Nová éra řízení letadel. Virtuální věž budou mít i v Polsku, přípravy běží také v Mošnově
Virtuální věž na letišti v norském Bodø. Zdroj: Avinor

Poláci jsou v přípravách dále, vybrali dodavatele.

Poláci jsou v přípravách dále, vybrali dodavatele.
Jakou to prosím má výhodu oproti místnímu řízení? Zvládne vzdálený dispečer více letišť jako je tomu na železnici?
Nemusite mit lidi vsude, kde je par pohybu za tyden. Jeden ridici zvladne takovych „zapomenutych vart“ hned nekolik. Atd. Vzdyt je to jasne na prvni pohled, ne?
Výhodu to má především v tom, že to má být levnější. Projekt RTC (Remote Tower Center) má totiž stát „pouhou“ necelou miliardu Kč, což je levnější než 30-ti letý provoz současných mimopražských TWR včetně mzdových nákladů, jejich údržby a rekonstrukcí. Ve vedení ŘLP ČR s.p. holt byli vždycky dobří počtáři :-)). Centralizace regionálních přibližovacích stanovišť dopadla podobným průšvihem – jak ekonomickým, tak i kvalitativním. Kdo profesně létá z/na regionální letiště ví o čem mluvím…..
Proč v Ostravě? Pokud vím tak školu řídících mají v Praze.
Tak v Ostravě asi budou nižší náklady na lidi a prostory.
A proč ne?! Takže všechno bude vždycky jenom v Praze?!
Tak otázka nezněla, tak klid.
Ono to nakonec v Jenči bude, nebojte se. Náklady za obrovský objem dat po zdvojených nezávislých přenosových linkách CETINu budou tak gigantické, že to brzy přesunou. Nic jim nezbude.