„Nezodpovědný experiment na cestujících.“ PKP Intercity kritizují ústup RegioJetu na poslední chvíli
Lokomotiva Alstom Traxx Universal v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet

RegioJet na poslední chvíli seškrtal expanzi v Polsku. Podle státního dopravce se to může dotknout stovek tisíců lidí.
A nebude problém to, že mu s těmi vlaky nikdo nechce jezdit. Díval jsem se na obsazenost na příští týden a všechny vlaky War-Kra měly přes 100 volných míst. Potom by dávalo smysl omezit počet vlaků.
To mě podrž tlučhubové, nebo spíš tlučklávesové, kteří nikdy nic nevybudovali, tady budou kritizovat českou firmu, která expanduje. Kdepak se asi berou penízky na váš sociální blahobyt? Že vám není hanba
Trošku mně to připomíná legendární scénku Lábuse a Kaisera o láku a gumičkách pod víčka zavařovaček…. Jednou má soupravy ale nemá personál, pak má personál ale nemá s čím jet…
priste si polaci rozmysli jestli si tam pusti ceske bridily anebo radeji kvalitni nemeckou spolecnost. jan cura zas udelal ostudu CR.
Nerozumím té části, jak se píše o tom zrušení vlaků PKP. V Polsku funguje něco jako “buď pojede jeden, nebo druhý”? Vyčerpané kapacitě se mi tam nechce moc věřit (na dané trase).
Marketing. Nepravdou se dají i vyhrát volby
CMK je v přestavbě na 240-250km/h to stejné platí i pro úsek Krakov-Tunel, na obou platí režim přetížené dráhy. Kvůli Regiojetu PKP Intercity byla donucena zrušit 5 párů vlaků a 3 další přetrasovat na objízdnou trať kvůli přetížení dráhy, budou ale postupně zaváděny do jízdního řádu. Pak 4 páry jedou částečně odklonem nebo v jiných časových oknech. Dodatečně Regiojet donutil Malopolské Koleje k omezení nabídky. V Polsku trvá velký program přestavby železnice, v přestavbě je několik tisíc km tratí a v příštím roce začíná výstavba tratě y čili vrt tratě na 350km/h mezi Varšavou-Lodži-Vratislavi a Lodži i Poznani, včetně přestavěné… Číst vice »
Divím se ze to zrušil až 3 dny předem, vsak bylo jasné uz od doby kdy spustil prodej ze tolik lidi nebude mít
Taktéž pochybuji ze v Malešicích čekají další 4 soupravy které měly byt ještě navíc použity
Tak mohl to být jasný příkaz majitele, že se to musí zařídit. A když už bylo jasné, že to manageři nezařídí, tak to zrušili. Jejich kariéra u RJ končí tak jako tak : – )
S Polakama vy..bal nedavno Smartwings a ted i Regiojet. 🤣
Regiojet nepochybne PKP IC neskutočne nahral. Všetci tí uviaznutí cestujúci urobia skvelé PR. Mňa len fascinuje tá Radimova idiocia že do troch dní pred začiatkom prevádzky veril že niekde na trhu čakajú desiatky ľudí ochotné robiť za jeho almužnu ktoré problém zrazu zázračne vyriešia.
Předvedl své typické uvažování a nechal problém vyhnít.
Jestli PKP IC ztrácí nervy ještě než se začalo, tak to se mají na co těšit. 😀
RJ sice teď „přidá méně“, ale jednak to dožene, jednak přijde Leo, jednak si já osobně myslím že do 2 let je v Polsku Flix train – má hromadu reko vozů a bude mít nová Talga… Tak to ať si PKP IC připraví něco silnějšího… 😀
(Nedej bože kdyby se tam trochu pustila Arriva nebo tak něco )
Alespoň ta kompenzace pro lidi je slušná. 100 PLN (něco přes 500 Kč) v kreditu za každého cestujícího na každé zrušené jízdence.
Ta kompenzace je v rozporu s polskými předpisy, jelikož není peněžitá. Dle obecných předpisů Regiojet musí uhradit každému cestujícímu náklady na náhradní jízdní doklad čili o hodně více než nabízejí. Dodatečně spolehlivě funguje instituce ochrance prav cestujících prostřednictvím, kterého cestující budou vymáhat dlužnou částku. Regiojet nemá ale možnost vést vlastní politiku vrátek.
Kdo to bude řešit, tak místo kompenzace dostane peníze na ruku.
Tak určitě to nemotivuje naplánovat si s regiojetem cestu znova.
Ale v kreditu. Tohle měl vracet obratem na účet a alespoň ve dvojnásobné výši
V kreditu na vlaky, které snad budou jezdit : – D
Na jednu stranu – Polsko poznává na vlastní kůži praktiky dle průzkumu jednoho z nejlepších evropských dopravců. Na druhou – ideální příležitost pro PKP intercity ukázat, že to zvládnou a budou mít reklamu jak blázen…
RJ má dobrý marketing, a přidrzlého majitele co umí dělat ramena a má konexe na vysokých místech.
