Nová éra řízení letadel. Virtuální věž budou mít i v Polsku, přípravy běží také v Mošnově

Virtuální věž na letišti v norském Bodø. Zdroj: AvinorVirtuální věž na letišti v norském Bodø. Zdroj: Avinor

Poláci jsou v přípravách dále, vybrali dodavatele.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Beny

Jakou to prosím má výhodu oproti místnímu řízení? Zvládne vzdálený dispečer více letišť jako je tomu na železnici?

Mysel

Nemusite mit lidi vsude, kde je par pohybu za tyden. Jeden ridici zvladne takovych „zapomenutych vart“ hned nekolik. Atd. Vzdyt je to jasne na prvni pohled, ne?

Pedro

Výhodu to má především v tom, že to má být levnější. Projekt RTC (Remote Tower Center) má totiž stát „pouhou“ necelou miliardu Kč, což je levnější než 30-ti letý provoz současných mimopražských TWR včetně mzdových nákladů, jejich údržby a rekonstrukcí. Ve vedení ŘLP ČR s.p. holt byli vždycky dobří počtáři :-)). Centralizace regionálních přibližovacích stanovišť dopadla podobným průšvihem – jak ekonomickým, tak i kvalitativním. Kdo profesně létá z/na regionální letiště ví o čem mluvím…..

Jarmil

Proč v Ostravě? Pokud vím tak školu řídících mají v Praze.

Pepa

Tak v Ostravě asi budou nižší náklady na lidi a prostory.

Filip

A proč ne?! Takže všechno bude vždycky jenom v Praze?!

Nemel

Tak otázka nezněla, tak klid.

Pedro

Ono to nakonec v Jenči bude, nebojte se. Náklady za obrovský objem dat po zdvojených nezávislých přenosových linkách CETINu budou tak gigantické, že to brzy přesunou. Nic jim nezbude.