
👌
Auto roku taky vyhlašují až na příští rok, tyto soutěže si prostě žijí vlastně životem…