Noční linky v Praze se výrazně mění. Bez přestupu půjde cestovat i po obvodu metropole

Noční linka 907 na Letišti Václava Havla. Foto: RopidNoční linka 907 na Letišti Václava Havla. Foto: Ropid

Změny se týkají hlavně nočních autobusových linek.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
v.sp

Ten odkaz na ropid.cz nikam nevede – Požadovaná stránka nebyla nalezena.

Výhleďák

Funguje bez problémů, ale můžete zkusit toto:
https://pid.cz/zmena/upravy-na-linkach-mhd-praha-40772-2/

TomasB

Nočné linky v Prahe sú na úrovni prevozu prasiat v klietke. Ak máte šťastie a vôbec sa do preplnenej jednovozovej T3 vmestíte, tak na každej zastávke je to tak na polminútové zastavenie, než sa všetkým podarí vystúpiť, nastúpiť a vedúcemu na trikrát zavrieť dvere.
Ako tu už napísali takmer všetci ostatní, minimálne od polnoci do jednej by to chcelo trochu skapacitniť, pridať posledné metro ako pred Covidom, zvýšiť takt, posielať dlhé tramvaje.

Výhleďák

Ty noční tramvaje jsou skutečně přeplněné jen v trochu širším centru, kde se jimi zahraniční opilci přesouvají mezi „dýzami“: na sever od centra je to tak přibližně po Letnou, na západě centra tipuji pravobřežní trať (Karlovy lázně), jih a východ neznám, ale odhaduji tak čáru Ječná – Korunní – Ohrada – Palmovka. Ale pokud jde o provoz metra, tak minimálně návrat doby před covidem, resp. na trase „A“ navíc ještě i přidání jednoho dalšího spoje v obou směrech (kvůli přestupům od posledních spojů trasy „C“ u Muzea) by potřeba bylo, určitě aspoň o třech víkendových nocích (pátek až neděle), kdy… Číst vice »

Frantík

Tak DPP hází nějaké argumenty, že by třeba u spojů navíc nevycházely přestupy (což by ale třeba znamenalo čekat 15 minut na Lazarské namísto výchozí zastávky), nebo že by u zkrácených spojů byly konflikty při vyhánění.

Výhleďák

Že by u zkrácených spojů byly konflikty při vyhánění, to je jen výmluva – úplně stejné konflikty mohou nastávat i v koncové stanici trasy. Ale já to nevnucuji, jen se snažím najít kompromis mezi délkou provozu a dobou potřebnou pro údržbu metra: ty koncové úseky jsou na tom totiž pochopitelně nejhůř a v ou dobu už tam mnoho lidí jezdit nepotřebuje, takže jim tam povrchoví noční doprava může stačit.
Přestupy jsou problém, protože chybí „druhá Lazarská“ na Senovážném náměstí a okolo křižovatky Spálená / Lazarská už se víc tramvají nevejde, takže by při čekání překážely jiným.

Frantík

Tak nemuselo by to všechno jezdit přes Lazarskou, že.

Daniel Jablonecký

Chudáčik… 😢

michawel2

Po vlastní zkušenosti z minulého týdne, kdy se trochu protáhnul koncert, musím konstatovat, že by tomu nějaká úprava celkem bodla. Koncept tramvají z Lazarské je fajn, o tom žádná, ale určitou optimalizaci by to potřebovalo. Mezi půlnocí a jednou hodinou je potřeba, aby to jezdilo po 20 minutách, protože to skutečně aktuálně praská ve švech. Je mi jasné, že to je složité se zatahováním, ale takhle to fakt nejde. Tramvaje nasekané až po strop a lidi na zastávkách. Prostě některé nejpoužívanější tramvaje, např. 3, 9, 14, 16, 22 (neberte to úplně doslova) pustit ještě po půlnoci, aby to té Lazarské… Číst vice »

Swarrior

Ilustrační foto je neaktuální, 907 do LIpenců už nejezdí. Tím že to bylo přímé tak se jakžtakž ta hodina a půl na letiště dala kousnout. Dnes s přestupem uprostřed ničeho to raději Uber a v noci 20 minut na letiště po okruhu.

MaT

Tak ona je ta fotka asi ještě nápadněji neaktuální i v tom, že z letiště už nějakou dobu nejezdí autobusy linky 119, ale trolejbusy linky 59… Ale tak proto píšou, že je to ilustrační foto, ne? 🙂 Novější asi v redakci nemají… Za mě, kdyby u některých článků nebyla vůbec žádná fotka, tak by to často bylo i lepší. Ale často některé redakční systémy a layouty některých webů prostě ani nepočítají s tím, že by u každého článku nějaký obrázek nebyl…

Igelkott

Je to fakt drama. Na fotce je prostě noční linka DP. Více bych za tím nehledal. Ani Rusáci, ani Donald, prostě jen fotka 🙂

Petr S.

To budu používat, až si zase nějaký zákazník bude stěžovat, že jeho objednávka „nevypadá jako na obrázku“ – „Je to jen fotka, pane.“ 🤣

Petr Hanák

Ještě by je něco takového mohlo napadnout. Noční linky v nějaké okružní variantě s garantovanou návazností mimo hl.n.