Bohužoužel je to tak, jak píšete…
Vypada to, ze jako se u nas rgj dari zdiskreditovavat nocni vlaky, tak v Polsku se o to snazi i s celou myslenkou liberalizace. Pan majitel by se mel vcas probrat, v Polsku mu jizda setrvacnosti nemusi vychazet jako u nas.
A že s ním teda ty lidi na komerčních linkách jezdí, když je to tak strašný?
Lidi jo, ale šotouši ne. 😂
Hele, tohle bych nejradši nekomentoval, ale – jezdí s ním lidé, kteří:
1) koukají na cenu
2) mají komplet vše s sebou
3) jsou rozvrkočeni a dělají binec (viz dřívější Jadrany).
Každopádně pokud a dokud mu to funguje, je to v pořádku.
vlakem a celkově veřejnou dopravou se jezdí proto že je levná ,ostatní jezdí autem
Já jezdím VHD mj. proto, že jsem líný řídit. Většinou je to sice delší, ale zase něco přečtu nebo napíšu.
Podle sebe soudím tebe?
Blábol, veřejnou dopravou jezdím primárně proto, že je to pohodlnější. Na silnici by tak polovina lidí neměla mít řidičák. Ve vlaku si vezmu knížku, dám si něco k jídlu nebo pivo a je mi úplně jedno, že je to v některých případech delší, než autem. Cena s tím nemá co dělat, za lístek v jedničce dávám častokrát tolik, co bych dal za auto.
Platilo v devadesátých let no.
Heh, no, já mám na to, abych jezdil do práce autem. Ale jezdím vlakem, nebo autobusem, protože: 1) ráno rozespalý bych byl spíše veřejným ohrožením. 2) odpoledne po práci se mi už fakt řídit nechce. No a pak jsou tu náhodné cesty do Brna, nebo do Prahy, kdy bych alespoň v části trasy uvízl v nějaké zácpě. No a pro cesty do Prahy pak hraje pro vlak i faktor D1, jedné z nejhorších dálnic v Evropě. Ano, její stav se zlepšil, ale pořád to není spolehlivá dálnice odpovídající 21. století a vlak mezi Břeclaví a Brnem je prostě spolehlivější, i… Číst vice »
Nejspíš ze stejného důvodu, proč lidé s O2 stále telefonují… Já nevidím od cestujících, že by dostávali nějak dobré hodnocení, ale u nás je to zavedená značka. To v Polsku není. Navíc jsem použil větu o nočních vlacích, jel jste s ním někdy? Já dvakrát. Říkám si, kolik lidí takovou službu už nikdy nepoužije, protože poprvé ji využili tady.
….. přesně, jel jsem s ním nočním vlakem před šesti lety do Košic a zážitek to byl tak strašný, že jsem od té doby do vlaku nevlezl. Dovolání žádné. Měl jsem tehdy záchvat chovat se udržitelně, rychle mě to přešlo.
Já u RJ nikdy noční vlak nepoužil. V čem je tam problém?
RJ nocnim vlakem jsem jel pouze jednou (Praha -> Krakov, vlak pokracoval dal do Przemysle), dale popisu sve zazitky. Vlak byl kompletne vyprodany, obsluha nemluvila ani cesky ani polsky ani anglicky (mluvila pouze jistym vychodoslovanskym narecim, kterym zaroven mluvili snad vsichni cestujici v tom vlaku), hned po odjezdu vlaku probehlo trojjazycne hlaseni o tom, ze si mame davat pozor na zavazadla, nebot velmi casto dochazi ke kradezim. Nekde mezi Pardubicemi a C. Trebovou za mnou prisel pruvodci a zacal na me neco hulakat ve svem jazyce (pricemz velmi rad pouzival taktiku „pokud vam clovek nerozumi, zkuste to rikat vic nahlas“),… Číst vice »
Jo, jednu vec jsem jeste zapomnel, tesne pred odjezdem vlaku z Prahy vsem cestujicim prisla zprava, ze bylo mimoradne zmeneno razeni a ze vozy budou jet v poradi 10,2,4,5,3,1,7,6,8,9, coz zpusobilo (chaos) perfektni simulaci Brownova pohybu na nastupisti, kvuli cemu vlak nabral asi 10 minut zpozdeni uz na odjezdu z vychozi stanice (pha-hl.n.)
Tak mně je 52 let.
O nějakém Wi-Fi se mi ve studentských letech tak možná zdály sny. Toaletní papír vždy sebou, může se hodit. Zpoždění k cestování patří §3
Průvodčí mluvili Československy.
