Nová éra Tatry v Austrálii. K protinožcům dorazil první vůz nové řady Force

Tatra Force 3. generace v Austrálii. Zdroj: Tatra TrucksTatra Force 3. generace v Austrálii. Zdroj: Tatra Trucks

Třetí generace řady Force nahrazuje Tatru Terra, ta je faktickým pokračovatelem modelu Tatra 815.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aAa

Bude to tahat za sebou tři vleky?

Sizifon

To asi těžko. V tamních teplotách by se vzduchem chlazený motor dost těžko chladil.Pokud tam teda bude namontovaný. Na takovou práci tam mají kvalitnější značky.

Zbyněk19

vzduchem chlazený motor mnohem lépe odolává extrémním teplotám

Oldřich

Pouze tehdy,pokud má malý měrný výkon.Proto je už nikdo nevyrábí.Zaspal jste dobu!

Zbyněk19

měrný výkon nezávisí na způsobu chlazení. Vzduchem chlazené motory se moc už nevyrábí z úplně jiného důvodu…. 😀

Jiřik

Měrný výkon v přepočtu na objem, nebo na hmotnost motoru? Tatrovácký motor T3D-920 dává podle stupně přeplňování 250 až 320 kW z objemu 12,7 litru.

Zbyněk19

to ano, ale jak jsem psal, nesouvisí to se způsobem chlazení. Např. Porsche 911 mělo 6-ti válcový vzducháč 3L, boxer s výkonem cca 300HP až do roku tuším 1997.
U náklaďáku je důležitý zejména kroutící moment a průběh výkonové křivky a krout. momentu, komprese a další parametry a tzn souvisí to s nastavením motoru – ne se způsobem chlazení

Jiřik

Vzduchem chlazený motor se přitom v pouštních podmínkách chladí skvěle, pracovní teplota se může pohybovat kolem ideálních spalovacích 150 °C namísto 95 °C.

Dusmor

Přijde na to hasičská nástavba.

Sch

Ne půjdou do povrchových dolů. Proto je Austrálie největší trh pro Toyoty Land Cruiser 70 series.

Jan

Trochu se bojím aby přeprava vozu do Austrálie nedosáhla významné části jeho ceny…

Ivan_pha

Ví někdo, kdo jim dělá kabiny?

SaulGoodman

Kabiny si vyvíjejí i vyrábějí sami, včetně pancéřovaných variant ve spolupráci s Tatra Defence Vehicle, popř. alternativně lze zvolit kabinu Puma od Excalibur Army, což je nicméně též součást CSG.

Jen u Phoenixu je kabina od DAFu, nicméně její pancéřovaná verze je též vývoj a výroba TDV.

Nestor

Tatra je určitě výborná, ale vyplatí se námořní přeprava přes půl světa? Suez je příliš nebezpečný, takže se to musí obeplouvat. Neuvažuje se o lokální montáži?

MajsterN

Vyplatí, a kdyby EU nezavedla cla, tak se vyplatí i všechna osobní auta nakupovat v Číně.

projekt2501

asi ano, ale číňan nezasponzoruje český sport

Axel666

Číňani sponzorovali dlouho Slavii. A taky by mohla být položena otázka proč češi nesponzorujou čínskej sport.

František

Letmý pohled na ovoce co jsem si dneska koupil … Borůvky z Peru, hroznové víno z Maroka, maliny ze Španělska a Řecké jahody.

Jo v pátek na Veroniku jsem koupil kytici – Afrika.

Proč jako by se nemělo vyplatit přepravit nákladní speciál?

Oldřich

Těch potravin se vozí tisíce tun a nepotřebují náhradní díly ani servis.

Oldřich

Když se to prodá tak ano.Však to zákazník zaplatí. Proto stojí kilo jablek od 50Kč vejš.

Oldřich

A co takhle i Veroniku si pořídit třeba z Indie?

Mirek

Design dobrej, technika určitě taky. Fandím Tatře, ať se uchytí.

Ruda

Design je věc názoru. Za mě je to strašně ošklivá věc. I love 148

David

Tak to máte pravdu. Za mě naopak jedna z nejkrásnějších. Připomíná mi 813, ta byla skvělá!

Nestor

Náklaďáky jsou hezké, ale vzpomeňte osobáky před 2. sv. válkou nebo vozy Zikmunda a Hanzelky, ale tehdy to rozhodně nebylo auto pro každého. Malosériová výroba aut dnes prostě nejde, pokud nejste Ferrari, a i ti se trápí s ekonomikou.

Jiřik

Tatrovácké osobáky před válkou byly „pro každého“ – zejména Tatra 11 a 57, pro střední třídu Tatra 30, 52 a 75…

jira.h

jj věc názoru. Za mě je Force nejhezčí Tatra za 100let