Hele, že ono to bylo tady? https://mapy.com/cs/letecka?pid=82782022&newest=1&yaw=5.370&fov=1.571&pitch=0.048&x=15.0920601&y=50.9284568&z=18&ovl=8 Úhel který svírá silnice s tratí by tak nějak odpovídal, několik stromů mezi tratí a silnicíc a hlavně je tady nad tratí louka ve svahu kde se pravidelně balíkuje. Takže jestli to byl válec a sjel ze svahu, tak se klidně mohl dostat až na násep a koleje protože nad tratí je docela vysoká mez. Navíc stojí za povšimnutí, že ty balíky byly i v minulosti balené nejen po vrstevnici, aby balík nemohl ujet po zabalení ze svahu, ale třeba tento https://mapy.com/cs/letecka?pid=82795918&newest=1&yaw=5.877&fov=0.387&pitch=-0.059&x=15.0909568&y=50.9286275&z=19&ovl=8 byl balený i jízdou do svahu/ze svahu takže pliv, balík je… Číst vice »
V článku chybí podstatná informace bez které si nemohu udělat nějaký vlastní úsudek. Takže. Byl ten balík kvádr a nebo to byl válec? Ono z té kupky sena co je na fotce se to už poznat nedá. Každému je asi jasné kam tím mířím. Komu ne, tak řeknu jen tolik, že balík tvaru kvádru se nemůže skoulet sám z kopce jako balík ve tvaru válce.
JiVe
1 den
Ač se to nezdá, tak tyto balíky váží až 300kg. Záleží jak jsou nacuclé vodou
Jenda Benda
1 den
Ta diskuze je delší a dramatičtější než článek a jeho obsah… dělám popcorn a jdu si číst
No ona to zase až taková legrace není a strojvedoucí měl štěstí, že ten balík pravděpodobně nebyl obalený folií protože s tím by si ten vlak poradil hůře a rozhodil by mu sandál daleko obtížněji.
Tak ono seno je základ pro senáž a rozdíl mezi tím pouhým senem tedy hmotou konzervovanou jen sušením a senáží kdy je částěčně proschlé seno zabaleno do folie pro další konzervaci kvašením jsou dva. Jedním je to pro senáž jen částečné proschnutí sena a druhým je ta folie. Ale když máte seno proschlé na nejvyšší možnou míru není problém ho rovněž zabalit do folie. Ne kvůli kvašení, ale kvůli ochraně před povětrnostními vlivy.
Jistě že to není problém, jen vám tam z plesnivý. Proto se to nedělá. Nesnažte se dělat chytrého, když o tom nic nevíte. I z fotky lze poznat o jaký balík se jednalo. Tedy vy jste to nepoznal. 😉😁
A kdo řekl, že tam musí být takovou dobu aby k tomu stačilo dojít? Ochrana před povětrnostními vlivy. Nevím jak vy, ale já jsem za svůj žitvot nasušil sena spoustu. Mimochodem splesniví vám i seno které není dostatečně proschlé i když ho naházíte na seník. Navíc si ještě koledujete o průšvih v podobě požáru. Z fotky lze co se týče původního formátu balíku poznat tak akorát kulové. A jo, třeba jsem to nepoznal, ale poznal jsem kde to bylo z čehož vše ostatní vzešlo tak nějak samo. 😉
Jasně a proto budete utrácet za drahou folii, abyste ho hned vybalil. Ještě máte potřebu veřejně dokazovat, jste troll? 😁 Tak samozřejmě, vy to nepoznáte, protože netušíte jak takový balík vypadá. Ale to vám nebrání dělat ze sebe veřejně jisté nepřežvýkavé zvíře. 😁😉
Samozřejmě , že vím jak takový balík vypadá. A co je Vám do toho jestli někdo chce nebo má tu potřebu utrácet za folii na chvilku? To, že Vy byste to nedělal neznamená, že to nemůže dělat někdo jiný. A troll? No, že mé názory nemusíte ještě neznamená že musím být troll. Není člověk ten, aby zavděšil se všem. Tedy pokud by se o to chtěl snažit, ale to není můj případ. Mě je jedno co si o mě myslíte. Myslete si co chcete a já udělám totéž.