V nočních vlacích byl neskutečný bordel, kriminalita a alkohol.
Dlouho jsem oplakával konec Excelsioru, ale dnes jsem rád.
Nač provozovat vlak pro 10 slušných, a 150 pochybných existencí.
Masochismus je jedna z českých vlastností 😀 a jinak jezdí tím jen kvuli kávě zdarma …
Nemůžu mluvit za ostatní, ale já se rozhoduju podle času. Někdy mi časově vyhovuje RegioJet, někdy ČD. A pak se rozhoduju i podle obsazenosti. Když je plný jeden jedu druhým a naopak. Je fakt, že někdy se stane, že jsou plní oba a pak volím ČD, protože nemají povinné místenky a tak je větší jistota, že pojedu, i když budu stát na jedné noze a to ještě ne vlastní.
Sice ostuda pro RegioJet a PKP Intercity si velmi ochotně přisadí, ale pořád mi to přijde celkem v pohodě marketingově zvládnutelné, takže bych z toho zatím nějaké velké závěry nedělal.
Jo, díky průzkumu, který byl fakt velmi objekitvní… 😀
Nějak mně to nepřekvapilo.
Myslím, že tady nikoho. Ale v Polsku možná ano…
Holt by se mělo za přidělení kapacity dráhy platit předem a za cele období jízdního řádu. Takto může kdokoli cíleně sabotovat dopravu cestujících tak, že si zarezervuje kapacitu a pak nevyjede…teď to možná nebylo schválně, ale příště to někdo může udělat cíleně, protože systém ukázal lehce využitelnou slabinu (stačí „obětovat“ firmu s licencí a trocha marketingu a dezinformací).
Povinností by mělo být i zajištění NAD v případě mimořádnosti. Zrušení spoje není řešením.
Jakože když nevyjede S34 Masna – Čakovice, tak se má dělat NAD?
Ano.
A upřednostňovat zavedena spojení.
Mají v Polsku nějaký ekvivalent poplatku za nevyužitou vlakovou cestu?
PLK bude je žalovat u soudu, nemáme, ale dle obecních předpisů můžeme požadovat 20procent ušlých příjmů.
Start se Regiojetu rozhodně nepovedl a to nejspíš bude mít vliv na jeho další působení v Polsku.
Proč myslíte? První větší start má až zítra , jsou to spoje navíc co nikdy nejely….
Spíš si myslím že samotná linka Praha – Varšava nebude mít tolik cestujících, když neobslouží ani Katowice (město) ani Krakow, ale , je to komerce, je to jeho problém…
Ideálně konec 🙂
Došlo v souvislosti se vstupem RJ na tyto nové trasy k nucenému zrušení nějakých vlaků PKP IC, aby bylo místo pro RJ? Děkuji.
Pochybuji. Nevím jak moc to v Polsku znáte, ale tam fakt nejezdí dálkové vlaky PKP po hodině celý den, jak jsme zvyklí u nás třeba mezi Prahou a Brnem. Tam pořád vládne netakt a jednotlivé spoje okdudkoli kamkoli.
Vím, že tam mají systém náhodných výstřelů křížem krážem. Nicméně to vyjádření PKP IC může vyvolávat dojem, že oni by rádi cestující převezli, ale kvůli špatnému RJ nemůžou. Taky si to moc nemyslím, ale zajímá mě, jak to opravdu je 🙂
Nie, dostal dlhšiu trasu a neatraktívny čas, aby vyplnil diery.
To platilo pro ty jeho ad hoc promo jízdy do dneška, ale ne pro ty vlaky v novém jízdním řádu…
Ano došlo, zrušeno asi 5 párů vlaků a 3 další přetrasováno na objízdnou trať kvůli přetížení dráhy, budou postupně zaváděny do jízdního řádu. Pak 4 páry jedou částečně odklonem nebo v jiných časových oknech. Regiojet způsobil tím PKP Intercity významnou újmu a vznikla nárok na náhradu předpokladu ušlých příjmů.
A kde ta kapacita chybí?
CMK je v přestavbě, od prosince 2026 bude se tam už jezdit 240 až 250km/h, dále trvá přestavba úseku Krakov-Tunel. na obou platí režim přetížené dráhy. Kvůli Regiojetu PKP Intercity byla donucena zrušit 5 párů vlaků a 3 další přetrasovat na objízdnou trať kvůli přetížení dráhy, budou ale postupně zaváděny do jízdního řádu. Pak 4 páry jedou částečně odklonem nebo v jiných časových oknech. Dodatečně Regiojet donutil Malopolské Koleje k omezení nabídky. V Polsku trvá velký program přestavby železnice, v přestavbě je několik tisíc km tratí a v příštím roce začíná výstavba tratě y čili vrt tratě na 350km/h mezi… Číst vice »
V překladu: „zlý soukromník si neváží cestujících, neměli jste ho pouštět na koleje“. A zrovna PKP Intercity má za mě k dokonalosti daleko.