Petr Hanák

*napadnout v Brně

M19

Zas tak velké Brno není. A tolik lidí krom času kolem půlnoci nejezdí. A ani by to časově moc nemohlo navazovat. Prostě proto , že Brno opravdu tak velké není.

Petr S.

V Brně některé zastávky s garantovanou přestupní vazbou existují, třeba Svratecká

Petr

Po půlnoci do jedné je noční doprava narvaná. Po 3 hodině nejezdí skoro nikdo a přitom JŘ je stejný celou noc. A taky by mohli protáhnout noční spoje do více měst ve Středočeském kraji.

Leinad

Před covidem platilo „o půlnoci poslední metro z konečných.“ Aktuálně je „o půlnoci poslední metro z centra.“ Tomu posunu odpovídá přeplnění prvního nočního rozjezdu tramvají a vlastně i autobusů, v 0:15 by měl dav jet ještě metrem, ne se cpát na Lazarskou.

Tomáš Záruba

Stačilo by jezdit ty nočníky do cca 1 hodiny podstatně častěji. Naopak metro by klidně mohlo končit už po 23.

Výhleďák

Končit provoz metra už po 23. hodině je naprostý nesmysl – v tu dobu, kdy každý už spěchá k cíli, by možnost použít výhradně povrchovou MHD cesty zoufale prodlužovala (byť ani ta povrchová MHD není zbytečně pomalá, ale na víc zkrátka nemá), a to přeplnění (prvních nočních) spojů v širším centru by to jen ještě zhoršilo. Ale je možné, že ty úplně poslední spoje metra by tam, kde není depo, nemusely možná dojíždět až úplně do koncových stanic, nejsou-li tam nutně potřeba ráno.

Frantisek X

To asi záleží na Středočeském kraji. Možná by k tomu prosadili ještě další extra tarif. 🙂 Jo, do jedné protáhnout polonoční, proč ne. Anebo rovnou zrušit ten posunutý, letní čas, a hned by v půlce roku bylo narváno zase jen do (skutečné) půlnoci.

lojzakovadlina

proboha ty nocni linky jsou tragedie, staci ze vam kdekoli ujede tramvaj o minutu a dalsi pul hodiny musite cekat na dalsi, otresny, navic i v noci jsou narvany, proc neni interval alepson 20 minut v noci, 2x za hodinu to staci a ne kazou pulhodinu, otresny

PetrN

2x za hodinu to stačí, ale jednou za půl hodiny ne? :D. Nerozumím 😀 Každopádně před covidem skutečně o víkendu nočky jezdivaly co 20 minut, teď už asi není taková poptávka, mladí raději dávají peníze spíše do cestování či jiných hodnotných věci, než podporovat zlozdejske kluby s chlastem. Za mě 30 minutové intervaly naprosto dostatečně a buďme rádi, např v Asii je noční doprava i v městech typu Sanghai či Tokio vyrazne omezenejsi, než tady v Praze. A mě fajn, že se i v noci člověk dostane kamkoli potřebuje, ale aby to jezdilo jako přes den stejně často zas potřeba… Číst vice »

Jenda

Běžte se prosímvás svézt o víkendu kolem druhé hodiny z Lazarské směrem na Olšanské náměstí. Od Václaváku je to naprostý dobytčák a na Hlaváku zcela standardně zůstávají na zastávce lidi, kteří už se prostě nevejdou. Tyhle dojmy od klávesnice á la „mladí dávají peníze do jiných hodnotných věcí“ fakt miluju 🙂

Petr S.

No, já v noci v Praze už dlouho nejel, ale jezdí tam nějaké kapacitnější soupravy místo jednovozových T3?

Augusto Pinochet

…tak mladý jezděj uberem, víme…

Clovek

Nejenom Shangai nebo Tokio.. Pochybuju ze nekde na svete existuje tak husta sit nocnich linek s jizdnym za euro..

Antonín1

Řekl bych, že Praha je absolutní světová špička, v mnohých i velkých městech v zemích jako Rakousko (Graz, Innsbruck…), Švýcarsko (Ženeva) a dalších MHD jede maximálně do půlnoci a pak až ráno, a to obvykle v delším intervalu, než v Praze a v noci je tam jen taxi. U nás je noční MHD téměř v každém větším městě.

Výhleďák

A třeba Vídeň, nebo i Budapešť – to vám neříká nic?
Souhlasím, že Praha to není, ale tak bídně, jak to naznačujete vy, tam noční doprava rozhodně nefunguje.

lojzakovadlina

3x za hodinu, preklep

Jarda79

Já bych hlavně uvítal běžnou noční linku v intervalu 15 minut v čase 23:45 – 2:45 – v tomto čase přilétá třeba jen dnes 15 letadel, které nestíhají poslední trolejbus, který podle mě nelogicky jede ve 23:33. Jela by v trase trolejbusu 57 a pak by pokračovala někam rozumně do centra (klidně s omezeným zastavováním od Veleslavína)
910 a 907 beru jako výsměch noční dopravy s vymetáním Prahy. Stejně jako AE s taktem hodinu a neplatnou PID lítačkou.
Pak se všichni diví, že mají taxikáři žně.
Ve dne jezdí plno zbytečných spojů a v noci nedokážeme obsloužit kvalitně letiště.

