Video: Noční demolice mostů na D1 šla podle plánu, dálnice je průjezdná

Mostní provizorium na D1. Pramen: Metrostav a.s.Mostní provizorium na D1. Pramen: Metrostav a.s.

Na dálnici D1 v noci proběhl zřejmě rekordní objem prací během jedné úplné uzavírky. Na úseku Devět Křížů – Ostrovačice

Na dálnici D1 v noci proběhl zřejmě rekordní objem prací během jedné úplné uzavírky. Na úseku Devět Křížů – Ostrovačice byly zdemolovány tři nadjezdy a instalováno jedno mostní provizorium přes dálnici. Dálnice byla zavřená od sobotních 19:00, otevřela se dnes ráno v 8:40. Oznámilo to ministerstvo dopravy na Twitteru. Uzavírka byla naplánována do 9:00.

Práce začaly už v sobotu odpoledne, kdy dělníci Metrostavu odmontovali zábradlí na nadjezdech a začali navážet zeminu a recyklát jako lože pro padlé mosty. „Následovalo samotné snesení mostních konstrukcí a demolice. Souběžně jsme vysunuli provizorní most a demontovali střední provizorní stojku. Tato klíčová fáze výstavby pro nás byla velmi náročná na koordinaci prací, na druhou stranu řidiči určitě ocenili, že se to všechno odehrálo během jediné uzavírky,“ uvedl vedoucí projektu z Metrostavu Jiří Zapadlo.

Mostní provizorium na D1. Pramen: Metrostav a.s.Mostní provizorium na D1. Pramen: Metrostav a.s.Mostní provizorium na D1 (duben 2020). Pramen: Metrostav a.s.Mostní provizorium na D1. Pramen: Metrostav a.s.Demolice mostu na D1. Pramen: MDČRVysunutí mostu na 172 km D1. Pramen: Metrostav a.s.

Modernizace úseku 23 začala v březnu jako poslední z letos probíhajících staveb na D1, kterých je celkově sedm. Kromě snesení nadjezdů probíhají v dubnu přípravné práce a provizorní rozšíření vozovky. Na začátku května bude následovat demolice zbývajících dvou nadjezdů a následně začne modernizace středního dělicího pásu.

Úsek 23 dálnice D1 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi měří 10,3 km a patří k těm nejvíce poškozeným. Zakázku za více než 1,7 miliard korun realizuje Metrostav.

Tagy demolice mostu metrostav modernizace D1 ŘSD
1 komentář