Tak nekopnete si, ked vam konkurent sam takto pekne nahra? A zrovna Radim kope casto s radostou, takze mu celkom doprajem byt raz aj na opacnej strane.
Jo, to zas máte pravdu. Ale z toho vyjádření mi to implikovalo, že by ani Radim, ale ani nikdo jiný (Arriva, Leo) ideálně neměl vstupovat na pole PKP. A to je špatně.
Poláci jsou hlavně vlastneci jak prase, cokoli jim leze do kšeftu ze zahraničí vnímají jako útok na svoji existenci.
Kolegové co dělali zkoušky aby mohli jezdit do Polska si museli oběhat celé kolečko drážní byrokracie, psychotesty počínají a desítkami hodin nesmyslných zácviků konče.
Poláky nějaká licence plátna v celé EU vůbec nezajímala.
Blbost. Plácáte nesmysly. Licenci mi uznali bez problémů. Přeškolení na Pl infrastrukturu 5 dní, test na trenažeru + jedna zkušební jízda a bylo hotovo.cca 3 týdny. Vy asi popidujete martirium u Cargo, kde si to kargo nastavilo na dva roky.
PKP má spoustu chyb, ale zlepšují se a především se zlepšuje infrastruktura, ať už Rail Baltica, obnovení zrušených tratí nebo reálné naděje na VRT. U nás stavíme modré zábradlí a jedna sněhová vločka je schopna kompletně zastavit provoz.
Ale tak zase není PKP jako PKP. Kolik toho má reálně společného PKP Infra a PKP IC?
Obnova kterých tratí jde za PKP? Mám dojem, že se píše spíš o iniciativě Dolnoslezského vojvodství (ale nemám přehled, abych věděl o všem).
To máte pravdu, na polských nádražích nejsou kilometry modrého zábradlí. Oni si vystačí s kilometry nejlevnějšího pletiva z Hornbachu.
Vy asi s nimi moc nejezdíte, jinak byste takovou blbost nemohl napsat.
Kdyby se tohle stalo u nás, tak ČD prohlásí, že už na to taky nemají lidi a vozy už sešrotovali a vůbec, jezděte si jak chcete.
Poláci si zatím rozvracet dráhu nenechají a pkpic výborně uchopili tuto blbost od žlutýho.
A z čeho tak soudíte? Máte snad z nějakého vyjádření v článku pocit, že PKP IC vystaví nějaké mimořádné soupravy, zaplatí personál, objedná trasy a vyrazí místo Radima. Četl jsem pozorně, ale nikde to tam psáno není. Nebo jste si chtěl jen tak kopnout?
Hloupost, tohle samé předvedl na trati Praha – Č. Budějovice před pár lety. A ČD to odjezdily. Jenom je mi divnej ten humbuk okolo Polska, u nás se o tom tenkrát skoro nemluvilo.
Železnice je vůbec experiment toho, co všechno lidi vydrží 😀
Co by jste potom napsal o silnici?
Ta ve skutečnosti poskytuje víc alternativ.
Víc alternativ, spolehlivosti, kapacity…ten seznam by byl dlouhej.
Kapacita, spolehlivost, no jak kde. Někde už v těchto ohledech i u nás železnice vítězí, ale zatím jsou to jednotky tratí. Nicméně obecně kapacitou bych se v případě silniční dopravy neoháněl, to je naopak její největší slabina.
Za vsechny bych dodal jenom trasu Ostrava-Wien. Autem 3.5-4 hodiny, vlakem 2 hod 50 min. Brno a jeho dalnice je mezinarodni ostuda.
Jj. To je vidět třeba na D1 dnes a denně, ta spolehlivost, kapacita a hlavně ty alternativy….
Železnice má výrazné vstupní bariéry v jednotlivých státech, omezenou kapacitu v okolí velkých měst, výrazné investiční naklady a významný podíl dotací.
Časem se dostaneme do stavu, kdy část spojů pojede mimo objednávku na tržní riziko, něco v objednávce a některé spoje budou zrušeny a nahrazeny autobusy či midibusy, protože maji nižší výrazně náklady, které zatěžují regionální a státní rozpočty.
Nahrazení vlaku busem se vesměs provedlo dávno, kde to mělo smysl.
Občas si někdo prosadí výstřelek typu Mochov, ale vážněji. Při osekávání S88 na Dobříš byl řev ne kvůli jízdám Praha – Dobříš(kde dávno jsou busy po dálnici) ale právě kvůli zastávkám mezi. V trase S8 ani nejde jet autem, když už se musí dělat NAD tak na několik linek.