Spíše bylo štěstí, že seno které zůstalo pod vozidlem a které se mohlo dostat k nějakým teplým součástem se od nich navznítilo. To je jako když zaparkujete s autem na louce kde je přerostlá suchá tráva která se dostane k rozpálenému výfukovému potrubí.
ladas2
1 den
… je s podivem, že po takové době SŽ nezkontrolovala před obnovením provozu sjízdnost tratě … neuvěřitelné …
Je to prosté, milý Watsone: pokud bude vyšetřovatel chtít zjistit, kdy proběhla kontrola trati, nechá si stáhnout údaje z „černé skříňky“ na sousedním přejezdu. Ta jízdu pracovního vlaku zaznamenala na vteřinu přesně. Zájemcům z řad laické ani šotoušské veřejnosti se tyto údaje neposkytují.
„strojvedoucí stihl téměř zastavit a do balíku narazil ve velmi malé rychlosti.“
A proto ten balík tlačil po náspu tak dlouho než bylo seno které z balíku vypadalo pod celou soupravou.
hopa
1 den
K hmotnosti…
Vedle naší vsi byl stoh, kde byly podobné kulaté svázané baliky naskládane na sebe. Neznámého lapku napadlo, že si najede pod stoh, opře se zadnim čelem o spodní řadu a z třetí nejvyšší řady balík „nakulí“ na jednoosý přívěsný vozík (domací výroby) , co měl za os. autem .
Na prvni pohled zcela bezchybný plán nicméně do komplikovaného výpočtového vzorce spravně nezapočítal skutečnou váhu po deštích nacucaného smotku- navíc znásobenou energickým žuchnutím.
Výsledkem bylo, že se vozík naprosto fatálně zamáčknul do hliny. Zůstal na místě jako smutné memento faktu, že i krást se musí umět.
Původně to byl možná balík, ale po tom co přijel vlak se z něj stala zase obyčejná kupka.
Kupky sena, kupky sena, vlak jede jako Eyrton Senna
Strojvedoucí je nakřivo, že šly hrábě na pivo… 🙂
Tak za prvé hliník je taky kov a za druhé hliník možná nerezivý, ale oxiduje což je v podstatě to samé :-)) Dobrý, co? I měďěný plech nerezivý, ale rovněž oxiduje a stejně tak mosazný plech, olověný nebo cínový. No a nerez? Ten nerezne, ale taky oxiduje a navíc když dojde k narušení ochranné vrstvy tak začně i reznout.;-)
Nerezový plech nemá ochrannou vrstvu. To je vlastnost toho materiálu. Něco jiného je ochrana zinkováním atp. Vyjadřujte se laskavě jen k tomu, o čem něco víte, ne k tomu co jste nepochopil z googlení na netu. 😉😁
Dokud nezačnou prodávat suchou vodu, je to označení sice poněkud nadbytečné nicméně ne vysloveně chybné… 🙂
watslaw
1 den
Překvapují mě dvě věci:
1) Že první jízda po dlouhé výluce není podle rozhledu.
2) Že k takovéhle kravině musí jezdit hasiči. Nahlásit, vyfotit, hodit do škarpy, a za 10 minut pokračovat v jízdě.
Tak nějak předpokládám, že ještě před tímto vlakem to po výluce projela traťovka. On ten balík tam mohl navalit někdo pár hodin před jízdou vlaku a jezdit každé ráno podle rozhledu asi nejde 🙂
Na zmíněné trati je každý (pracovní) den mezi posledním večerním Os a ranním Sv pauza cca 8,5 hodiny. Předřečník si skutečně nejspíš představuje jízdu podle rozhledu každé ráno…
Museli vyprostit strojvedoucího, protože by sám neslezl z náspu? Nebo se obávali, aby to seno nevzplanulo, to mi přijde věrohodnější. Škoda, že to není rozvedeno.
Teda nevím zda bych s touto stránkou chtěl noci mít do činění, když někde uvádějí průměr 125 mm a jinde 125 cm. Pokud si pletou mm a cm, a zabývají se obchodem, tak je někde něco špatně
To si piště, že jo. Je to stéblo vedle stébla v pásu srolovaném do válce. Asi jste nikdy nenakládal seno z kupky kdy jste vzal celý kolač provázaných stébel.Když si vezmete moc budete mít co dělat i se zdánlivou troškou.
