Autobusy Cestovní ruch

Nová autobusová linka v Jizerských horách, vlak Mácháč. V Libereckém kraji startují další turistické spoje

Autobus ČSAD Liberec v Hrádku nad Nisou. Foto: IDOL
Autobus ČSAD Liberec v Hrádku nad Nisou. Foto: IDOL

V Libereckém kraji se od soboty 4. července rozjíždí některé speciální linky na prázdninový provoz. Úplnou novinkou je linka 791, která spojí Liberec s Tanvaldem přes Bedřichov a Josefův Důl.

Nová linka bude vedena o víkendu v rozsahu tří párů spojů. Odjezdy z Autobusového nádraží v Liberci budou v 8:15, 10:45 a 15:15, resp. o 10 minut později z terminálu Fügnerova. Odjezdy z terminálu v Tanvaldu budou v 9:35, 13:35 a 17:35. Půjde o protažení stávající linky z Liberce do Bedřichova.

Ve spojení Tanvaldska s Bedřichovem vidíme dosud nevyužitý potenciál, a mj. proto je zavedena právě tato linka,“ říká Jan Sviták, náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy. „Prodloužením letní turistické linky z Liberce do Hrabětic až do Tanvaldu tak nabídneme nové možnosti spojení v horských oblastech, které, jak věříme, ocení zejména turisté,“ doplnil Sviták.

Nová linka bude v Tanvaldu navazovat na vlaky, čímž se zlepší dostupnost také pro Albrechtice v Jizerských horách. Spoje jedoucí z Albrechtic budou mít přípoj ve směru Praha, a to buď na autobusovou linku 780, nebo na rychlík.

Linku zajistí ČSAD Liberec a bude plnohodnotně zařazena do systému integrované dopravy IDOL.

Od zítřka se rovněž v kraji rozjíždí speciální rychlík Mácháč, který spojuje Liberec s Doksy. Provozuje ho pro kraj Die Länderbahn s jednotkami Siemens Desiro.

Začal také druhý rok sezónní linky napříč Českým rájem, která vede až ke hradu Kost. Už dříve letos začala linka z České Lípy do Jetřichovic. Kompletní přehled turistických linek v kraji je na stránkách krajského koordinátora Korid LK.

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
XYZ

Tohle spojení tu už kdysi dávno tak dvacet let zpátky bylo – iniciátor toho byl Béďa Jelena – takže to zase tak veliká novinka není. A vlak jezdíval plný, co si já tak pamatuju. Na jedné straně mě Kraj zaráží, že se Kraj vrací po letech k věcem, které zrušil jako „prodělečné“. Do budoucna se možná dočkáme „nových“ spojení autobusem Liberec – Trutnov – Náchod nebo Liberec – Karlovy Vary, Liberec – Jihlava – České Budějovice, či Liberec – Semily – Nová Paka – Hradec Králové, která se taky z důvodu „prodělečnosti“ zrušila. Na druhé straně mě Kraj neskutečně baví… Číst vice »

pozorovatel

A nehodily by se na tu novou linku mezi Libercem a Tanvaldem přes Bedřichov spíše nějaké „cyklobusy“ = minimálně třeba něco jako to, co sezónně provozuje DPP na lince č. 147, tedy na zádi klasického čtyřdveřového dvanáctimetrového „soráče“ jednoduchý (asi odnímatelný) svislý nosič pro asi 6 jízdních kol? Když to může fungovat na autobusu v „městské“ verzi, snad by neměl být problém obstarat (třeba výhledově) něco takového i na „neměstská“ obdobná vozidla – i když pro DPP to prý byla už takto vybavená dodávka snad tří vozů přímo ze SORu (= možná to vyžaduje nějakou upravenou záď vozidla a dělat… Číst vice »

Petr Nick

Poptávka by určitě byla, viděl bych prostor pro soukromou firmu, která nespoléhá na dotace kraje, nečeká na nový jízdní řád a podchytí např na FB tu správnou cílovou skupinu

Radek Janata

To těžko, cestující v ČR jsou zvyklí na dotovanou cenu jízdného. Komerční cyklobus v této regionální podobě se neuživí.