Z jízdního řádu v prosinci po mnoha letech zmizí noční vlak Metropol Budapešť – Praha – Berlín. I když se ještě objevil v návrhu jízdního řádu, nakonec nevyjede. Potvrdil to mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Současně se upraví navržené časy vlaku v úseku mezi Prahou a Budapeští.
O konci Metropolu v úseku Praha – Berlín se mluvilo několik měsíců. „Vícestranná jednání se všemi partnery zainteresovanými na provozu spoje Metropol Berlín – Praha – Budapešť a přímých vozů Berlín – Praha – Vídeň byla během září uzavřena s tím, že pro jízdní řád 2018 bude zajištěn provoz vlaku Metropol pouze v úseku Praha – Budapešť se skupinou přímých vozů v trase Praha Vídeň,“ potvrdil Štáhlavský.
Jedním z důvodů konce má být i fakt, že vlak na německém území jezdil na objednávku maďarského ministerstva dopravy, které ho nechce už dál dotovat. Denní spojení Hungaria mezi Berlínem a Budapeští přes Prahu má dál zůstat.
České dráhy přitom věří, že se jim podaří obnovit přímé spojení Berlína a Prahy přes noc od jízdního řádu 2019. Jednají proto už s ÖBB o zapojení do sítě nightjet. Ta od nového jízdního řádu dál expanduje, nově například nabídne noční spojení Vídně a ukrajinského Lvova.
to posrali ja s nim pocital na innotrans 2018
Poslední spojení z Berlína do Prahy v 17 hodin bude docela brzy, stejně jako Prahy a Berlína již v 16:30 po zrušení CNL (resp. jeho přetrasování do Lipska).
ČD se z Metropolu uvolní 2 vozy WLABmz z kurzů Berlin-Budapest. Co s nimi budou dělat?
Dokonce by se uvolnily 4 WLABmz, kdyby neblbly s nočním spojením Praha – Vídeň, jemuž velkou obsazenost díky rychlému dennímu spojení railjety skutečně nepřisuzuji.
rakušáci nyní vyhlásili objednávku na sto vagonů na nightjety s opcí na dalších 700 !!!
A pokryjí ČD relaci Praha – Ústí? Metropol byl často jediný rozumný večerní spoj.
z/do Ústí by to mohli potiahnuť…. a zaprípojovať
Vozy by mohly jezdit na EC, jezdilo by to rovnou z Berlína.