Zeptal bych se hasičů, jak s tím naložili oni. Přecejenom ve více lidech se dá odvalit i těžší kus a Hasičům nejspíš nevadilo, že budou po zásahu vypadat, jakoby spali ve stáji.
Holýma rukama se senem, odházet zhruba dva, tři metráky. Vleze vám to všude, samozřejmě že až do trenýrek. Je léto, hic, Regionova klimatizaci nemá, takže se budete potit.
Kdo se senem dělal už tuší a dovede si představit jaké pocity… Celou směnu? To poznáte „osinu v zadku“ do všech detailů.
Což mi připomíná, že běžní hasiči mohou vynášet z kolejiště těla težce raněných, ale na padlé stromy je potřeba hasiče drážní.
Takže balík sena byl těžce raněný a tudíž nebylo potřeba čekat na drážní hasiče.
K bodu 2, strojvedoucí ohlásí mimořádnou událost, střet s překážkou na trati. Od této chvíle nesmí s drážním vozidlem pohnout, pokud nejde o záchranu života nebo techniky.
Takže odházet může chtít ale nemůže , protože by pak od vyšetřovatelů dostal bídu.
Samozřejmě DI může povolit „nafotit, odházet a pokračovat“ ale tohle zřejmě nebyl ten případ.
Ten vlak opravdu vypadá trochu překvapeně
Vzácný moment vidět vlak přímo na pastvě…
Strojvůdce je v balíku 😲
Dokonale se hodí 😉
https://www.youtube.com/watch?v=d_35E5ficQ4&list=RDd_35E5ficQ4&start_radio=1
Hele, že ono to bylo tady? https://mapy.com/cs/letecka?pid=82782022&newest=1&yaw=5.370&fov=1.571&pitch=0.048&x=15.0920601&y=50.9284568&z=18&ovl=8 Úhel který svírá silnice s tratí by tak nějak odpovídal, několik stromů mezi tratí a silnicíc a hlavně je tady nad tratí louka ve svahu kde se pravidelně balíkuje. Takže jestli to byl válec a sjel ze svahu, tak se klidně mohl dostat až na násep a koleje protože nad tratí je docela vysoká mez. Navíc stojí za povšimnutí, že ty balíky byly i v minulosti balené nejen po vrstevnici, aby balík nemohl ujet po zabalení ze svahu, ale třeba tento https://mapy.com/cs/letecka?pid=82795918&newest=1&yaw=5.877&fov=0.387&pitch=-0.059&x=15.0909568&y=50.9286275&z=19&ovl=8 byl balený i jízdou do svahu/ze svahu takže pliv, balík je… Číst vice »
Tak jsem na to koukl ještě jednou a muselo to být toto místo. Porovnejte s fotografií u článku.
https://mapy.com/cs/zakladni?pid=82795883&newest=1&yaw=3.973&fov=0.514&pitch=-0.006&x=15.0918511&y=50.9286227&z=17&ovl=8
V článku chybí podstatná informace bez které si nemohu udělat nějaký vlastní úsudek. Takže. Byl ten balík kvádr a nebo to byl válec? Ono z té kupky sena co je na fotce se to už poznat nedá. Každému je asi jasné kam tím mířím. Komu ne, tak řeknu jen tolik, že balík tvaru kvádru se nemůže skoulet sám z kopce jako balík ve tvaru válce.
Ač se to nezdá, tak tyto balíky váží až 300kg. Záleží jak jsou nacuclé vodou
Ta diskuze je delší a dramatičtější než článek a jeho obsah… dělám popcorn a jdu si číst
No ona to zase až taková legrace není a strojvedoucí měl štěstí, že ten balík pravděpodobně nebyl obalený folií protože s tím by si ten vlak poradil hůře a rozhodil by mu sandál daleko obtížněji.
Balíky sena jsou zabaleny v síťce. V plastové fólii je zabalená senáž.
Tak ono seno je základ pro senáž a rozdíl mezi tím pouhým senem tedy hmotou konzervovanou jen sušením a senáží kdy je částěčně proschlé seno zabaleno do folie pro další konzervaci kvašením jsou dva. Jedním je to pro senáž jen částečné proschnutí sena a druhým je ta folie. Ale když máte seno proschlé na nejvyšší možnou míru není problém ho rovněž zabalit do folie. Ne kvůli kvašení, ale kvůli ochraně před povětrnostními vlivy.
