Noční linky v Praze se výrazně mění. Bez přestupu půjde cestovat i po obvodu metropole
Noční linka 907 na Letišti Václava Havla. Foto: Ropid

Změny se týkají hlavně nočních autobusových linek.
Změny se týkají hlavně nočních autobusových linek.
Ilustrační foto je neaktuální, 907 do LIpenců už nejezdí. Tím že to bylo přímé tak se jakžtakž ta hodina a půl na letiště dala kousnout. Dnes s přestupem uprostřed ničeho to raději Uber a v noci 20 minut na letiště po okruhu.
Tak ona je ta fotka asi ještě nápadněji neaktuální i v tom, že z letiště už nějakou dobu nejezdí autobusy linky 119, ale trolejbusy linky 59… Ale tak proto píšou, že je to ilustrační foto, ne? 🙂 Novější asi v redakci nemají… Za mě, kdyby u některých článků nebyla vůbec žádná fotka, tak by to často bylo i lepší. Ale často některé redakční systémy a layouty některých webů prostě ani nepočítají s tím, že by u každého článku nějaký obrázek nebyl…
Ještě by je něco takového mohlo napadnout. Noční linky v nějaké okružní variantě s garantovanou návazností mimo hl.n.
*napadnout v Brně
Zas tak velké Brno není. A tolik lidí krom času kolem půlnoci nejezdí. A ani by to časově moc nemohlo navazovat. Prostě proto , že Brno opravdu tak velké není.
Po půlnoci do jedné je noční doprava narvaná. Po 3 hodině nejezdí skoro nikdo a přitom JŘ je stejný celou noc. A taky by mohli protáhnout noční spoje do více měst ve Středočeském kraji.
Před covidem platilo „o půlnoci poslední metro z konečných.“ Aktuálně je „o půlnoci poslední metro z centra.“ Tomu posunu odpovídá přeplnění prvního nočního rozjezdu tramvají a vlastně i autobusů, v 0:15 by měl dav jet ještě metrem, ne se cpát na Lazarskou.
proboha ty nocni linky jsou tragedie, staci ze vam kdekoli ujede tramvaj o minutu a dalsi pul hodiny musite cekat na dalsi, otresny, navic i v noci jsou narvany, proc neni interval alepson 20 minut v noci, 2x za hodinu to staci a ne kazou pulhodinu, otresny
2x za hodinu to stačí, ale jednou za půl hodiny ne? :D. Nerozumím 😀 Každopádně před covidem skutečně o víkendu nočky jezdivaly co 20 minut, teď už asi není taková poptávka, mladí raději dávají peníze spíše do cestování či jiných hodnotných věci, než podporovat zlozdejske kluby s chlastem. Za mě 30 minutové intervaly naprosto dostatečně a buďme rádi, např v Asii je noční doprava i v městech typu Sanghai či Tokio vyrazne omezenejsi, než tady v Praze. A mě fajn, že se i v noci člověk dostane kamkoli potřebuje, ale aby to jezdilo jako přes den stejně často zas potřeba… Číst vice »
Běžte se prosímvás svézt o víkendu kolem druhé hodiny z Lazarské směrem na Olšanské náměstí. Od Václaváku je to naprostý dobytčák a na Hlaváku zcela standardně zůstávají na zastávce lidi, kteří už se prostě nevejdou. Tyhle dojmy od klávesnice á la „mladí dávají peníze do jiných hodnotných věcí“ fakt miluju 🙂
Já bych hlavně uvítal běžnou noční linku v intervalu 15 minut v čase 23:45 – 2:45 – v tomto čase přilétá třeba jen dnes 15 letadel, které nestíhají poslední trolejbus, který podle mě nelogicky jede ve 23:33. Jela by v trase trolejbusu 57 a pak by pokračovala někam rozumně do centra (klidně s omezeným zastavováním od Veleslavína)
910 a 907 beru jako výsměch noční dopravy s vymetáním Prahy. Stejně jako AE s taktem hodinu a neplatnou PID lítačkou.
Pak se všichni diví, že mají taxikáři žně.
Ve dne jezdí plno zbytečných spojů a v noci nedokážeme obsloužit kvalitně letiště.
On trolejbus pravděpodobně jede na poslední metro.
Vaše myšlenka s nějakou lepší noční dopravou z letiště se mi ale dost zamlouvá. Aby nezůstalo jen u slov, zkuste poslat na info@pid.cz 🙂
No a další trolejbusy mohou navazovat na noční tramvaje…
To je pravda,
Spousta směn na letišti konci 23:30. Blbý je že přijede trolejbus na Veleslavín a 11 minut musíte čekat na metro. V prvu by stačilo i o 5 minut posunout poslední odjezd 59. Ale souhlasím, v noci kvalitní doprava na letiště je mizivá, spíš žádná
Však ony jsou i noční tramvaje.
Ale třeba kam jezdí jen metro tak noční tramvaje nejezdí, hodily by se noční autobusové linky (třeba jednou za 30 minut) podél linek metra, např. dostávat se z Černého Mostu na letiště na odlet v 6:00 je fakt opruz.
Mohu Vás ubezpečit, že ze Zličína taky. Jen výhodou Zličína je, že Uber nestojí tolik jako z Čerňáku.
Loni stavěla AE v noci na náměstí Republiky, což bylo dobrý. Kdyby teda nezdržovala tramvaje… Klidně si v noci připlatím, ale hlavní nádraží je tak nějak mimo noční dopravu…
pokud by náměstí Republiky byl problém z hlediska tramvají, tak může zastavit na Hradčanské (tram co 15 minut) nebo ještě lépe protáhnout na IPP a otočit přes Rumunskou
Jasně, zatím co přes den, to dáte rychleji? Nepovídejte. Jízdní doba 910 fakt není tragická a jezdí co 30 minut. A aspoň se člověk dostane kam potřebuje, ne že se někde nezastavuje, aby nějaký šotouš měl pocit, že se někam dostane o 2 minuty dřív. 😉
Problémem 910 je, že třeba na Vypichu nemá rychlý přestup z letiště na 902 ani na 97. Čeká se tam 15 minut. Takže celá oblast Bílá Hora, Řepy, Zličín, Jihozápadní město, Radlice, i když je k letišti celkem blízko, je obsloužena přestupy v centru. Řepy u Švandova divadla, JZM, Radlice na IPP. Takže třeba na Zličín se některými spoji jede z letiště stejně dlouho jako na Černý Most.