Studý Chudent

On trolejbus pravděpodobně jede na poslední metro.

Vaše myšlenka s nějakou lepší noční dopravou z letiště se mi ale dost zamlouvá. Aby nezůstalo jen u slov, zkuste poslat na info@pid.cz 🙂

mic

No a další trolejbusy mohou navazovat na noční tramvaje…

Projektak

To je pravda,
Spousta směn na letišti konci 23:30. Blbý je že přijede trolejbus na Veleslavín a 11 minut musíte čekat na metro. V prvu by stačilo i o 5 minut posunout poslední odjezd 59. Ale souhlasím, v noci kvalitní doprava na letiště je mizivá, spíš žádná

Jan

Však ony jsou i noční tramvaje.

Dominic

Ale třeba kam jezdí jen metro tak noční tramvaje nejezdí, hodily by se noční autobusové linky (třeba jednou za 30 minut) podél linek metra, např. dostávat se z Černého Mostu na letiště na odlet v 6:00 je fakt opruz.

mFadr

V tomto s Vámi souhlasím. Noční bus linky by byli efektivní. A navíc prodloužení noční autobusové linky vedené podél trasy metra-A až na letiště by mohlo výrazně zefektivnit dopravu, jelikož současné noční spojení na letiště je vedeno poměrně oklikou.

Adam Ř

IMO vázat se při plánování noční dopravy trasama metra nedává tak moc smysl. Konkrétně Áčko vede (až na Václavák a tak trochu na Můstek – Staroměstská, kde ale těžko povede bus) v zásadě přímo pod tramvajovými tratěmi. A nemám pocit, že by byly v noci nějak zvlášť přetížené

MartinS.

Mohu Vás ubezpečit, že ze Zličína taky. Jen výhodou Zličína je, že Uber nestojí tolik jako z Čerňáku.

scoffer

Loni stavěla AE v noci na náměstí Republiky, což bylo dobrý. Kdyby teda nezdržovala tramvaje… Klidně si v noci připlatím, ale hlavní nádraží je tak nějak mimo noční dopravu…

Adam Ř

pokud by náměstí Republiky byl problém z hlediska tramvají, tak může zastavit na Hradčanské (tram co 15 minut) nebo ještě lépe protáhnout na IPP a otočit přes Rumunskou

M19

Jasně, zatím co přes den, to dáte rychleji? Nepovídejte. Jízdní doba 910 fakt není tragická a jezdí co 30 minut. A aspoň se člověk dostane kam potřebuje, ne že se někde nezastavuje, aby nějaký šotouš měl pocit, že se někam dostane o 2 minuty dřív. 😉

MartinS.

Problémem 910 je, že třeba na Vypichu nemá rychlý přestup z letiště na 902 ani na 97. Čeká se tam 15 minut. Takže celá oblast Bílá Hora, Řepy, Zličín, Jihozápadní město, Radlice, i když je k letišti celkem blízko, je obsloužena přestupy v centru. Řepy u Švandova divadla, JZM, Radlice na IPP. Takže třeba na Zličín se některými spoji jede z letiště stejně dlouho jako na Černý Most.

Frantisek X

Otázkou je, kolik lidí z celé té oblasti potřebuje zrovna v noci na letiště. Ale možná je to více, než oblíbených „tolik, jimž by vyšlo levněji zaplatit taxík“. 🙂 Čekání 15 minut (ze 30?) mi přijde pořád lepší, než se cpát přes centrum; ony ty návaznosti jsou žel problémem leckde.

M19

No to je tragické. Celých 15 minut. Asi začínám chápat ty narážky na zpovykané Pražáky. 😁

Výhleďák

Když je těch 15 minut čekání někde opravdu zbytečných a když třeba navíc ten spoj, který jede tak brzy, že je od něj nutno čekat, ještě něčemu někde ujíždí, tak bych s tou zpovykaností byl opatrnější. Já nejsem letecký cestující a v noci rozhodně nesledují, kolik mi toho přelétá nad hlavou, ale je-li těch pohybů skutečně tolik (ač letiště tvrdí, že v noci žádné osobní lety neplánuje), tak by asi měla linka AE jezdit i celou noc alespoň v půlhodinovém intervalu, a určitě by bylo i dobré, kdyby od půlnoci až do časného rána zastavovala i na „kulaťáku“ (aspoň pro… Číst vice »

Jarda79

No odpovím tak trochu za Vás, teď na příletu 15-20 spojů, co jsou v nočním provozu (přílet 23:15 – noc) a na odletu cca 25 letů na dojezd noční linkou (odlet 4 – 6:30)
to máte už sakra velký potenciál cca 7000 cestujících, kteří se protočí letištěm od 23:15 do 5:30 ráno.