Jistě že to není problém, jen vám tam z plesnivý. Proto se to nedělá. Nesnažte se dělat chytrého, když o tom nic nevíte. I z fotky lze poznat o jaký balík se jednalo. Tedy vy jste to nepoznal. 😉😁
A kdo řekl, že tam musí být takovou dobu aby k tomu stačilo dojít? Ochrana před povětrnostními vlivy. Nevím jak vy, ale já jsem za svůj žitvot nasušil sena spoustu. Mimochodem splesniví vám i seno které není dostatečně proschlé i když ho naházíte na seník. Navíc si ještě koledujete o průšvih v podobě požáru. Z fotky lze co se týče původního formátu balíku poznat tak akorát kulové. A jo, třeba jsem to nepoznal, ale poznal jsem kde to bylo z čehož vše ostatní vzešlo tak nějak samo. 😉
Jasně a proto budete utrácet za drahou folii, abyste ho hned vybalil. Ještě máte potřebu veřejně dokazovat, jste troll? 😁 Tak samozřejmě, vy to nepoznáte, protože netušíte jak takový balík vypadá. Ale to vám nebrání dělat ze sebe veřejně jisté nepřežvýkavé zvíře. 😁😉
Samozřejmě , že vím jak takový balík vypadá. A co je Vám do toho jestli někdo chce nebo má tu potřebu utrácet za folii na chvilku? To, že Vy byste to nedělal neznamená, že to nemůže dělat někdo jiný. A troll? No, že mé názory nemusíte ještě neznamená že musím být troll. Není člověk ten, aby zavděšil se všem. Tedy pokud by se o to chtěl snažit, ale to není můj případ. Mě je jedno co si o mě myslíte. Myslete si co chcete a já udělám totéž.
🤣 Krásná ukázka zoufalství. 😁 Opravdu o tom nic nevíte a děláte ze sebe jen veřejně hlupáka. Inu vaše volba. 😁
Měl trochu couvnout a balík zapálit.
Ohořely by pražce.
Jasně a zadelat si na ještě větší problém😃jinak na trati se necouva
Chápu že jste asi dobrodružnější povaha, ale tady jsme v ČR, ne na Divokém západě. Ale jako vtip dobrý 🙂
Spíše bylo štěstí, že seno které zůstalo pod vozidlem a které se mohlo dostat k nějakým teplým součástem se od nich navznítilo. To je jako když zaparkujete s autem na louce kde je přerostlá suchá tráva která se dostane k rozpálenému výfukovému potrubí.
… je s podivem, že po takové době SŽ nezkontrolovala před obnovením provozu sjízdnost tratě … neuvěřitelné …
Je s podivem, že o věci víte velké „nic“ a stejně píšete hlouposti… neuvěřitelné…
Tak šup do vysvětlování. Přece to tak nenecháte a rád poučíte nevzdělané hlupáky.
Je to prosté, milý Watsone: pokud bude vyšetřovatel chtít zjistit, kdy proběhla kontrola trati, nechá si stáhnout údaje z „černé skříňky“ na sousedním přejezdu. Ta jízdu pracovního vlaku zaznamenala na vteřinu přesně. Zájemcům z řad laické ani šotoušské veřejnosti se tyto údaje neposkytují.
edit pro sedmero „mínusářů“: Především zájemcům z řad šotoušů se podobné informace nesdělují.
A co když zkontrolovala a ten balík si to tam přikulil až když kontrola odjela?
první vlak,díl, PMD po výluce jede max 10km/h
Nějaký odkaz na příslušné ustanovení předpisu máte? Abychom se pro příště poučili…
Nový gestor D1! Osobně! Nene :DD
„strojvedoucí stihl téměř zastavit a do balíku narazil ve velmi malé rychlosti.“
A proto ten balík tlačil po náspu tak dlouho než bylo seno které z balíku vypadalo pod celou soupravou.
K hmotnosti…
Vedle naší vsi byl stoh, kde byly podobné kulaté svázané baliky naskládane na sebe. Neznámého lapku napadlo, že si najede pod stoh, opře se zadnim čelem o spodní řadu a z třetí nejvyšší řady balík „nakulí“ na jednoosý přívěsný vozík (domací výroby) , co měl za os. autem .
