Nezasypávat. Kraj chce koridor mezi Budějovicemi a Ševětínem proměnit v cyklostezku
Stará jednokolejná trať Ševětín – Č. Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Koleje povedou v nové trase, na které budou také dva několikakilometrové tunely.
Kuba: „Ale jakmile máte v terénu definovanou nějakou trasu, která je navíc majetkově vyřešená, tak je nesmírně výhodné se jí držet.“
JHMD taky koupi na cyklostezku akorat se stydi to rict.
Proc ne, pokud se ji nepodari znovu zprovoznit (cemuz uz asi veri malokdo) byla by tam stezka fajn a mozna nejlepsi zpusob, jak uzkokolejku pripominat. Umim si predstavit i kombinaci, mezi JH a Hurkama stezku, material z trati nechat na opravy loni kratce zprovoznenyho useku z NB do Hurek a tam ciste turistickej provoz.
Bude cyklostezka i v úseku Votice – Sudoměřice?
Doufám, že si nevzpomněli až teď, když je v běhu soutěž, ve které už třeba může být počítáno s uložením rubaniny na místě stávající trasy…
No a jak to vypadá s cyklostezkou na místě zrušené tratě mezi Doubim a Sobeslavi?
V katastru Soběslavi podána žádost o územní rozhodnutí na umístění cyklostezky, řeší se převod pozemků ze SŽ na město. Ostatní obce si to řeší na svém území samostatně (Klenovice, Roudná, Košice – Doubí). Jak jsou daleko a ani jestli stále uvažují o cyklostezce netuším, jen vím že v Roudné pozemky v bývalé stanici vlastní ČD a ty je údajně bezplatně na obec převést nechtějí.
Dobrý nápad. Terén je pro kola ideální. Malá převíšení, ideální i pro rodiče s dětmi. Zážitková jízda mezi skalami a mosty.
Majetkové vyřešení pozemků pod liniovou stavbou v délce 22 km – (stát) je pádný argument PRO cyklostezku: Jiný pádný argument PROTI cyklostezce jsou náklady na uložení rubaniny v jiné, vzdálenější lokalitě. Pokud JČ kraj najde jinou blízkou lokalitu ve svém vlastnictví, vhodnou jako deponii rubaniny, nebo bude odhodlán se podílet na zvýšených nákladech na její odvoz někam jinam, tak si myslím, že zachováním traťového tělesa pro cyklostezku nic nebrání. Jen pro přehled: – Chotýčanský tunel bude 4.810 metrů dlouhý – Hosínský tunel bude 3.120 metrů dlouhý – průměr raženého tunelu by mohl být kolem 10 m (odhad) – vzorec na… Číst vice »
Ja teda neviem, ale plánuje sa kompletná výluka na starej trati pri výstavbe novej trate ? Pokiaľ nie, tak sa tá rúbanina tak či tak bude musieť uskladniť/použiť niekde inde …
rubaninu můžete dočasně deponovat a starou trať zasypat až po zprovoznění nové.
To by ta kompletní výluka traťového úseku musela trvat po dobu stavby, tedy několik let.
Standardně se to řeší dočasnou deponií, jak správně uvedl pan „55p“. Ta byla např. u Mezna a po zprovoznění nové trati se zasypaly zářezy v některých úsecích původní trati.
Materiál, pokud bude vyhovovat, se může použít třeba na zakrytí naplněné skládky komunálního odpadu nebo k vytvoření „nového kopce“, třeba pro volnočasové aktivity.
Rubanina bude různorodá – v závislosti na geologických poměrech v trase tunelů. Něco může být třeba použitelné na stavbě jinde, něco kvůli svým chemickým vlastnostem ne.
https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-tunely-na-useku-nemanice-i-sevetin.html
Naložit na vlak a dovést do nějakého uzavřeného uhelného lomu.
Přesně tohle mě napadlo také, zvláště pod Krušnými horami je takových děr do země, ze kterých už jezera dělat nechtějí a které by toho pojmuly fakt hodně, je docela dost. A myslím, že i ty koleje by měly vést skoro až tam…
No tak zarovnat to rubaninou co se vejde asi není ideální, ale navézt nějaké 4 metry a ten zářez trochu vizuálně odlehčit by asi od věci nebylo. Místa na výšku je tam dost, asi kdyby tam byla světlost zlehka přes 3m pro vozidla údržby, tak by to mohlo stačit a taky by to zjednodušilo údržbu toho zářezu. Jenom teda co s těma mostama a propustkama no… Možná i lehké zvlnění, aby se do výškově neexponovaných míst vešlo víc rubaniny by úplně zážitek nezničilo.
Jsem zvědav na kolik vyjde 1 km cyklostezky. Přitom by stačilo opuštěnou pláň uruvnat a na ni položit asfalt.
Stejně musíte sanovat zářezy, náspy, opravit propustky, napojit na ostatní komunikace.
Je to infrastruktura jako každá jiná a musíte se o ni starat, viz. https://mestemnakole.cz/2025/04/zavrit-otevrit-zavrit-cyklostezku-z-prahy-na-sever-kraj-opet-uzavrel/?cn-reloaded=1
Starat ano, ale zrovna tahle cesta na kterou odkazujete není jen cyklostezkou, ale i cestou pro pěší a je to vůbec asi taková historická cesta, takže o tu by se snad někdo staral, i kdyby tam nebyla vyznačená cyklotrasa…