Nezvyklý transport. Z Liberce se vrátila po dálnici do Prahy historická tramvaj

Odvoz tramvají Ringhoffer z Liberce. Foto: DPMLJOdvoz tramvají Ringhoffer z Liberce. Foto: DPMLJ

Zápůjčka byla výhodná pro obě strany.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

A hlavně Liberec dostane brzy historickou z Německa.

Bobeš

Jakou? Vždyť koupili rakouskou videňačku.

Štěpán

Bude to Gotha z Woltersdorfu.

knedlo

Tá je ale oveľa menej „historická“ ako Ringhoffer. Je to dvojosák, to je pravda, ale vzhľadovo a techincky niekde úplne inde.

Jan Tichavský

A to vadí? Je sice mladší, ale taky historická, je to dobré vozidlo.

knedlo

Je to dobré vozidlo. Ale keď už má po Liberci jazdiť ako historičák niečo, čo v ňom živote nejazdilo, preferoval by som vozidlo staršie.

David

Po kolejích by to vezli tak týden

Ondra K.

Naložení dvounápravové dřevěné tramvaje vyžaduje nájezdovou rampu, kterou DP Liberec nemá, tudíž přeprava po železnici není v tomto případě vůbec možná.

Martin

…najezdova rampa neni problem ani ma zeleznici, pricemz tramvaj muze byt nalozena i jerabem, ci zdvihacim zarizenim…
Otazkou jsou pouze naklady a trasa, proto je prirozene jednodussi to vest po prime dalnici, coz je v drtive vetsine nejlepsi reseni…

Frantisek X

Ovšem jen proto, že máme dálnici namísto pořádné železnice, a v toho důsledku už zrušil DPP většinu možností dodání po kolejích.

Hans N.

Jak se píše v jiném článku „do Písku až 200“ do Liberce „už brzy“ #mynic

Y.K.

Železnice tam je (i když ne pořádná), ale buď to bude speciální přeprava jednoho vozu a bude to stát majlant, nebude to ani ekologické (loko s jedním, dvěma vozy) a nebo jako kusová zásilka bude po všech čertech čekat na přepřah a to zase bude muset pořád někdo hlídat. Ještě je problém jak to vyložit a naložit, protože to nejde zvedat jeřábem za kotevní místa.

M 474 003

Zapojit za to plošinový vůz s elektrocentrálou na 600V a jedeme.

N.N.

Tak tohle sežere víc nafty jak ten kamion.

Y.K.

To by vypadlo na první výhybce. 🙂

Ondra K.

Dvounápravový dřeváky jsou specifický v tom, že jejich konstrukce zvedání v celku neumožňuje.

knedlo

Dovolím si nesúhlasiť. Dvojosáky sa dajú zdvíhať aj žeriavom, viď fotky:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/3822/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/3970/

Oba vozne boli naložené aj zložené bez poškodenia.

Možno konkrétny Ringhoffer nie je stavaný na zdvhanie žeriavom, ale to neznamená, že to platí pre všetky dvojosáky s drevenou vozovou skriňou. Dokonca ani v prípade, že drevená skriňa je stará a zrelá na výmenu, ako v príapde štvorkeňáku a päťokeňáku na fotkách vyššie:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/16951/

knedlo

To nie je pravda. Dal som príspevok aj s odkazmi na obrázky, ale nebol schválený.

N.N.

Takže tramvaj vytlačíte někam mimo trolej (jinak jeřáb ne-e) a natlačíte ji na zvedací přípravek pro jeřáb. Několik tun navíc – větší jeráb. Celé to i s „kolíbkou“ zvednete na vagon (začne vadit, že jeřáb není kolejový) a naložíte. To zní jako den práce celé party lidí.

Tady naložení zabralo tak hodinu, max dvě? Cestu toho vagonu popsal Y.K. a při vykládání podstoupíte stejnou anabázi. Ten jeřáb při vykládce má být opět kolejový?