Na prvni pohled zcela bezchybný plán nicméně do komplikovaného výpočtového vzorce spravně nezapočítal skutečnou váhu po deštích nacucaného smotku- navíc znásobenou energickým žuchnutím.
Výsledkem bylo, že se vozík naprosto fatálně zamáčknul do hliny. Zůstal na místě jako smutné memento faktu, že i krást se musí umět.
Kupka musí být všude…
To byl balík😂
Původně to byl možná balík, ale po tom co přijel vlak se z něj stala zase obyčejná kupka.
Kupky sena, kupky sena, vlak jede jako Eyrton Senna
Strojvedoucí je nakřivo, že šly hrábě na pivo… 🙂
Jsem si doteď myslel, že Regina žere jen naftu 🤔
Tak není o moc rychlejší než kůň. Spíš se divím, že regina žere i naftu.
Jenže narozdíl od koně má neskutečnou výdrž a nemusíte během cesty x krát přepřahat 😉
Je to stará kráva.
To spíš vegetariáni ve vlaku dostali chuť na zavináče. 🙂
Doufam ze tu do vecera bude aspon 200 prispevku ciste soto-zloby proti nepritelum zeleznice!
By mě zajímalo, jestli se to bude klasifikovat jako obecné ohrožení z nedbalosti…
Jako že byl balík nedbale svázaný?
Nedbale zabezpečený…
To je ale mrcha, co?
https://www.youtube.com/watch?v=YyrPD3ogLR8
Furt lepší, než návěs plný kovového plechu …
Kovový plech je teda unikátní termín. Víte o nějakém jiném plechu? Pokud možno nekovovém?
🤣🤣 Kovový plech je takový, co rezaví, ale nekoroduje 🤣🤣 (pro hnidopichy, – vím, že existují i plechy co nerezaví, např. hliníkový)
Pletete si pojmy a dojmy. I nerezový plech je kovový. Myslel jste asi ocelový plech, ale o tom nikdo nic nepsal.
I nerezový plech je ocelový 🙂
Tak za prvé hliník je taky kov a za druhé hliník možná nerezivý, ale oxiduje což je v podstatě to samé :-)) Dobrý, co? I měďěný plech nerezivý, ale rovněž oxiduje a stejně tak mosazný plech, olověný nebo cínový. No a nerez? Ten nerezne, ale taky oxiduje a navíc když dojde k narušení ochranné vrstvy tak začně i reznout.;-)
Nerezový plech nemá ochrannou vrstvu. To je vlastnost toho materiálu. Něco jiného je ochrana zinkováním atp. Vyjadřujte se laskavě jen k tomu, o čem něco víte, ne k tomu co jste nepochopil z googlení na netu. 😉😁
Kovový plech… 🙂
Tak ten bude zcela určitě k mání v tom samém krámě, co nabízejí mokrou vodu v rodinném balení, teď momentálně v akci „2+1 zdarma“.
Dokud nezačnou prodávat suchou vodu, je to označení sice poněkud nadbytečné nicméně ne vysloveně chybné… 🙂
Překvapují mě dvě věci:
1) Že první jízda po dlouhé výluce není podle rozhledu.
2) Že k takovéhle kravině musí jezdit hasiči. Nahlásit, vyfotit, hodit do škarpy, a za 10 minut pokračovat v jízdě.
Tak nějak předpokládám, že ještě před tímto vlakem to po výluce projela traťovka. On ten balík tam mohl navalit někdo pár hodin před jízdou vlaku a jezdit každé ráno podle rozhledu asi nejde 🙂
Na zmíněné trati je každý (pracovní) den mezi posledním večerním Os a ranním Sv pauza cca 8,5 hodiny. Předřečník si skutečně nejspíš představuje jízdu podle rozhledu každé ráno…
Museli vyprostit strojvedoucího, protože by sám neslezl z náspu? Nebo se obávali, aby to seno nevzplanulo, to mi přijde věrohodnější. Škoda, že to není rozvedeno.
Hodit do škarpy se lehce řekne a dost těžko provádí. Ten balík váží několik metráků, proto je nakládají strojem a ne ručně.
Ten balík na obrázku rozhodně několik metraku neváží
Ty balíky jsou překvapivě těžké. Jdou valit ve dvou, ale rozhodně to není sranda zvláště na náspu s překážejícími kolejnicemi a štěrkem
https://ldostal.cz/obchod/balik-sena-prumer-125mm/
A protože leží mezi kolejnicemi a dosahjuje až ke šroubovce, tak má na výšku něco přes metr, což zhruba odpovídá tomu odkazovanému.
Teda nevím zda bych s touto stránkou chtěl noci mít do činění, když někde uvádějí průměr 125 mm a jinde 125 cm. Pokud si pletou mm a cm, a zabývají se obchodem, tak je někde něco špatně
Ten rozdělaný balík na fotce mívá 200 – 250 kg, tedy 2 až 2.5 metráku. Zkuste se vyjadřovat k něčemu o čem aspoň něco víte. 😉
I kdyby. Normální balík sena váží 3-4q a převalí ho průměrný chlap. Ale musí ho vzít za hranu. I když je toto lehčí, tak nejde rukama za nic vzít.
Rozhodně o tom nic nevíte.
To si piště, že jo. Je to stéblo vedle stébla v pásu srolovaném do válce. Asi jste nikdy nenakládal seno z kupky kdy jste vzal celý kolač provázaných stébel.Když si vezmete moc budete mít co dělat i se zdánlivou troškou.
On ten balík něco váží, to není jen kupka sena.
To jo, ale podle fotky jsem měl dojem, že to nebylo tak důkladně svázaný a šlo by to po částech.
Strojvůdci vozí sebou vidle? 😉
Zeptal bych se hasičů, jak s tím naložili oni. Přecejenom ve více lidech se dá odvalit i těžší kus a Hasičům nejspíš nevadilo, že budou po zásahu vypadat, jakoby spali ve stáji.
A pak zaúkolujete cestující? Nebo jak? Jako co to má za věčný význam?
Ruce mají.
Holýma rukama se senem, odházet zhruba dva, tři metráky. Vleze vám to všude, samozřejmě že až do trenýrek. Je léto, hic, Regionova klimatizaci nemá, takže se budete potit.
Kdo se senem dělal už tuší a dovede si představit jaké pocity… Celou směnu? To poznáte „osinu v zadku“ do všech detailů.
Hasiči si po zásahu dají sprchu, vyřešeno.
Ve 4 ráno hic nebývá ani v létě.
Výborně.
A teď zkuste zapřemýšlet nad tím, v kolik tomu strojvedoucímu skončí směna.
Tak to byste měl jít příkladem. 😁
Na páře bývalo zvykem mít pilu a sekeru, ale vidle by určitě nenapadly nikoho, zejména když tam musela stejně být lopata.
Jo a když se jezdilo na koni s vozem, tak i vidle byly. 🤣 Opravdu… To jsou mi souvislosti…
To co může ze začátku vypadat jako kravina může být vážný problém někdy. Proto asi preventivně hasiči vyjíždí. Nikdy člověk neví
No tak asi k výbavě strojvedoucích běžně nepatří vidle, že … :o)
I kdyby je měl, určitě by je nesměl použít.
Tak jako přeříznout větev v kolejišti.
Což mi připomíná, že běžní hasiči mohou vynášet z kolejiště těla težce raněných, ale na padlé stromy je potřeba hasiče drážní.
Takže balík sena byl těžce raněný a tudíž nebylo potřeba čekat na drážní hasiče.
Strojvedoucí nemůže prerezat větev v kolejišti? Proč? Jsem laik, neznaje predpisy jsem překvapen.
Ještě mohla přijet i policejní hlídka a dávat dychnout…
… vůbec bych se tomu nedivil 🙂
Balíku? 😉
K bodu 2, strojvedoucí ohlásí mimořádnou událost, střet s překážkou na trati. Od této chvíle nesmí s drážním vozidlem pohnout, pokud nejde o záchranu života nebo techniky.
Takže odházet může chtít ale nemůže , protože by pak od vyšetřovatelů dostal bídu.
Samozřejmě DI může povolit „nafotit, odházet a pokračovat“ ale tohle zřejmě nebyl ten případ.
https://youtube.com/shorts/MUs0tye8DJE?si=_uRryTtbIKVr6z3c